Gå til innhold

Hjemmeside for bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Inspirert av tråden om fri bar som sporet litt av starter jeg en ny tråd.

Hvis vi skriver noe sånt som:

Kjære Per og Kari

Vi skal gifte oss og det vil glede oss veldig å se dere i vårt bryllup.

Vielsen vil finne sted i XXX kirke 21. juni 2008 kl. 13:00.

Etter vielsen vil det bli servert forfriskninger i festlokalet før

middagen serveres kl. 16:30.

Vi ser frem til å feire denne dagen sammen med dere!

Klem fra Ola & Kari

Svar ønskes innen 21. april 2008 på

tlf. XX XX XX XX eller XX XX XX XX

Antrekk: Pent

Adresser:

XXX kirke: Adressen

Festlokalet: Navn og adresse på festlokale

For mer informasjon se

www.olaogkari.no

Her finner dere informasjon om blant annet kirken og festlokalet, samt en veibeskrivelse. Vi har også lagt ut noen forslag til overnattingssteder for de som trenger det. I tillegg vil dere finne en liste over hva vi ønsker oss. Hvis dere ikke har tilgang til internett eller har noe dere lurer på er det bare å ta kontakt med oss.

Hvem av dere ville sjekket ut hjemmesiden? Synes noen det holder å skrive at det ikke er fri bar på hjemmesiden eller mener alle at det må med i invitasjonen (jeg mente i utfanspunktet at det burde være i invitasjonene, men forandret det til å bare stå på hjemmesiden)

Tar også gjerne i mot andre tips til hva som bør stå eller ikke stå i invtiasjonene :jepp:

Endret av ~Minni~
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sjekket hjemmesiden og sikkert da fått med meg at det ikke var fri bar. Men for de som ikke sjekker hjemmesiden (besteforeldre, tanter og onkler og slikt?), hadde det kanskje vært lurt å nevne det i innbydelsen også? Kjedelig hvis gjestene ikke har fått det med seg, og kommer uten penger :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei.

Jeg ville også skrevet det i innbydelsen.

Jeg kan svare for meg selv bare, men vet at i mitt tilfelle, har mange tanter og onkler ikke peiling på internett, og da går de glipp av den infoen. :)

Lykke til

Skrevet

Jeg ville sjekket nettsiden, men det er det nok ikke alle som har anledning til eller interesse av.

Kanskje man bør ta med navn og telefonnummer til toastmaster i innbydelsen? Det har jeg sett i en del invitasjoner. Fint for de som ønsker å holde tale eller har andre innslag.

Skrevet

Tre bryllup de siste to årene. Pleier å kaste invitasjoen og forholde meg til hjemmesiden. Hjemmesiden har all praktisk info og er oppdatert.

Gjest Allerede gift
Skrevet

Jeg hadde sikkert sjekket hjemmesiden.

Men dette minner meg om det som er diskutert opp og ned og i mente her inne, at enkelte bruder er av den oppfatning at all info omkring et bryllup er like interessant for alle gjestene. Hvilket det ikke er. Ikke forvent mer enn et raskt blikk fra de fleste.

For øvrig ville jeg unngått betal-bar. I nødsfall bør det opplyses på innbydelsen.

Skrevet

Og jeg synes du ikke trenger å skrive det i innbydelsen, så lenge gjestene har mer informasjon å forholde seg til på hjemmesiden.

De fleste sjekker faktisk ut siden. Eller så tar de kontakt med toastmaster, eller ringer dere.

Synes innbydelsen blir altfor "praktisk" om dere skal skrive inn alt mulig av informasjon vedrørende bryllupet der.

Det holder med en inbydelse + evt et innlegg på eget ark (dere sender ved siden av i konvolutten - men ikke inne innbydelsen) med div info (innbydelsen skal være nettopp det: en innbydelse): bla at dere har skaffet dere en hjemmeside, samt adr til denne.

Skrevet

Jeg sjekker hvertfall hjemmesiden, det er litt mer praktisk og man finner gjerne mer info der.

Skrevet

Jeg ville antatt at alt dere vil at gjestene skal vite står i innbydelsen.

Å ha en egen bryllupshjemmeside høres fullstendig "over the top" ut i mine øyne.. Og jeg vil anta at en svært liten andel av gjestene vil sjekke den (i alle fall ikke eldre slekninger)

Skrevet

Å ha en egen bryllupshjemmeside høres fullstendig "over the top" ut i mine øyne.. Og jeg vil anta at en svært liten andel av gjestene vil sjekke den (i alle fall ikke eldre slekninger)

hva mener du med eldre?

For alle jeg kjenner opp til 65-70 år jobber med og/eller har kjennekskap til både mail og hjemmesider... De har jo barn av "PC-generasjonen".

Alle har vært innom vår. Bortsett fra mine besteforeldre på 80. Jo, forresten, pappa viste dem hjemmesiden, for noen dager siden (moro for de, siden det finnes bilder av dem der).

Skrevet

Jeg har en enkel info-side til bryllupet

Det er en del som har brukt den, men ikke alle. Noen har ikke internett. Men holder det ikke å informere om at det ikke er fri bar når de kommer til lokalet?

Skrevet

synes du bør ha det med i invitasjonen slik at absolutt alle gjestene får det med seg, litt synd hvis det er noen som går glipp av den informasjonen og kommer helt uten penger....

Skrevet

Siden du synes det er for mye å ha en hjemmeside er jeg interesserti ø høre hvor man bør gi all infoen som ~Minni~ har skrevet at hun vil legge ut på hjemmesiden? Vi har også tenkt å ha hjemmeside, men det er fordi vi tror det er til hjelp for gjestene våre. Hvis du har tips til bedre måter å gjøre det på vil jeg gjerne høre disse :jepp: Skulle alle infoen vært sendt med i inbydelsen ville den blitt på mange, mange sider. Enig med -Alvildebrud- at ikke innbydelsene ikke skal være en lang oppramsing av praktiske opplysninger

Skrevet

Jeg synes bryllupshjemmeside er ok, men regner også med at den viktigste informasjonen (også veibeskrivelser) finnes i den skriftlige innbydelsen. Det er faktisk ikke alle som bruker internett selv i våre dager. Ønskelister og slikt forstår jeg at blir lagt ut på nettet, kanskje etter at innbydelse er sendt, men da bør det stå i innbydelsen at man kan finne listene på nettet ELLER ved å ta kontakt med f eks brudeparets foreldre, ikke at man MÅ på nettet for i det hele tatt å finne ut hvor bryllupet skal være.

For de bryllupene jeg har vært invitert i hvor det også har vært hjemmeside vil jeg si det har vært hyggelig å kikke innom hjemmesiden (det står gjerne litt morsomme ting om brudeparet, bilder av kirke/lokaler o.l), men rent informasjonsmessig har det ikke betydd noe til eller fra.

Skrevet
Og jeg vil anta at en svært liten andel av gjestene vil sjekke den (i alle fall ikke eldre slekninger)

Vi har 4 slektninger som vil bli invitert og ikke har internett (3 besteforeldre og en tante). Besteforeldrene våre er såpass gamle at de uansett for andre til å ordne gavekjøp, overnatting, etc for seg hvis de i det hele tatt kommer. Tanta mi har jeg mye kontakt med og skal alltids få informert.

Så problemet er ikke at ikke folk har tilgang til internett eller vet hvordan de skal bruke det. Spørsmålet er om folk gidder (siden flere har gitt utrykk for at de ikke gjør det) Jeg trodde nesten at det var en selvfølge at folk sjekker siden når vi opplyser om hva som står på hjemmesiden og folk vet hvorden de bruker internett, men jeg tar i alle fall delvis feil i det.

Skal revurdere å sette "etter middagen vil det være anledning til å kjøpe drikke i baren" i innydelsen, men jeg synes ikke at all mulig info skal stå i innbydelsene heller. Enig med -Alvildebrud- at den blir for "praktisk" da :)

Gjest Elastica
Skrevet
Siden du synes det er for mye å ha en hjemmeside er jeg interesserti ø høre hvor man bør gi all infoen som ~Minni~ har skrevet at hun vil legge ut på hjemmesiden? Vi har også tenkt å ha hjemmeside, men det er fordi vi tror det er til hjelp for gjestene våre. Hvis du har tips til bedre måter å gjøre det på vil jeg gjerne høre disse :jepp: Skulle alle infoen vært sendt med i inbydelsen ville den blitt på mange, mange sider. Enig med -Alvildebrud- at ikke innbydelsene ikke skal være en lang oppramsing av praktiske opplysninger

Siden all informasjonen vedrørende bryllupet deres krever mange, mange sider, er jeg interessert i å høre hva slags bryllup dere skal ha?

Fem dagers, med omvisninger, rebusløp, fullstendig meny og fargekart over servietter og blomster - samt detaljert gaveliste?

Jeg synes også det hørtes litt "over the top" ut, for å være helt ærlig.

Jeg ble selv invitert i stort bryllup i utlandet, og det var ikke mer enn en delikat invitasjon og et følgeskriv med litt mer praktiske opplysninger. Godt nok i massevis.

Skrevet
Siden du synes det er for mye å ha en hjemmeside er jeg interesserti ø høre hvor man bør gi all infoen som ~Minni~ har skrevet at hun vil legge ut på hjemmesiden?

I inbydelsen. Evt i et "følgeark" til inbydelsen.

Dersom man f.eks må legge ved veibeskrivelse til dem som ikke er lokalkjent, kan man jo legge ved den på eget ark til de det gjelder osv. Det gjorde vi. Eget ark med kart og det hele :)

Skulle alle infoen vært sendt med i inbydelsen ville den blitt på mange, mange sider. Enig med -Alvildebrud- at ikke innbydelsene ikke skal være en lang oppramsing av praktiske opplysninger

Jeg trodde innbydelse VAR en oppramsing av praktiske opplysninger, jeg.. ;) (dumme, meg)

Og dersom du har mange SIDER med informasjon, så ville jeg revurdere denne informasjonen. Hva annet enn tid, sted, antrekk, fribar eller ei og evt veibeskrivelse trenger dere å fortelle om?

Skrevet
Siden all informasjonen vedrørende bryllupet deres krever mange, mange sider, er jeg interessert i å høre hva slags bryllup dere skal ha?

Fem dagers, med omvisninger, rebusløp, fullstendig meny og fargekart over servietter og blomster - samt detaljert gaveliste?

Jeg synes også det hørtes litt "over the top" ut, for å være helt ærlig.

Jeg ble selv invitert i stort bryllup i utlandet, og det var ikke mer enn en delikat invitasjon og et følgeskriv med litt mer praktiske opplysninger. Godt nok i massevis.

Vi skal har helt vanlig standard bryllup med ca 60 gjester. Ønskelisten tar vel 1 side (ikke fordi vi ønsker oss så mye, men fordi noe av det vi ønsker oss krever litt forklaringer), tenkte å legge ut veibeskrivelse med kart til kirken og feststedet. Det er fort et par sider på hver. I tillegg er det endel overnattingssteder å velge blandt å vi har tenkt å sette opp en liste over noen i litt forskjellige prisklasser med info om hva de koster, hvor langt de ligger fra kirke og festlokale og hjemmeside til hotellene. Det tar også nærmere to sider. Vi har også tenkt å ha en liten samling dagen etter og må legge ut informasjon om hvor dette er, hvordan man kommer seg dit, etc. En side der og. SÅ da blir det 8 sider A4-vedlegg. Trenger ikke alt dette selvfølgelig, men mange har ikke vært der før og jeg tror gjestene synes det kan være greit med litt infor og hjelp.

Skrevet

Jeg har en datamann som laget hjemmeside til oss (på ikke mindre enn tre språk) og vi opplyser ikke om annet i invitasjonen om klokkeslettet og stedet for vielsen og stedet for middagen. All annen informasjon er gitt på hjemmesiden. De veldig veldig få som ikke har tilgang til internett har spurt oss om det praktiske, men de fleste har nok vært innom siden både 5 og 10 ganger. Statistikken vår sier nemlig at siden er besøkt 1398 ganger - så ja, folk sjekker hjemmesidene.

Skrevet

Jeg hadde sjekket og det gjorde mange av gjestene våre også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...