Gå til innhold

Bryllup utsatt

Gjest ulykkesfuglen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Unnskyld, det var ikke meningen å være ekkel. Jeg ser nå at det jeg skrev helt klart kan oppfattes slik. Det var bare litt rart at grunnen til at du er uten jobb er at søknaden din kom bort i posten. For det første er det meg bekjent stemplingsdatoen som gjelder, noe et par andre her har bemerket også. Dessuten virker det litt rart at du ville vært garantert jobb dersom søknaden hadde kommet frem i tide.

Men som du sier selv er det ikke dette tråden handler om, så da vil jeg bare trøste deg og beklage nok en gang at innlegget mitt ble såpass ufint som det ble. :troest:

Takk :) Ordner seg nok med bryllup, kan jo som flere sier låne de pengene som jeg ville spart på 6 månder. Det blir jo ikke sååå mye dyrere. Er bare litt skuffa akkurat nå, liker ikke låne penger og hadde gledet meg veldig.

Reglene rundt jobben er to inntak i året, inntil i går kunne man få noen jobber garanter. Jeg skulle ha en av disse direkte jobbene men fordi brevet mitt kom for sent havner jeg i den vanlige potten da blir det mest sannsynlig venting 6 månder (kan bli 12) og all den usikkerheten dette gir.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjedelig! Men du virker jo litt mer positiv nå plutselig - så bra :)

Dette ordner seg på et vis uansett, lykke til :klemmer:

Skrevet
Så kjedelig! Men du virker jo litt mer positiv nå plutselig - så bra :)

Dette ordner seg på et vis uansett, lykke til :klemmer:

Ble bare så utrolig skuffet med en gang.

Skrevet
Takk så "koselige" dere er. Dette handler ikke om reglene rundt jobben, det handler om at jeg er skuffet/lei meg fordi planene våre går i vasken inkludert bryllupet vårt.

Studiet er et slit og jeg hadde gledet meg veldig til å dra på graduation, begynne med hobbyen min igjen som jeg har måtte legge på hylla under studiet og vi hadde gledet oss til å dele dagen "vår" med de som vi bryr oss om.

Er det bare ikke innloggede dere er ukoselige mot?

Ærlig talt - det er umulig å skjønne startinnlegget ditt, så da må du vente at folk stiller spørsmål.

Skrevet (endret)
Ærlig talt - det er umulig å skjønne startinnlegget ditt, så da må du vente at folk stiller spørsmål.

Ærlig talt - hva er det du ikke skjønner her?

Er lei meg bryllup utsatt, jeg blir arbeidsledig i 6 månder, kan ikke begynne med hobbyen min som planlagt, og jeg kommer ikke på avsluttningsfesten på universtietet.

Er veldig lei oss for dette med bryllupet, vi skulle gifte oss på "dagen vår". Men det blir nok ikke noe av for jeg vil ikke låne til bryllup...

Trenger en klem

Håper det ordner seg for dere TS :klem1: Forstår godt at du blir lei deg om dere ikke har muligheten til å gifte dere på en dag som betyr mye for dere.

Innlegg redigert, se Kvinneguidens regler.

vimse-mod

Endret av vimse
Skrevet

Hva med å låne fra foreldre og slikt?

Skrevet

Jeg hadde lånt penger,hvis den dagen som var satt betyr veldig mye for dere!! Som andre har sagt,det blir ikke såå mye dyrere enn å spare opp.. Selvsagt kommer det renter,men det er vel kanskje verdt det? Men skjønner godt at du er lei deg. Føl etter hva som kjennes riktig,et lån til dagen deres er ikke så farlig. Lykke til :klem:

Skrevet

Jeg skjønner godt du er lei deg :klem:

Jeg synes ikke dere bør låne penger til bryllupet.

Kan dere gifte dere på dagen deres neste år da?

Skrevet

Takk for klemmer og oppmuntringer.

Blir nok litt vanskelig å gifte oss på dagen året etter, da er det blitt en søndag...

Kan nok ikke låne av foreldre, men banken er jo stort sett villig til å låne bort penger (men ikke helt overbevist siden de allerede har lånt meg et lite ekstra studielån).

Ordner seg nok, litt søvn gjør verden til et trivligere sted!!!

Men kanskje er det ikke så dumt.... Jeg vinner gjeste diskusjonen for nå har vi jo ikke råd til så mange gjester :ler:

Skrevet
Takk for klemmer og oppmuntringer.

Blir nok litt vanskelig å gifte oss på dagen året etter, da er det blitt en søndag...

Kan nok ikke låne av foreldre, men banken er jo stort sett villig til å låne bort penger (men ikke helt overbevist siden de allerede har lånt meg et lite ekstra studielån).

Ordner seg nok, litt søvn gjør verden til et trivligere sted!!!

Men kanskje er det ikke så dumt.... Jeg vinner gjeste diskusjonen for nå har vi jo ikke råd til så mange gjester :ler:

Men hvorfor svarer du ikke på hvorfor du ikke kan gå på avslutningen på universitetet fordi om du er arbeidsledig. Og på om din forlovede har jobb? Da kan faktisk han hjelpe deg med penger. :kaffe:

Skrevet
Men hvorfor svarer du ikke på hvorfor du ikke kan gå på avslutningen på universitetet fordi om du er arbeidsledig. Og på om din forlovede har jobb? Da kan faktisk han hjelpe deg med penger. :kaffe:

Fordi avsluttningen er på andre siden av jorden og forloveden min må jo betale daglige utgifter til jeg finner en midlertidig jobb.

Skrevet

Vi har tatt opp lån for bryllup. Det er noe viktigt som man absolutt må feire, og kun det beste er godt nok.

Håper det ordner seg for deg!!!!

Skrevet (endret)

U

Endret av Kosemose
Skrevet

Det er ikke mulig å få en sånn slags betalingsutsettelse via Cresco da? 6 eller 9 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...