Gjest Blondie65 Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 I løpet av to dager her på KG har jeg sett to forskjellige tråder der det hevdes at kun de med "modellpene ben" kan gå med korte kjoler. Hva i denne verden er det dere mener? Er det forbudt for normale ben å vises utenfor et skjørt - enten det nå er brudekjole, selskapskjoler eller andre skjørt? Kan man kun ha cocktailkjoler dersom man har perfekte ben?
Bokormen Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Har reagert på dette jeg og. Makan til tull er det lenge siden jeg har hørt Er ikke rart jenter får komplekser og spiseforstyrrelser, om dette er det de får høre!
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Jeg synes ikke det bare er folk med "modellbein" som kan gå med korte skjørt eller kjoler. Når det er sagt er det dog slik at det ikke er alle lengder som vil se særlig bra ut på alle kropper. Jeg er selv slank og med legger som ser ok ut, men mulig det er lengden eller lårene so gjør det - kortere skjørt enn til knærne ser jeg helteit ut med. Men jeg er sikker på at mange med langt kraftigere bein enn meg kan kle miniskjørt o.l mye bedre enn jeg gjør Poenget mitt er bare at man ikke på død og liv trenger å forsvare å kle seg som dette ....
Gjest Blondie65 Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Poenget mitt er bare at man ikke på død og liv trenger å forsvare å kle seg som dette .... Selvsagt - der er vi helt enige. Det var nå selve begrepet "modelpene ben" jeg var ute etter - spesielt i lys av all airbrushing og fake tan, spiseforstyrrelser og for ikke snakke om all mulig styling, fiksing, belysning etc. disse modellene med disse bena har tilgang på. Skal jeg selv f.eks. frem med mine bare ben blir de både barbert og fake-tannet (eller solet) før de kommer frem i lyset. Jeg er også i en alder der alt for korte skjørt bare vil virke patetisk. Men i følge en del her skal man aldri kunne vise knærne sine f.eks. dersom man har vært uheldig på sykkelen (arr) eller ikke er syltynn og det aksepterer jeg bare ikke.
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Jeg mener at hvis man skal kort BRUDEkjole så bør man ha flotte ben. Ellers bør man tilpasse skjørtelengden etter bena. Fete lår og minikort kjole er grusomt.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Jeg går med det jeg synes jeg er fin i så får andre synes som de vil. Slik synes jeg alle andre bruder burde tenke også. Hvem er det egentlig som kikker på andre (bruder eller vanlige folk) og vurdere beina deres eller andre kroppsdeler?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Jeg mener at hvis man skal kort BRUDEkjole så bør man ha flotte ben. Så dersom man liker og kler korte kjoler og går med det ofte, så bør man likevel legge begrensninger på hva man bør tillate seg å gå med på sin egen bryllupsdag? Bare pga en gammel fotballskade el? Selv kler jeg på ingen måte korte kjoler (selv om bena mine er riktig så flotte om jeg selv skal ha sagt det), men jeg kan ikke skjønne at noen andre burde ha spesielt streke meninger om det dersom jeg en gang fant ut at jeg ville gå i en kort kjole likevel..
SunC@t Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Jeg syns folk skal gå i de skjørtene de er komfortable med, uten å fokusere på hvordan bena tar seg ut.
Rosalie Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Har man ikke pene ben, så må man i hvertfall bruke strømper! Strømper skjuler åreknuter, appelsinhud og også arr.
Gjest Blondie65 Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 (endret) Har man ikke pene ben, så må man i hvertfall bruke strømper! Strømper skjuler åreknuter, appelsinhud og også arr. Har man ikke pene ben så KAN man bruke strømper for å skjule det, men det er vel en selv som skal vurdere dette behovet eller ...? Endret 22. august 2007 av Blondie65
Gjest Elastica Skrevet 22. august 2007 #11 Skrevet 22. august 2007 Jeg er ikke enig i at kun modellpene mennesker kan få kle seg i korte kjoler eller skjørt. I såfall kan jeg tenke meg langt mer enn at akkurat skjørtelengden skulle regulere hva man skulle kunne vise seg med. Når det gjelder brudebekledning ville jeg imidlertid vært nokså selvkritisk - og ikke valgt kort kjole dersom jeg ikke hadde kledd en slik kjole over gjennomsnittet bra. Det handler bare om å tilpasse bekledningen til kroppsfasongen. Det er på en måte ikke like viktig hvis man skal en kveld på byen.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #13 Skrevet 22. august 2007 Har man ikke pene ben så KAN man bruke strømper for å skjule det, men det er vel en selv som skal vurdere dette behovet eller ...? Nei, man pynter seg for andre, ikke for seg selv. Tross alle forsikringer om det motsatte, har jeg aldri møtt en frisk dame som doller seg opp for en alenekveld hjemme.
Gjest =tentacle= Skrevet 22. august 2007 #14 Skrevet 22. august 2007 Jeg forbeholder meg retten til å kle meg i klær som er ukledelige til min figur, hud og farger. Slik blir det noen ganger, enten det er bomkjøp, magert klesbudsjett eller at klær føltes uvesentlig akkurat den dagen. Retten til å ikke ta seg ut på sitt beste er soleklar, men ikke det jeg ville prioritert å demonstrere om jeg skulle stå hvit brud akkurat
Gjest Elastica Skrevet 22. august 2007 #15 Skrevet 22. august 2007 Jeg forbeholder meg retten til å kle meg i klær som er ukledelige til min figur, hud og farger. Slik blir det noen ganger, enten det er bomkjøp, magert klesbudsjett eller at klær føltes uvesentlig akkurat den dagen. Retten til å ikke ta seg ut på sitt beste er soleklar, men ikke det jeg ville prioritert å demonstrere om jeg skulle stå hvit brud akkurat Ingen er vel spesielt uenige at enhver skal ha retten til å kle seg akkurat slik det passer dem, men jeg synes det må være lov å komme med velmenende råd. Akkurat på bryllupsdagen ønsker de fleste å se best mulig ut, vil jeg tro.
Wildy Skrevet 22. august 2007 #16 Skrevet 22. august 2007 Nei, man pynter seg for andre, ikke for seg selv. Tross alle forsikringer om det motsatte, har jeg aldri møtt en frisk dame som doller seg opp for en alenekveld hjemme. Nåja... Jeg kan godt finne på å bruke en halv ettermiddag på badet før en hjemme-alene kveld. Ganske enkelt fordi jeg liker følelsen av å være "nystelt".
Gjest Mysticgirl Skrevet 22. august 2007 #17 Skrevet 22. august 2007 Jeg går i det jeg vil uansett jeg og driter i hva andre mener, modellpene ben eller ikke!
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #18 Skrevet 22. august 2007 Jeg går i det jeg vil uansett jeg og driter i hva andre mener, modellpene ben eller ikke! Nettopp, og det er holdninger som dine som gjør at norske kvinner ikke eier stil eller innsikt for hva som kler en og tror at allværsjakke er greit til festkjole.
Gjest Mysticgirl Skrevet 22. august 2007 #19 Skrevet 22. august 2007 (endret) Nettopp, og det er holdninger som dine som gjør at norske kvinner ikke eier stil eller innsikt for hva som kler en og tror at allværsjakke er greit til festkjole. Jeg driter i hva du mener!Dessuten vet ikke du om det jeg kler meg i er pent eller ikke, på grunnlag av at du ikke har sett noen av mine antrekk, så den må du dra lenger ut på landet med! Endret 22. august 2007 av Mysticgirl
Bokormen Skrevet 22. august 2007 #20 Skrevet 22. august 2007 Nettopp, og det er holdninger som dine som gjør at norske kvinner ikke eier stil eller innsikt for hva som kler en og tror at allværsjakke er greit til festkjole. Du passer til nicket ditt ja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå