Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått så lyst til å danse ballett igjen. Både fordi det er moro, og fordi det vil hjelpe holdningen min. Danset litt da jeg var liten, men er nok nybegynner ennå.

Er det noen som vet om nybegynnerkurs i klassisk ballett for voksne? (I Oslo-området)

Skrevet

Ingen? Kanskje jeg må begynne med 5-åringene :)

Skrevet

Er du student? OSI har visst dansekurs, blant annet klassisk ballett. Synes det ser veldig gøy ut selv, kanskje jeg prøver meg! :)

Skrevet

Jeg er også på utkikk etter ballett-trening for voksne, men synes det er vanskelig å finne noe. Var i kontakt med en ballettskole i Oslo der de hadde dette, men det ble dessverre avlyst for denne høsten :(

Skrevet

kanskje bårdar? jeg vet ikke helt... jorun kirkenær?

jeg har danset hele livet, men neimen om jeg vet hvor man kan gå når man begynner på ny som voksen...

Skrevet

googlet litt, jeg...

-anne torills ballettskole (barn og voksne)

-kunsthøyskolen i oslo har kveldskurs i ballett, høsten 07

-anne cecily`s ballettskole (alle aldre)

kanskje noen av disse kan være noe? :)

Skrevet

Kjempefint med denne tråden for jeg har også lyst til å friske opp gamle kunster!

Vil bare ikke anbefale OSIs ballettkurs. Jeg ergret meg grønn over å kunne mer enn intruktørene i tillegg til at det ikke var noen som helst korreksjon av kroppsholdning, balanse, muskelbruk eller noe. Treningsverdien blir liten hvis du ikke gjør øvelsene skikkelig.

Skrevet
Kjempefint med denne tråden for jeg har også lyst til å friske opp gamle kunster!

Vil bare ikke anbefale OSIs ballettkurs. Jeg ergret meg grønn over å kunne mer enn intruktørene i tillegg til at det ikke var noen som helst korreksjon av kroppsholdning, balanse, muskelbruk eller noe. Treningsverdien blir liten hvis du ikke gjør øvelsene skikkelig.

Å, nei, så kjipt! Det sier vel kanskje seg selv egentlig, men jeg hadde håpet det skulle være bra... Blir vel som yogaen de har på domus, den er jo en diger vits...

Skrevet

Så at studentidretten hadde nybegynnerkurs, men for å delta på de, må man først betale medlemsskap på over 2000 kr. Også kommer kursavgiften i tillegg.

Men skal sjekke ut de tre du nevnte, milla-mor. Har så lyst til å danse!

Om mange nok av oss kontakter dem, setter de kanskje opp et kurs...? :)

• 8 år senere...
Skrevet

Her har de noen danseklasser for voksne http://www.demiarts.no/timeplan
Står at det er åpent nivå på klassisk. Vet ikke helt hva det vil si, men du kan jo evt. sende en mail og høre om det er for voksne dersom det virker interressant. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...