Minni-Mus Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Sommeren er tydeligvis over.... (visst den noengang fikk begynnt...?) Med temperaturer i bare 10 grader vurderer jeg å finne frem voksiposen.... Når bytter dere ut dyna med pose? Må også ta bort bagdelen og ta frem sportsvogndelen snart ser jeg.... men føler det blir så rart og "utrygt" å la henne ligge i sportsvogndelen.... det virker så åpent liksom... Kan jeg lage huller til selene igjennom voksiposen? ødelegger jeg hele posen da??
Grooo Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Kjøp slike løse seler, de kan brukes uten å lage hull i posen.
Minni-Mus Skrevet 22. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2007 det er 5punktsele i vogna, men jeg har løse seler også. trodde ikke jeg fikk brukt de uten å lage hull i posen. Jeg må jo tenke heeelt feil nå. Ser det sikkert når jeg får prøvd!!
Grooo Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Har ikke voksi selv, men i skinnposen går det fint med de løse selene. Hvis du må lage hull trenger du i alle fall bare to hull til de løse selene, og flere hvis du skal lage til de som hører til vogna.
Ephemera Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Her i Trøndelag har vi hatt en fantastisk og varm sommer, så jeg har ikke begynt å tenke i de banene ennå... men jeg har også tenkt litt på hvordan man skal gjøre det med selene i forhold til voksipose - så jeg følger med her (Men for all del - ikke lag huller i voksiposen - det må være en annen løsning!). Foreløpig har vi prinsessa i vognbagen med dyne. Det er i alle fall godt og varmt under den foreløpig. Jeg tviholder litt på babytiden og vil ikke begynne med sportsvogndelen riktig ennå, selv om vi brukte den når vi var på ferie. Men nå ser jeg også at jenta di er litt eldre enn vår Vår sitter ikke alene ennå heller.
Minni-Mus Skrevet 23. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2007 Jeg har bytta til sportsvogndelen nå. Bagen er passlig ennda, men snuppa vil bare sitte oppe å se når vi triller osv. Så sportsvogna er best slik. Trenger kansje ikke seler på henne når hun blir liggende godt nedpakket i voksien. Ikke bare bare å komme seg selv opp av den liksom.... Men jeg vet j jeg ikek kan/burde lage huller i posen... dessuten er den jo bare lånt/arvet også
Grooo Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Jo, du trenger seler! I alle fall om du har ett barn som mitt... Sju og en halv måned satt hun oppå skinnposen med med strømpebukserompa opp i lufta i mange kuldegrader. Bare flaks at hun ikke datt rett i bakken!
Ephemera Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Ja, du må nok ha seler. Får håpe noen vet hvordan man gjør det med voksipose i sportsvogn - det må da være noen?
Chiquita Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 I nyere poser er det laget for å klippe hull. Dette er det ikke i eldre poser. Slik jeg ser det er det ikke mulig å bruke seler dersom du ikke har en pose laget for hull... Jeg greide det i allefall ikke (og kjøpte da en ny pose, for seler MÅTTE jeg ha på ham)
Kipa Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 joda..du setter bare selene på der de skal være i vogna og drar de over så de kommer over voksiposen. Går fint det om du vider ut selene litt. Har gjort det med endel i bhg i hvertfall.
Minni-Mus Skrevet 23. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. august 2007 Jo, du trenger seler! I alle fall om du har ett barn som mitt... Sju og en halv måned satt hun oppå skinnposen med med strømpebukserompa opp i lufta i mange kuldegrader. Bare flaks at hun ikke datt rett i bakken! Sorry, men må bare le litt. Godt mulig at jenta mi er litt lik de for hun er veldig aktiv, men har ikke klart å komme seg opp av vogna ennda.. men skjønner jo at seler er et must... joda..du setter bare selene på der de skal være i vogna og drar de over så de kommer over voksiposen. Går fint det om du vider ut selene litt. Har gjort det med endel i bhg i hvertfall. Visst jeg skjønner deg rett så skal jo dette gå, men da kommer jo selene til å være så slakke til der de er festet io vogna, at om hun skulle komme seg opp av voksiposen ville hun jo kunne falle delvis ut også.... hm.... Er vi virkelig opp med å måtte kjøpe ny pose?? Får ta den frem selv å teste litt i morgen
Ephemera Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 :klø: Vi kjøpte voksiposen vår i fjor høst eller var det på begynnelsen av vinteren... i alle fall før Ephelille ble født. Vet ikke om det var laget til for å ta hull på den... kan ikke huske å ha sett noe sånt. Må vel finne den frem og se på den. Har veldig lite lyst til å kjøpe ny pose til 2.000 kroner, så det må finnes en løsning. Skal prøve Kipa sin løsning også. Kan tenke meg at Ephelille blir fornøyd hvis mamma skal begynne å stappe henne oppi voksiposen og sette henne fast med selene i sportsvogndelen imorgen *må vite hvordan dette fungerer*
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #13 Skrevet 24. august 2007 Med løse seler trenger du ikke å klippe hull i voksiposen, men barnet ligger ikke like godt inni posen da. Kan være greit med et pledd over på ekstra kalde dager. Men det er heller ikke noe problem å lage hull til selene, men du må selvfølgelig sy der du har klippet.
Minni-Mus Skrevet 24. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 24. august 2007 Ja, da har vi prøvd med løse seler i posen. Det kan gå på et vis, men får jo ikke snørpet posen like godt om henne siden selene må stikke opp og ut. tror det blir best å klippe hull og sy til for selene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå