Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #21 Skrevet 22. august 2007 Jeg driter i hva du mener!Dessuten vet ikke du om det jeg kler meg i er pent eller ikke, på grunnlag av at du ikke har sett noen av mine antrekk, så den må du dra lenger ut på landet med! Antoinette er på landet. Langt ute.
Gjest =tentacle= Skrevet 22. august 2007 #22 Skrevet 22. august 2007 Nettopp, og det er holdninger som dine som gjør at norske kvinner ikke eier stil eller innsikt for hva som kler en og tror at allværsjakke er greit til festkjole. Alle skjønner at allværsjakke ikke er pent til festkjole. Men ikke alle har tid, penger eller lyst til å løpe byen rundt for å kjøpe en matchende kåpe de ikke trenger annet enn til akkurat den anledningen, så da hiver de på seg allværsjakken og tenker at de skal nå likevel ikke gå med jakken inne på festen.
Gjest Mysticgirl Skrevet 22. august 2007 #23 Skrevet 22. august 2007 Antoinette er på landet. Langt ute. Da må hun dra enda LENGRE..
Gjest Blondie65 Skrevet 22. august 2007 #24 Skrevet 22. august 2007 Nettopp, og det er holdninger som dine som gjør at norske kvinner ikke eier stil eller innsikt for hva som kler en og tror at allværsjakke er greit til festkjole. Allværsjakke er et plagg. Det brukes på en transportetappe utendørs mellom punkt A og punkt B dersom været tilsier det, også over festkjolen. Videre stilfullt er det ikke - men noen ganger og steder i landet lar det seg rett og slett ikke gjøre å være så fjong i tøyet til enhver tid - dette er dessverre ikke Rivieraen. For min egen del har jeg ikke allværsjakke - her vest har vi vært nødt til å gå over til hel regndress (jakke og bukse) og gummistøvler for å komme tørr til jobben. Er det noe jeg føler meg ufiks i er det det. Dersom det regnet kanonkuler den dagen jeg skulle på fest ville jeg foretrukket å skifte til penkjolen i selskapslokalet dersom jeg ikke hadde mulighet til å ta taxi den dagen. Jeg er også svært opptatt av hva som kler min kroppsfasong. Men jeg vil ikke kategorisk påstå at andre har så stygge ben at de værsågod får dekke dem til. Jeg forebeholder meg retten til å ta akkurat den avgjørelsen selv (dette til gjest over her som mente vi pyntet oss ikke for oss selv) og slippe å la meg diktere av hva andre mener om mine ben. Og jeg kan også godt ha en "inne kveld" der jeg steller meg selv om jeg ikke har noen planer for hele helgen. Ingenting er så deilig som en hjemmekveld med rødvin og nylagt neglelakk. stylet hår og eksfoliert over det hele. Dessverre blir det alt for lite tid til sånne sjøldigger kvelder.
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #25 Skrevet 22. august 2007 Synes det er trist at folk ikke kan kle seg jeg, skjønner ikke helt hvorfor man må vise sin individualisme gjennom å kle seg som en dass. 90 % av norske kvinner er jo som skapt for What not to wear.
Gjest Elastica Skrevet 22. august 2007 #26 Skrevet 22. august 2007 Synes det er trist at folk ikke kan kle seg jeg, skjønner ikke helt hvorfor man må vise sin individualisme gjennom å kle seg som en dass. 90 % av norske kvinner er jo som skapt for What not to wear. Er tilbøyelig til å være enig med deg der, Antoinette!
Gjest Mysticgirl Skrevet 22. august 2007 #27 Skrevet 22. august 2007 Synes det er trist at folk ikke kan kle seg jeg, skjønner ikke helt hvorfor man må vise sin individualisme gjennom å kle seg som en dass. 90 % av norske kvinner er jo som skapt for What not to wear. Synes det er trist jeg at andre legger seg så opp i hva andre har på seg. De kan ikke ha mye å gjøre, når de til stadighet ergrer seg over andres folk klær! Det du synes er pent, er nødvendigvis ikke det for andre! Jeg forbeholder meg retten til å gå i det som jeg synes er pent på meg, så får andre kle seg som de vil for min del.
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #28 Skrevet 22. august 2007 Poenget mitt er at hvis man alltid skal tenke "jeg går i det jeg vil" og er helt blind for hva som kler en så ser man ikke bra ut og i det skjønnhetsfikserte samfunnet vi lever i så gjør man livet vanskelig for seg selv. Det er jo tom. gjort undersøkelser som viser at de som ikke kan kle seg både går glipp av de beste jobbene og at de tjener mindre. Det handler ikke om at vi alle skal se ut som supermodeller men alle har godt av å lære kunsten å fremheve sine beste sider. Det får man bruk for både i arbeidsliv, privatliv og ved livets store dager som feks. ens eget bryllup.
Gjest Blondie65 Skrevet 22. august 2007 #29 Skrevet 22. august 2007 Synes det er trist at folk ikke kan kle seg jeg, skjønner ikke helt hvorfor man må vise sin individualisme gjennom å kle seg som en dass. 90 % av norske kvinner er jo som skapt for What not to wear. 90 %? Det var et høyt tall. For min egen del kan jeg bare si at jeg er blitt svært bevisst på hvor vanskelig dette er de senere årene etter at jeg la på meg og kom opp i størrelse XL. Dermed slutter klesutvalget og inn kommer sekk, større sekk, fasongløst, ofte grått og trist og helt forferdelig stygt på. Jeg har alltid (hele mitt liv) prøvd å finne fasongsydde klær og nå har det blitt ganske vanskelig. Med min ene inntekt er jeg nødt til å forholde meg til billigbutikker også - jeg har ikke råd til plagg som koster tusenvis av kroner for en topp. Jeg ser for meg at mange gir opp pga mangel på både veiledning og at de rett og slett ikke finner klær som ser bra ut på dem.
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #30 Skrevet 22. august 2007 90 %? Det var et høyt tall. For min egen del kan jeg bare si at jeg er blitt svært bevisst på hvor vanskelig dette er de senere årene etter at jeg la på meg og kom opp i størrelse XL. Dermed slutter klesutvalget og inn kommer sekk, større sekk, fasongløst, ofte grått og trist og helt forferdelig stygt på. Jeg har alltid (hele mitt liv) prøvd å finne fasongsydde klær og nå har det blitt ganske vanskelig. Med min ene inntekt er jeg nødt til å forholde meg til billigbutikker også - jeg har ikke råd til plagg som koster tusenvis av kroner for en topp. Jeg ser for meg at mange gir opp pga mangel på både veiledning og at de rett og slett ikke finner klær som ser bra ut på dem. Mitt forslag til deg er at du lærer deg å sy. Rimelige plagg fra kjedebutikker kan sys om for å passe bedre.
Gjest Mysticgirl Skrevet 22. august 2007 #31 Skrevet 22. august 2007 Poenget mitt er at hvis man alltid skal tenke "jeg går i det jeg vil" og er helt blind for hva som kler en så ser man ikke bra ut og i det skjønnhetsfikserte samfunnet vi lever i så gjør man livet vanskelig for seg selv. Det er jo tom. gjort undersøkelser som viser at de som ikke kan kle seg både går glipp av de beste jobbene og at de tjener mindre. Det handler ikke om at vi alle skal se ut som supermodeller men alle har godt av å lære kunsten å fremheve sine beste sider. Det får man bruk for både i arbeidsliv, privatliv og ved livets store dager som feks. ens eget bryllup. Men da kommer det jo under kategorien."Gi faen i hva de har på seg"! Og det er jo absolutt ikke det jeg mener heller! De må jo selv synes at det er pent. Jeg er enig i at folk som driter i hva de har på seg ,og ikke bryr seg om utseendet gjør en stor feil. Er enig der. Men om jeg føler for å gå i noe som jeg personlig synes kler meg, så gjør jeg det uansett om andre mener noe annet. Var det jeg skulle ha frem!
Gjest Blondie65 Skrevet 22. august 2007 #32 Skrevet 22. august 2007 Mitt forslag til deg er at du lærer deg å sy. Rimelige plagg fra kjedebutikker kan sys om for å passe bedre. Å? Dressjakker i stygt snitt og med elendig kvalitet på stoffet er plutselig verdt å sy om? Hva med t-skjortetopper uten innsving? Jeg kan sy - men det er ikke alt det er verdt å prøve å forbedre på.
Gjest Peachbud Skrevet 22. august 2007 #33 Skrevet 22. august 2007 Jeg synes ikke en trenger å være tynn for å gå i korte skjørt. Bena trenger forresten ikke å være tynne for å være fine.
mysan Skrevet 22. august 2007 #34 Skrevet 22. august 2007 Jeg lurer på om det er de som er litt selvkritiske som også er litt kritiske til hvordan andre går kledd. Selv går jeg ikke i korte skjørt lenger, uansett vær og anledning. Etter fylte førtifem kom celluliter og andre klumpdannelser på mine tidligere så smekre lår (), og de kles heretter ikke i kortere enn knelangt. Sånn er det bare. Jeg viser ikke ulekre lår.
:-) anna Skrevet 22. august 2007 #35 Skrevet 22. august 2007 Jeg har igrunn alltid tenkt at det ikke er så pent med kort skjørt om en har kraftige ben. Men i dag ombestemte jeg meg. Jeg så nemlig ei dame på jobben i dag som igrunn var ganske lita og litt rund. Hun hadde dessuten ganske kraftige legger og lår og gikk i cityshorts. Og det var kjempefint på henne. Jeg gikk bak henne opp trappa og tenkte at hun jo kledde antrekket kjempebra. Så jeg er herved ombestemt.
Gjest Mann, veltrent Skrevet 22. august 2007 #36 Skrevet 22. august 2007 Nettopp, og det er holdninger som dine som gjør at norske kvinner ikke eier stil eller innsikt for hva som kler en og tror at allværsjakke er greit til festkjole. Det er holdningene dine, eller rettere sagt frykten for folk med holdningene dine- frykten for å bli dømt av andre som gjør at norske jenter kler seg i plagg som fjerner former, fjerner spenningen og skaper angst. Jeg liker slanke og pene ben, men jeg synes faktisk at jenter uten fyrstikkben også ser bra ut i kjole. Ikke nødvendigvis modellpene, men nå er modell og pen to selvmotsigende ord. En kan være lubben og sexy- det er nok av oss gutta som synes det er digg. Det er ikke slik at alle karer ønsker beinrangler- ikke smellfeite damer heller, men heller en kvinne med former enn en sykt tynn jente med behov for å indoktrinere andre i klesveien.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #37 Skrevet 23. august 2007 Mitt forslag til deg er at du lærer deg å sy. Rimelige plagg fra kjedebutikker kan sys om for å passe bedre. Ikke alle som har like store fritidsproblemer som deg vet du!
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 23. august 2007 #38 Skrevet 23. august 2007 Det er holdningene dine, eller rettere sagt frykten for folk med holdningene dine- frykten for å bli dømt av andre som gjør at norske jenter kler seg i plagg som fjerner former, fjerner spenningen og skaper angst. Jeg liker slanke og pene ben, men jeg synes faktisk at jenter uten fyrstikkben også ser bra ut i kjole. Ikke nødvendigvis modellpene, men nå er modell og pen to selvmotsigende ord. En kan være lubben og sexy- det er nok av oss gutta som synes det er digg. Det er ikke slik at alle karer ønsker beinrangler- ikke smellfeite damer heller, men heller en kvinne med former enn en sykt tynn jente med behov for å indoktrinere andre i klesveien.
aline Skrevet 23. august 2007 #39 Skrevet 23. august 2007 Poenget mitt er at hvis man alltid skal tenke "jeg går i det jeg vil" og er helt blind for hva som kler en så ser man ikke bra ut og i det skjønnhetsfikserte samfunnet vi lever i så gjør man livet vanskelig for seg selv. Det å ikke bry seg om hva ANDRE mener og sånn sett "gå i det en selv vil", trenger IKKE å bety at man er blind for hva som kler en, men man kan ha en annen smak eller man kan vite at man trives så godt i den stilen man har, og føler at en ser bra ut i den, til at man gir blanke i hva andre skulle mene om det. Det kan faktisk ende opp å se riktig så stilig ut, personlig stil som ikke slavisk følger moten men er tilpasset personlighet og kropp, synes jeg er tusen ganger stiligere en stil som ser ut som hvilket som helst moteoppslag i hvilket som helst blad. Mitt forslag til deg er at du lærer deg å sy. Rimelige plagg fra kjedebutikker kan sys om for å passe bedre. synes jeg faktisk er en knallide! Jeg syr, og jeg har sydd om mange plagg som har vært impulskjøp og som ikke sitter slik jeg vil eller som rett og slett er kjedelige. Da kan man sy og fikse ikke bare for å få ting til å passe en selv bra, men også redesigne litt, slik at det blir mye mer personlig, uten at en trenger å starte helt fra bunn og sy alt fra bunn. Å? Dressjakker i stygt snitt og med elendig kvalitet på stoffet er plutselig verdt å sy om? Hva med t-skjortetopper uten innsving? Jeg kan sy - men det er ikke alt det er verdt å prøve å forbedre på. Det er jo ikke snakk om å måtte sy om absolutt alt, men det gir en mye større mulighet til å finne klær og fikse dem slik at de ikke ser ut som telt eller annet. Og det var jo det det var snakk om. Man MÅ ikke eie en dressjakke, om man ikke finner noen som ser bra ut eller som en kan gjøre bra. Derimot kan man kjøpe eller fikse en annen type jakke, om man kan sy. Jeg lurer på om det er de som er litt selvkritiske som også er litt kritiske til hvordan andre går kledd. tja.. både og tror jeg. Jeg er selvkritisk, kler IKKE på meg hva som helst og er pinlig kritisk til hva jeg kler på meg og hvordan jeg føler meg i det, men jeg gir ærlig talt beng i hva ANDRE kler seg i og har ingen problemer med at verken tykke lår, arrete knær eller andre typer utseender blir vist frem under skjørt og shorts, bleike kan de også være for alt jeg bryr meg om.
mysan Skrevet 23. august 2007 #40 Skrevet 23. august 2007 Det er ikke slik at alle karer ønsker beinrangler- ikke smellfeite damer heller, men heller en kvinne med former enn en sykt tynn jente med behov for å indoktrinere andre i klesveien. Det finnes faktisk en mellomting mellom beinrangel og lubben. Og beinranglene har da overhodet ikke de lekreste bena. Det er ikke fint med knær som står fem cm ut i forhold til resten heller. Jeg synes at de lekreste damebena er de som er trente, slik at de får en riktig fasong rett og slett. Jeg så et bilde av Angelina Jolie for noen dager siden.. hun har blitt skrekkelig tynn, og har beinrangelben... det var ikke innmari fint. tja.. både og tror jeg. Jeg er selvkritisk, kler IKKE på meg hva som helst og er pinlig kritisk til hva jeg kler på meg og hvordan jeg føler meg i det, men jeg gir ærlig talt beng i hva ANDRE kler seg i og har ingen problemer med at verken tykke lår, arrete knær eller andre typer utseender blir vist frem under skjørt og shorts, bleike kan de også være for alt jeg bryr meg om. Ja, enig - både og, kan nok være riktig. Jeg bryr meg heller ikke om hva andre kler seg i, (med mindre de kommer i jubileet til en gammel tante i olabukse!!) At man skal kle seg for anledningen er jeg tilhenger av. MEN: Jeg ser at enkelte mennesker ikke kler enkelte plagg/stiler og lurer på hvorfor de velger å gå sånn, og om de faktisk synes selv de ser fine ut. Eller om de bare ser plagget, og ikke seg selv I PLAGGET. Men det er ikke noe jeg bruker energi på å irritere meg over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå