Gå til innhold

Hjemmeside for bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde kanskje tittet på sidene en gang, men det er ikke sikkert jeg ville fått med meg informasjonen om betal-bar. Jeg hadde nok bare gått inn på den informasjonen jeg følte jeg trengte (veibeskrivelse, ønskeliste) og droppet resten. Jeg hadde nok regnet med fri bar, så dette er ikke informasjon jeg hadde visst jeg måtte se etter.

Jeg synes absolutt dere skal ha et følgebrev med viktig informasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange oppfatter det faktisk som frekt at man never ønskelisten i invitasjoen, det virker da som man forventer gaver.

Synes hjemmesider med praktisk info er helt genialt.

Gjest Mulig gjest
Skrevet
Så problemet er ikke at ikke folk har tilgang til internett eller vet hvordan de skal bruke det. Spørsmålet er om folk gidder (siden flere har gitt utrykk for at de ikke gjør det) Jeg trodde nesten at det var en selvfølge at folk sjekker siden når vi opplyser om hva som står på hjemmesiden og folk vet hvorden de bruker internett, men jeg tar i alle fall delvis feil i det.

Gidder og gidder. Jeg lever i en travel hverdag, med krevende jobb og små barn og hus og hjem (høres jeg ut som en tv-reklame nå?). Jeg har sannsynligvis ikke tid til å glane på bridezilla-sider.

Vi får en invitasjon, der står tid og sted, jeg regner med at det holder.

Skrevet
Jeg har sannsynligvis ikke tid til å glane på bridezilla-sider.

Sidene er kun ment som en hjelp for for de som ønsker det. Forslag til overnatting er satt opp nettopp for at folk skal kunne spare tid på å slippe å sjekke ut sånt selv. Men hvis du ikke trenger overnatting eller foretrekker å finne ut ting på egen hånd så er det selvfølgelig helt greit. Vi lager da ikke hjemmeside for å promotere oss selv, men som en hjelp til gjestene ;) Tro det eller ei, det er faktisk godt ment :Nikke:

Skrevet
Tro det eller ei, det er faktisk godt ment :Nikke:

Det tviler jeg ikke på. Men jeg tror du bør være forberedt på to ting:

- mange vil ikke sjekke denne siden

- mange vil synes det er "over the top" og kanskje le litt av dere på bakrommet.

Gjest Elastica
Skrevet
Gidder og gidder. Jeg lever i en travel hverdag, med krevende jobb og små barn og hus og hjem (høres jeg ut som en tv-reklame nå?). Jeg har sannsynligvis ikke tid til å glane på bridezilla-sider.

Enig i dette, mulig gjest.

Dessuten liker jeg bedre informasjonsskriv i tilknytning til innbydelsen. Og det må da virkelig være mulig å gjøre denne kortere enn åtte sider!!!

Jeg vet det er vanlig å legge ved ønskeliste, men det hadde jeg overhodet ikke vært komfertabel med selv. Jeg synes faktisk det er litt frekt. Litt sånn "det er fint om du har med en gave vi ønsker oss, noe annet hadde vært kjipt for oss". Det er noe helt annet med ønskeliste i butikk.

Skrevet (endret)
Enig i dette, mulig gjest.

Dessuten liker jeg bedre informasjonsskriv i tilknytning til innbydelsen. Og det må da virkelig være mulig å gjøre denne kortere enn åtte sider!!!

Jeg vet det er vanlig å legge ved ønskeliste, men det hadde jeg overhodet ikke vært komfertabel med selv. Jeg synes faktisk det er litt frekt. Litt sånn "det er fint om du har med en gave vi ønsker oss, noe annet hadde vært kjipt for oss". Det er noe helt annet med ønskeliste i butikk.

Vi kunne fint lagt ved noe i innbydelsen (hadde ikke blitt 8 sider), men jeg er enig med deg at jeg synes det er litt frekt å legge ved ønskeliste i invitasjonen. Det var faktisk sånn dette med å lage en hjemmesiden begynte. For hvordan skal vi gi beskjed om hva vi ønsker oss? Vi tenkte at hjemmeside sikkert var et greit sted og når vi først har hjemmeside legger vi ut litt mer info også (men hadde neppe laget hjemmeside for det formålet alene).

Hvordan ville du du som gjest ha foretrukket å få tilgang til ønskelisten?

Endret av ~Minni~
Skrevet

Hvordan gidder du da i det hele tatt å komme i bryllupet?

Synes ikke en hjemmeside med praktisk info er bridezilla, det er heller til hjelp for gjestene.

Skrevet

Da min venninne gifte seg i sommer, spurte jeg henne om de hadde lagt ut liste noe sted. Hun svarte at det hadde lagt ut på "til bords" og en lokal butikk (som jeg ikke vil nevne navnet på her).

Det synes jeg var flott. Jeg som sprute fikk svar om en listen, men ingen fikk en liste "trykket i ansiktet" :)

Skrevet

Synes ikke en hjemmeside med praktisk info er bridezilla, det er heller til hjelp for gjestene.

Det var det jeg tenkte også, men det er tydeligvis delte meninger om det :ler: . Ja, ja, vanskelig å gjøre alle fornøyd ;)

Skrevet

Hvorfor skulle jeg ikke gidde det??? Man går da gjerne i brylluper selv om man ikke er så opptatt av byllupene at man tenker mye på dem i forkant eller legger mye arbeid i dem på forhånd. :)

Det synes du. Men mange andre mener noe annet. That`s life ;)

Gjest Elastica
Skrevet

Når jeg er invitert i bryllup spør jeg alltid brudeparet om hvor ønskelisten er lagt ut. Hvis jeg ikke treffer dem så ofte, og hvis det er perifere venner, sørger jeg alltid for å tilegne meg den kunnskapen når jeg ringer (eller skriver) for å takke for innbydelsen.

Da jeg selv giftet meg, la vi ut ønskeliste i ulike butikker. Vi hadde s.u. i invitasjonen og jeg innbiller meg at de fleste som ringte til mine foreldre for å svare på innbydelsen også spurte om hva vi ønsket oss/hvor ønskelisten var å finne. Jeg tenkte ikke noe særlig på det, faktisk, og det var heller ikke noe stort problem. Vi fikk for det meste ting vi ønsket oss, og det var ærlig talt ikke krise når vi fikk noe utenom ønskelisten heller. Jeg blir bare litt trist over tråder som "hva var det teiteste dere fikk" eller noe lignende for litt siden. Litt for stort fokus på presanger.

For øvrig legger jeg meg alltid i selen for å finne fine presanger selv.

Skrevet
Da min venninne gifte seg i sommer, spurte jeg henne om de hadde lagt ut liste noe sted. Hun svarte at det hadde lagt ut på "til bords" og en lokal butikk (som jeg ikke vil nevne navnet på her).

Det synes jeg var flott. Jeg som sprute fikk svar om en listen, men ingen fikk en liste "trykket i ansiktet" :)

Vi hadde gjerne gjort det hvis det var noe særlig vi ønsket oss fra Tilbords eller Glassmagasinet, men vi har allerede mer kjøkkenutstyr, tallerkener, kniver og glass enn vi trenger. Blir nok en liten ønskeliste lagt ut hos Jernia, men ting vi ønsker oss finnes desverre ikke i en slik butikk. Vi må derfor sette opp ønskelisten selv og spre den på et vis. Ting hadde vært lettere hvis vi trengte sånne typiske "ønske seg til bryllupet ting"

Skrevet
Vi må derfor sette opp ønskelisten selv og spre den på et vis.

Uansett hva slags liste og "gavneønskeinfo" dere har, så er mitt forslag å gi informasjonen til de som spør. :)

Gjest Elastica
Skrevet

Enig igjen. Det finnes forskjellige måter å bli presentert en ønskeliste på.

Jeg synes for øvrig du hverken er sur eller grinete, og hadde gjerne invitert deg i bryllup.

Det hadde vært mer merkelig om alle gjestene hadde pugget hjemmesiden i forkant. Selvom jeg selvsagt ser at det kan være et praktisk hjelpemiddel til tider. Men kom ikke her å si at alle lager hejmmesider kun for å hjelpe gjestene sine! Jeg vil nok tro at en del i sin bryllupsrus vel så mye gjør det for egen skyld, sammen med vurderingen av om man skal ha rød eller rosa som hovedfarge. Enkelte ting bryr gjestene seg faktisk ikke om.

Skrevet
Det hadde vært mer merkelig om alle gjestene hadde pugget hjemmesiden i forkant. Selvom jeg selvsagt ser at det kan være et praktisk hjelpemiddel til tider. Men kom ikke her å si at alle lager hejmmesider kun for å hjelpe gjestene sine! Jeg vil nok tro at en del i sin bryllupsrus vel så mye gjør det for egen skyld, sammen med vurderingen av om man skal ha rød eller rosa som hovedfarge. Enkelte ting bryr gjestene seg faktisk ikke om.

Nå synes jeg det sporer av litt her. Jeg er da fullstendig klar over at gjestene ikke bryr seg om fargene vi velger. Hva har det med om det er praktisk eller frekt å legge ut ønskelisten på en hjemmeside å gjøre??

Og hva mener du med å pugge hjemmesiden??? De fleste har da i vår tid tilgang på en printer, evt så kan de notere seg bare den ene tingen de ønsker å kjøpe. Så du mener sikkert noe annet, men hva skjønner jeg ikke...

Gjest Elastica
Skrevet
Så du mener sikkert noe annet, men hva skjønner jeg ikke...

Jeg mener bare at det av og til virker som brudene legger litt vel mye i detaljene, ingenting annet. :ler:

Og at det er frekt å ha gaveliste på en hjemmeside, har jeg vitterlig ikke skrevet. Det jeg sa, var at jeg synes det var frekt å sende med gavelisten i innbydelsen. Jeg synes simpelthen den ikke har noe å gjøre blant alle andre nødvendige opplysninger.

Men jeg vil tillegge at det helt sikkert er smart med en hjemmeside, og det er helt sikkert noe jeg selv ville gjort om jeg hadde giftet meg idag. Du stilte spørsmål om vi ville lest hjemmesiden hvis det var noen, og på det har jeg svart tja. (Men foretrekker ark).

Ikke meningen å være frekk. *lister meg stille ut igjen*

Skrevet
Men kom ikke her å si at alle lager hejmmesider kun for å hjelpe gjestene sine! Jeg vil nok tro at en del i sin bryllupsrus vel så mye gjør det for egen skyld, sammen med vurderingen av om man skal ha rød eller rosa som hovedfarge. Enkelte ting bryr gjestene seg faktisk ikke om.

Hvor mange bryllups hjemmesider har du egentlig kikket på?

Har hatt 4 vennepar som har hatt hjemmesider til bryllupet sitt, de lag ut denne typen info:

• Kontakt info til brudepar og toastmaster

• Info om kirke og lokale - dvs veibeskrivelse, klokkeslettet til vielsen, muligheter til parkering og linker til hjemmesider til de respektive stedene
  • Info om hva som skjedde i ventetiden mens brudeparet ble fotografert, og en ca tidsplan for dagen
  • Beskjed om å si i fra dersom noen har matallergi
  • Info om betaling for alkohol etter maten
  • Navnet på kjedene hvor de hadde ønskeliste, samt noen ekstra ønsker og tlf til "gave-koordinator"
  • Alternativer til overnatting, med priser som brudeparet hadde forhandlet seg til og beskjed om at si at "vi er bryllupsgjester hos Hans og Grete" slik at gjestene fikk spesial prisen
  • Link til stedets turistinfo dersom noen ville vite mer om stedet

Stort sett alt dette satt jeg pris på som gjest

Skrevet
Jeg mener bare at det av og til virker som brudene legger litt vel mye i detaljene, ingenting annet. :ler:

Og at det er frekt å ha gaveliste på en hjemmeside, har jeg vitterlig ikke skrevet. Det jeg sa, var at jeg synes det var frekt å sende med gavelisten i innbydelsen. Jeg synes simpelthen den ikke har noe å gjøre blant alle andre nødvendige opplysninger.

Mente ikke at du hadde sagt at det var frekt å ha ønskeliste på hjemmeside. Mente bare at det var sånne ting jeg lurte på og at jeg ikke var ute etter å diskutere om noen bruder tar av når det gjelder fargevalg, etc. Det er en helt annen diskusjon og jeg er nok ganske enig med deg der :jepp:

Og at det er frekt å sende ønskelisten i innbydelsen er vi også enige om :jepp:

Så det blir nok ønskeliste på hjemmesiden vår og så kan jeg konkludere med at noen vil synes dette er "over the top", noen kjempenyttig, noen bridzilla, noen praktisk og noen helt unødvendig. Kan jo bli spennende å se hva våre gjester synes og hvor mange som faktisk kommer til å benytte seg av den. Kankje ingen kanskje nesten alle. Vi får se :-D

Skrevet
Hvor mange bryllups hjemmesider har du egentlig kikket på?

Har hatt 4 vennepar som har hatt hjemmesider til bryllupet sitt, de lag ut denne typen info:

• Kontakt info til brudepar og toastmaster

• Info om kirke og lokale - dvs veibeskrivelse, klokkeslettet til vielsen, muligheter til parkering og linker til hjemmesider til de respektive stedene
  • Info om hva som skjedde i ventetiden mens brudeparet ble fotografert, og en ca tidsplan for dagen
  • Beskjed om å si i fra dersom noen har matallergi
  • Info om betaling for alkohol etter maten
  • Navnet på kjedene hvor de hadde ønskeliste, samt noen ekstra ønsker og tlf til "gave-koordinator"
  • Alternativer til overnatting, med priser som brudeparet hadde forhandlet seg til og beskjed om at si at "vi er bryllupsgjester hos Hans og Grete" slik at gjestene fikk spesial prisen
  • Link til stedets turistinfo dersom noen ville vite mer om stedet

Stort sett alt dette satt jeg pris på som gjest

Nesten helt nøyaktig det samme som vi har tenkt å legge ut. Godt det er noen som setter pris på det og så få vi håpe at de som ikke gjør det ikke plages for mye av det :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...