Gå til innhold

Hjemmeside for bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nesten helt nøyaktig det samme som vi har tenkt å legge ut. Godt det er noen som setter pris på det også få vi håpe at de som ikke gjør det ikke plages for mye av det :fnise:

Tror ikke det er noe problem. Etter det man kan lese her så gidder de ikke en gang kikke på hjemmesiden:fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok kikket på hjemmesiden, men jeg er uansett logget på 12-15 timer om dagen. Med mindre man kjenner gjestenes nettvaner godt, synes jeg ikke man skal basere seg på at alle leser hjemmesiden. Uansett bør all nødvendig informasjon gjestene ha -tid/sted/telefonnr/ikke fri bar/evnt reisebeskrivelse legges ved innbydelsen. Jeg regner ikke ønskeliste som nødvendig informasjon i denne sammenhengen, den ville jeg heller lagt på nettsiden og opplyst om når folk spør.

Skrevet
Jeg ville nok kikket på hjemmesiden, men jeg er uansett logget på 12-15 timer om dagen. Med mindre man kjenner gjestenes nettvaner godt, synes jeg ikke man skal basere seg på at alle leser hjemmesiden. Uansett bør all nødvendig informasjon gjestene ha -tid/sted/telefonnr/ikke fri bar/evnt reisebeskrivelse legges ved innbydelsen. Jeg regner ikke ønskeliste som nødvendig informasjon i denne sammenhengen, den ville jeg heller lagt på nettsiden og opplyst om når folk spør.

Enig i dette :) Jeg er også mye på nettet, så for meg er det ikke noe problem å sjekke en hjemmeside, men jeg har faktisk endel venner som ikke har internett hjemme, eller anledning til å bruke nettet noe særlig på jobb (ikke alle jobber på kontor, nemlig). Når disse oppsøker nettkafeer eller venner med internett med noen dagers eller ukers mellomrom, er det godt mulig det går i glemmeboka at bryllupssiden skulle vært lest.

Så konklusjon: All NØDVENDIG info (enig med Daria i hva som er nødvendig) på innbydelsen, alt annet på hjemmeside og/eller ved å kontakte brudeparet, parets foreldre etc.

Skrevet

Vi hadde hjemmeside, og de fleste gjestene gikk inn dit for å sjekke info, ønskeliste osv. De aller fleste fra min familie meldte seg faktisk på via denne siden - og i min familie var det stort sett bare onkler og tanter som var invitert. Altså folk over 50 år. Og alle var utelukkende positive til siden!

Vi hadde en liten følgeseddel med invitasjonen hvor det stod adresse til hjemmesiden, og at det var mulig å melde seg på via den. Ellers hadde vi også lagt ved mailadresse og to telefonnumre i invitasjonen.

De som ikke meldte seg på via siden, sendte mail, forutenom bestemoren min som ringte og sa at hun kom.

De som ikke fikk informasjon via hjemmesiden, fikk informasjon via foreldrene våre.

Jeg forventer aldri åpen bar uansett om det står noe i invitasjonen, så jeg tar nå med meg noen ekstra kroner :)

Skrevet
Jeg har sannsynligvis ikke tid til å glane på bridezilla-sider.

Men du har det nå? ;)

Skrevet (endret)

Vi er nok litt rare, men vi har en del familie som ikke har net hjemme. Da spesielt min familie på vestlandet. Så vi kommer til å legge ved all viktig info ved innbyelsen og på nett. Smø på flesk, vet det. Men da helgarderer vi oss i hvertfall.

Dette kommer vi til å ha på begge stedene:

Kontakt info til brudepar og toastmaster

Info om kirke og lokale - dvs veibeskrivelse, klokkeslettet til vielsen, muligheter til parkering og linker til hjemmesider til de respektive stedene

Info om hva som skjedde i ventetiden mens brudeparet ble fotografert, og en ca tidsplan for dagen

Beskjed om å si i fra dersom noen har matallergi

Info om betaling for alkohol etter maten

Navnet og tlf til "gave-koordinator".

Vi kommer til å ha mamma + svigermor som "gavekordinatorer", så er begge sidene dekket :) På nettsiden vil ønskelisten også ligge.

Alternativer til overnatting, med priser som brudeparet hadde forhandlet seg til og beskjed om at si at "vi er bryllupsgjester hos Hans og Grete" slik at gjestene fikk spesial prisen

Endret av MayaM
Gjest Frysepulver
Skrevet

De som skriver her på KG er jo naturlig nok litt mer godt vant til å bruke nettet enn mange andre, så det vil jo bli en liten skjevdeling her...

Kjære vene godtfolk; hvordan gjorde folk det før internett da? Man fikk ikke BØKER med informasjon levert med innbydelsen da heller og man klarte fint å følge både ønskelister og å dukke opp i kirken til rett tid!

Jeg mener man bør:

Sende en pen invitasjon

Sende med et følgeskriv med all nødvendig praktisk informasjon

Opplyse til forlovere, foreldre, søsken og noen venner hva man ønsker seg/hvor lister finnes

I TILLEGG kan man, dersom man ønsker det, opprette en hjemmeside. Denne kan være et supplement, men ikke det ENESTE

Skrevet (endret)

Jeg hadde nok tittet inn, men jeg hadde ikke sjekket om det var fri bar eller ikke. Det er fordi de bryllupene jeg har vært i, alltid har hatt fri bar. Hadde faktisk syns det var merkelig å ikke fått en slik beskjed i invitasjonen, for det legger jo grunnlaget for hvor mye penger man tar med seg.

Endret av *Mina*
Skrevet
Sidene er kun ment som en hjelp for for de som ønsker det. Forslag til overnatting er satt opp nettopp for at folk skal kunne spare tid på å slippe å sjekke ut sånt selv. Men hvis du ikke trenger overnatting eller foretrekker å finne ut ting på egen hånd så er det selvfølgelig helt greit. Vi lager da ikke hjemmeside for å promotere oss selv, men som en hjelp til gjestene ;) Tro det eller ei, det er faktisk godt ment :Nikke:

Siden den kun er ment som en hjelp for de som ønsker å bruke den må man faktisk regne med at all den informasjonen man ha står i invitasjonen, eller så må man opplyse at det er viktig informasjon på hjemmesiden. Hvis man kun opplyser at man har en hjemmeside ville i alle fall ikke jeg regnet det som en nødvendighet å besøke siden, selv om jeg kanskje hadde gjort det allikevel... Synes kanskje man skal se ann gjestene jeg, hvis det er mange man vet ikke har tilgang på eller ikke bruker internett ofte bør man opplyse om alt som er viktig i en invitasjon.... er som sagt veldig kjedeig å komme helt uten penger i et bryllup uten fri bar..... men er forsåvidt enig i at man ikke skal ha en laaaang invitasjon med side opp og side ned med informasjon, tror de fleste går glipp av mye hvis det er for mye informasjon på en gang...... men de må kunne gå ann å gi en lite beskribelse av hva man kan finne på hjemmesiden slik at folk selv kan bestemme om de bør se på den eller ikke.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...