Gjest kenneth Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Hva mener folk flest om spåkoner? Jeg vil tro majoriteten har lite tro på dette. Hvis så, hvilke signaler sender da Kvinneguiden.no ut ved å markedsføre fire spåkoner på en såpass tydelig måte? (Helle, Hanna, Åse og Gunn-Irene oppe til høyre). Jeg vil tro dette er å gjøre kvinnestanden en bjørnetjeneste. I en tid med fokus på likestilling, tror jeg dette er et eksempel på ting som bremser likestillingsprosessen, fordi det neppe bidrar til å spre inntrykket av kvinnen som et selvstendig tenkende og oppegående individ. Noen synspunkter?
Paradokset Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 30 kroner minuttet. Her har man i alle fall mulighet til å bli kvitt pengene sine. Er vel på linje med sextelefonen, gambling og annet pyramidespill.
Tabris Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Jeg ser ikke bort fra at det finnes mennesker med diverse synske evner, og at det finnes noen som kan bruke tarotkort skikkelig, men jeg synes uansett det er uetisk å gjøre det om til en bedrift og ta penger for det.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Kvinneguiden rykket ned mange hakk i min anseelse da disse latterlige annonsene kom. Bare useriøst og ultra-harry!
Gjest Fjellsippa Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Hva mener folk flest om spåkoner? Jeg vil tro majoriteten har lite tro på dette. Hvis så, hvilke signaler sender da Kvinneguiden.no ut ved å markedsføre fire spåkoner på en såpass tydelig måte? (Helle, Hanna, Åse og Gunn-Irene oppe til høyre). Jeg vil tro dette er å gjøre kvinnestanden en bjørnetjeneste. I en tid med fokus på likestilling, tror jeg dette er et eksempel på ting som bremser likestillingsprosessen, fordi det neppe bidrar til å spre inntrykket av kvinnen som et selvstendig tenkende og oppegående individ. Noen synspunkter? Jeg er så enig med deg. Synes det virker tåpelig med reklame for spåkoner på førstesiden av KG.
Gjest Wolfmoon Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Jeg ser ikke bort fra at det finnes mennesker med diverse synske evner, og at det finnes noen som kan bruke tarotkort skikkelig, men jeg synes uansett det er uetisk å gjøre det om til en bedrift og ta penger for det. Og er det ikke merkelig at de som har "bevis" (så langt det lar seg gjøre i denne sammenheng) for sine synske/healer evner, de tar seg som regel ikke betalt. Dette fordi de ser på evenene sine som gaver som skal deles med andre, og som ikke virker hvis de brukes til økonomisk vinning.
Gjest Kaploink Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Eg er enig i at dette sendar ut dårlege signal. Kanskje særleg fordi Kvinneguiden er ein stad ein kan søkje råd frå medmenneskje om ein er i ein vanskeleg situasjon. Ein veit at slike tenester kan virke fristande for sårbare og desperate menneskje. Da ser eg på det som ytterst spekulativt å ha ei konstant påminning om "veiledning" for 30 kroner minuttet. Denne reklamen er med på å senke denne nettstadens seriøsitet med mange hakk.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Svært spekulativt og lite seriøst med denne reklamen. Intet mer, intet mindre.
Hu i Svingen Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Spåkonene betaler for annnonsen sin på linje med alle andre som annonserer her. Det som er litt verre er jo at folk faktisk ringer dem.
Kosemose Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 (endret) E Endret 2. april 2008 av Kosemose
Glynis Skrevet 24. august 2007 #11 Skrevet 24. august 2007 Jeg er mest fascinert av at disse nydelige kvinnene har vært ukens utvalgte spådamer i en veeeeldig lang uke!
Kosemose Skrevet 24. august 2007 #12 Skrevet 24. august 2007 (endret) [ Endret 2. april 2008 av Kosemose
Gjest Fiffen Skrevet 24. august 2007 #13 Skrevet 24. august 2007 Folk som betaler for å lytte til spåkoner er tapere. Vi opplyste går heller på skole og lærer å snakke direkte med englene.
Tiit Skrevet 24. august 2007 #14 Skrevet 24. august 2007 Jeg har ennå ikke klikket meg inn på annonsene, og irriterer meg over at de får stå sånn på førstesiden over lengre tid. Smakløst, dumt og spekulativt!
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #15 Skrevet 24. august 2007 Jeg har ennå ikke klikket meg inn på annonsene, og irriterer meg over at de får stå sånn på førstesiden over lengre tid. Smakløst, dumt og spekulativt! Ja, er det ikke forferdelig at man får rett i fleisen det kvinner faktisk er opptatt av.
SunC@t Skrevet 24. august 2007 #16 Skrevet 24. august 2007 Vel, jeg syns spåkoner gir et useriøst inntrykk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå