Gjest ulykkesfuglen Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Er lei meg bryllup utsatt, jeg blir arbeidsledig i 6 månder, kan ikke begynne med hobbyen min som planlagt, og jeg kommer ikke på avsluttningsfesten på universtietet. Alt falt i grus fordi jobb søknaden min ble forsinket i posten, dermed rakk jeg ikke fristen og må vente i 6 månder på jobb. Er veldig lei oss for dette med bryllupet, vi skulle gifte oss på "dagen vår". Men det blir nok ikke noe av for jeg vil ikke låne til bryllup... Trenger en klem
Gjest Bellatrix Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 dere kan jo gifte dere på dagen deres og ha selskap senere.
Gjest ts ikke innlogget - flau og lei Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Blir jo ikke det samme :gråte: men er bedre enn å lån penger??
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Vel du kan gifte deg om et halvt år, men det er jo naivt å tro at med en gang du starter å jobbe så har du penger til bryllup. Har ikke han du skal gifte deg med jobb da? Og hvorfor skal du ikke på avslutningsfestenn på universitetet fordet om du er arbeidslaedig i 6 mnd?
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 (endret) Hva i alle dager har skjedd når du ikke kan jobbe i 6 mnd. pga. et forsinket brev i posten? Endret 22. august 2007 av Antoinette
Gjest ts fortsatt lei seg Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Skal selvsagt prøve å finne en strøjobb i mellom tiden, men det blir det ikke mye sparing av. Bor også langt til skogs nå inntil jeg skulle begynne i den nye jobben og da er det litt bergenset hvor mange jobber det er å finne. Spesiellt kun for 6 månder.... Vi skulle selvsagt spare i mer enn 6 månder, planen var 15. Nå sitter vi igjen med 9 og det strekker ikke til.
Gjest Deception Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Når det gjelder jobbsøknader, er det datostemplet fra posten som gjelder, så hvis du postla søknaden på søknadsfristen, skal den fortsatt kunne være med i vurderingen.
Leo Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Vi skulle selvsagt spare i mer enn 6 månder, planen var 15. Nå sitter vi igjen med 9 og det strekker ikke til. Forstår at du er i "krisemaksimeringsmodus" nå, men hvis dere låner det dere ikke rekker å spare og betaler det ned over 6 måneder senere, blir ikke det en voldsomt stor ekstrakostnad med mindre det er snakk om et svært stort beløp.
Gjest ts Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Forstår at du er i "krisemaksimeringsmodus" nå, men hvis dere låner det dere ikke rekker å spare og betaler det ned over 6 måneder senere, blir ikke det en voldsomt stor ekstrakostnad med mindre det er snakk om et svært stort beløp. Er i krisemaksimeringsmodus akkurat nå, alle de kortsiktige fremtids planene våre gikk i vasken. Har satt meg litt mer inn i situasjoen, det kan ordne seg for jeg regner med at jeg er først i køen eller det kan bli helt krise med et helt års venting. Det meste er ganske uvisst nå, ble bare veldig lei meg for alle planene om hvor bra det skulle bli når jeg bare blir ferdig med det forbaska studiet gikk i vasken. Puster fra magen og satser på at uflaksen er oppbrukt, kan bare bli bedre nå....
Minni-Mus Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Skjønnte ikke alt dette jeg.... du skrev så uklart. Selvfølgelig er det trasig at polaner går i vasken osv, men hvorfor må dere utsette bryllupet. Hvor mye penger gjenstår? Det er ikek nødvendig så dumt å ta opp et lite lån. Visst et brev ble forsinket i posten er jo ikke det din feil. Har du forklart dette til dem som skulle motta brevet da? Prøv å ikke se så mørkt på ting, men let etter utveier for å få alt til å gå som planlagt!!
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #11 Skrevet 22. august 2007 Når det gjelder jobbsøknader, er det datostemplet fra posten som gjelder, så hvis du postla søknaden på søknadsfristen, skal den fortsatt kunne være med i vurderingen. Det var det jeg også trodde.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #12 Skrevet 22. august 2007 Har du eller han foreldre (evt besteforeldre) dere har mulighet til å låne litt penger av? Det er vel ikke snakk om veldig store summer, siden dere allerede har spart i flere måneder? Forklar situasjonen til foreldrene, så kanskje dere får låne summen dere kunne spart i de 6 mnd, og gjerne med en lavere rente enn i banken? Etter min erfaring pleier foreldre å være veldig behjelpelige...
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #13 Skrevet 22. august 2007 Får nok ikke låne privat, for se om vi ender med å ta opp lån i banken. Håper bare jeg ikke blir et helt år forsinket, da går det bare ikke.
Gjest Elfrida Skrevet 22. august 2007 #14 Skrevet 22. august 2007 Men eh...var det en jobb du var garantert å få bare hvis du klarte å postlegge søknaden i tide?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #15 Skrevet 22. august 2007 Jeg forstår heller ikke dette med å måtte være uten jobb i nøyaktig 6 måneder fordi EN søknad ikke ble sendt i tide.. ?? Dessuten, dersom det faktisk ER slik at man vet at man får jobb om 1/2 år, så går det ann å reise vekk for et halvårstid for å jobbe et annet sted.
Gjest bada Skrevet 22. august 2007 #16 Skrevet 22. august 2007 Men eh...var det en jobb du var garantert å få bare hvis du klarte å postlegge søknaden i tide? Det lurte jeg også på.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #17 Skrevet 22. august 2007 Trådstarter har vel aldri sagt at det dreide seg om selve jobbsøknaden? Kanskje det dreide seg om papirer man sender inn etter at man har fått jobben, f.eks. en bekreftelse på at man tar jobben? Eller en kontrakt? Det er ofte frister på denslags også. Vet også at det i forbindelse med enkelte typer jobber er opptak to ganger i året, og hvis det er tilfelle her vil jo de to neste sjansene være om henholdsvis 6 og 12 måneder.
Gjest ts Skrevet 22. august 2007 #18 Skrevet 22. august 2007 Takk så "koselige" dere er. Dette handler ikke om reglene rundt jobben, det handler om at jeg er skuffet/lei meg fordi planene våre går i vasken inkludert bryllupet vårt. Studiet er et slit og jeg hadde gledet meg veldig til å dra på graduation, begynne med hobbyen min igjen som jeg har måtte legge på hylla under studiet og vi hadde gledet oss til å dele dagen "vår" med de som vi bryr oss om. Er det bare ikke innloggede dere er ukoselige mot?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #19 Skrevet 22. august 2007 Trådstarter har vel aldri sagt at det dreide seg om selve jobbsøknaden? Kanskje det dreide seg om papirer man sender inn etter at man har fått jobben, f.eks. en bekreftelse på at man tar jobben? Eller en kontrakt? Det er ofte frister på denslags også. Vet også at det i forbindelse med enkelte typer jobber er opptak to ganger i året, og hvis det er tilfelle her vil jo de to neste sjansene være om henholdsvis 6 og 12 måneder. Takk gjest
Gjest bada Skrevet 22. august 2007 #20 Skrevet 22. august 2007 Takk så "koselige" dere er. Dette handler ikke om reglene rundt jobben, det handler om at jeg er skuffet/lei meg fordi planene våre går i vasken inkludert bryllupet vårt. Studiet er et slit og jeg hadde gledet meg veldig til å dra på graduation, begynne med hobbyen min igjen som jeg har måtte legge på hylla under studiet og vi hadde gledet oss til å dele dagen "vår" med de som vi bryr oss om. Er det bare ikke innloggede dere er ukoselige mot? Unnskyld, det var ikke meningen å være ekkel. Jeg ser nå at det jeg skrev helt klart kan oppfattes slik. Det var bare litt rart at grunnen til at du er uten jobb er at søknaden din kom bort i posten. For det første er det meg bekjent stemplingsdatoen som gjelder, noe et par andre her har bemerket også. Dessuten virker det litt rart at du ville vært garantert jobb dersom søknaden hadde kommet frem i tide. Men som du sier selv er det ikke dette tråden handler om, så da vil jeg bare trøste deg og beklage nok en gang at innlegget mitt ble såpass ufint som det ble.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå