Gjest Lady M Skrevet 22. august 2007 #21 Skrevet 22. august 2007 Poenget ditt er at en kvinne ikke trenger å yte noe som helst. Det kalles egoisme. Enveiskjøring?
Mann 42 Skrevet 22. august 2007 #22 Skrevet 22. august 2007 Jeg tror ikke jeg ville gått til en prostituert, det er antakelig en minst like dårlig løsning som konvensjonell utroskap. Det kommer til å distansere deg enda mer fra din kone, og finner hun ut av det, så er det fare for at hun ganske enkelt skiller seg, og det virker ikke som om du vil ta den risken. Du definerer ditt problem som plagsom mangel på sex. Men det høres mest ut som om det er forholdet mellom deg og kona som har kjelket seg til, og det er kanskje ikke BARE fordi hun ikke har lyst. Manglende lyst kan ha mange årsaker. De kan variere fra de rent fysiske og somatiske, via tretthet og slitenhet i forb med småbarn i familien (du sier ikke et skvatt om det er mye alo på nettene med mareritt og sutring, kolikk eller andre ting), til relasjonelle problemer. Mye å velge mellom. Sannsynligvis er det litt av alt. Jeg mener at dere burde ta dette opp som et samlivsproblem. Du må kunne ta opp problemet med at du savner å ha sex med din kone, og hvordan det er for deg, og hun må kunne si noe om hva det er som gjør at hun ikke har lyst lenger. Og det er mye mulig at dere behøver rådgivning eller terapi i forbindelse med dette. Men jeg tror at hvis du velger fortsette å definere problemet til å være "Jeg får ikke pult" og løser det ved å gå til andre, så gambler du med samlivet. Personlig så syns ikke jeg at det er så galt med prostituerte, så sant det er frivillig fra begge sider, men jeg tror ikke at du skal satse på at din kone ser det på samme måten. Ting har en lei tendens til å komme for en dag etter hvert.
Mann 42 Skrevet 22. august 2007 #23 Skrevet 22. august 2007 Om menn på KG kan jeg si at jeg har inntrykk av at de fleste er her for å krangle med, og motsi kvinnene her. Det var ikke noe pent sagt, syns jeg. :gråte: :gråte:
Gjest Elastica Skrevet 22. august 2007 #24 Skrevet 22. august 2007 Jeg er veldig glad for at du har registrert deg, mann42, for du har mye fine tanker å bidra med. Dessuten er 42 svaret på alle universets gåter.
Gjest Lady M Skrevet 22. august 2007 #25 Skrevet 22. august 2007 Det var ikke noe pent sagt, syns jeg. :gråte: :gråte: Kanskje ikke pent sagt, men jeg synes det er sant. Legg merke til at jeg sa de fleste. Det betyr ikke alle.
Gjest =tentacle= Skrevet 22. august 2007 #27 Skrevet 22. august 2007 Det er noe med holdningene her; Hvorfor skal det være så vanskelig for kona til TS å glede ham ved å gi ham sex ? Hvorfor skal dette alltid foregå på kvinnens premisser ? Jeg ser på sex-nekt som en ekstremt egoistisk handling fra kona, som jeg aldri hadde tolerert. Hvis det var HAN som nektet HENNE et sexliv, ville denne tråden vært full av søsterlige råd til henne: Forlat denne tufsen, du fortjener så mye, mye mer ! KG er full av bitre mannehatere. Sex er ikke noe man gir bort. Det er noe man deler. Jeg kan gjerne låne meg vekk litt hvis jeg er for trøtt til å engasjere meg, bare kos at han hygger seg og jeg får kjærtegn selv om jeg er lat selv. Men det må være opp til meg. Det kunne aldri gått om årsaken var at jeg var fysisk eller mentalt sliten fordi han ikke stilte opp for oss, om forholdet var i en krise, eller jeg opplevde at han ikke brydde seg om hvordan jeg hadde det. Hvis jeg ikke hadde det godt i forholdet, eller hadde det vanskelig av andre grunner og fyren bare gnålte om å få dyppet den som om jeg var en blåsoppbarbara, så hadde det vært ødeleggende for meg, for følelsene mine for ham, og for forholdet. Jeg er ikke en prostituert, jeg kan ikke unngå å ha sterke følelser for å ha noen oppå meg og inni meg når jeg selv ikke orker tanken på det, eller at min partner ikke vil ta hensyn til meg, kun til sitt behov. De mange prostituerte som har elendig livskvalitet mangler vel også den evnen... Du skjønner skremmende lite av seksualitet og psyke når du ikke forstår at ethvert menneske må ha rett til å sette grenser for når og hvordan de vil ha sex, også med en fast partner. Får man ikke sexlivet til å fungere, er det selvsagt ingen selvfølge at man kan beholde partneren i evighet. Den andre har jo rett til å forlate et forhold som ikke gir ham/henne noe også.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #28 Skrevet 22. august 2007 Ja klart du kan det, synes kona de er heldig som ikke blir vraket. Gi i hvertfall faen i alt moralpreiket fra styringskåte, venstrevridde rødstrømper som kakler svada om prostitusjon, kjøpefitte er kommet for å bli. Det viser populariteten til alle tider at det er en vare det alltid er marked for.
Gjest =tentacle= Skrevet 22. august 2007 #29 Skrevet 22. august 2007 Ja klart du kan det, synes kona de er heldig som ikke blir vraket. Gi i hvertfall faen i alt moralpreiket fra styringskåte, venstrevridde rødstrømper som kakler svada om prostitusjon, kjøpefitte er kommet for å bli. Det viser populariteten til alle tider at det er en vare det alltid er marked for. Trådstarter, may I presume?
Gjest Lady M Skrevet 22. august 2007 #30 Skrevet 22. august 2007 Trådstarter, may I presume? Tenkte akkurat det samme og fant ut at jeg ikke gidder å svare på det. Fikk en følelse helt fra begynnelsen av at det er ugler i mosen i denne tråden. Men jeg følte at jeg hadde noe (for meg) viktig å si i en slik problemstilling som TS la fram, og postet. Men nå gidder jeg ikke mer.
Gjest Elastica Skrevet 22. august 2007 #31 Skrevet 22. august 2007 kjøpefitte er kommet for å bli. Ja, det er det ingen tvil om!
Jalp Skrevet 22. august 2007 #32 Skrevet 22. august 2007 Om menn på KG kan jeg si at jeg har inntrykk av at de fleste er her for å krangle med, og motsi kvinnene her. Jeg er her for å balansere mange typiske kvinnesyn, spesiel når det gjelder forholdet mann/ kvinne. Jeg har inntrykkk av at det bidrar til en bedre dynamikk i diskusjonene. For la oss være ærlige: Det ville ikke blitt særlig sprekt dette forumet hvis alle var enige i alt? En annen ting du sikkert kan være enig i, er at kvinner ikke bestandig sitter på den ultimate sannhet hva gjelder kvinne/ mann relasjonen. Derfor synes jeg ikke du skal bli så oppgitt når du blir motsagt. -------------------- Så til saken: Jeg er inneforstått med at både kvinner og menn i lenger eller kortere perioder i et samliv kan miste lysten på sex. Det er det som er normalt, men mange av oss reagerer og betrakter det som unormalt og grunnlag for krise. Jeg oppfatter for øvrig at det er mer tolerert at kvinner kan miste lysten enn at menn kan gjøre det, men la oss nå la det ligge. Det normale er altså at en av partene i en tid kan miste lysten. Problemet er at man vanligvis har lovet hverandre å ikke ha sex med andre, og da er konsekvensen at man i praksis også nekter parneren sex når man selv ikke ønsker det. Man velger for begge to. TS her et problem,- han får ikke dekket sitt behov for nærhet og sex. Akkurat det samme problemet en kvinne skiver om i en annen tråd her inne. (lissi32 tor jeg). Jeg synes ikke at man skal undervurdere at man blir nektet å få dekket behovet for nærhet og sex. Det eneste jeg er sikker på, er at det ikke tjener noen hensikt å mase. Jeg tror ikke bruk av prostituerte eller utroskap er løsningen hvis TS samtidig ønsker å satse på samlivet og omsorgen for egne barn. Du har bar to valg, slik eg ser det. Enten får du akseptere hennes fravær av lyst, evt. dra henne med til rådgivning. I mellomtiden blir det solosex. Hvis dette ikke er akseptabelt, så får du ta konsekvensen og bryte ut av forholdet. Det er imidlertid viktig at din kone er godt orientert om hvordan du tenker, slik at hun har et realistisk grunnlag å foreta sine valg på.
Gjest Lady M Skrevet 23. august 2007 #33 Skrevet 23. august 2007 Jeg er her for å balansere mange typiske kvinnesyn, spesiel når det gjelder forholdet mann/ kvinne. Jeg har inntrykkk av at det bidrar til en bedre dynamikk i diskusjonene. For la oss være ærlige: Det ville ikke blitt særlig sprekt dette forumet hvis alle var enige i alt? En annen ting du sikkert kan være enig i, er at kvinner ikke bestandig sitter på den ultimate sannhet hva gjelder kvinne/ mann relasjonen. Derfor synes jeg ikke du skal bli så oppgitt når du blir motsagt. -------------------- Jeg er veldig glad for at det finnes menn og kvinner her på KG som gjerne tar en debatt, ellers hadde det blitt ensidig, som du sier. Men det er så mange flåsete og usaklige innlegg av folk som kun vil være frekk. Og i går la jeg merke til at det var flest menn, dessverre.
Jalp Skrevet 24. august 2007 #34 Skrevet 24. august 2007 Jeg er veldig glad for at det finnes menn og kvinner her på KG som gjerne tar en debatt, ellers hadde det blitt ensidig, som du sier. Men det er så mange flåsete og usaklige innlegg av folk som kun vil være frekk. Og i går la jeg merke til at det var flest menn, dessverre. Jeg tror det kommer an på diskusjonene. Jeg har blitt pepret med personangrep mange ganger i forskjellige debatter,- og bare av kvinner. Men alt i alt er det engasjementet som er den positive drivkraften som driver debattene, og noen ganger er det nødvendig å spissformulere seg for å holde på debattens momentum. Det vil alltid være noen som er frekke og usaklige, og når man er gått tom for argumneter, kommer personangrepene hvor noen bruker forskjellige hersketeknikker. Mitt råd er at du overser det. Jeg er her fordi jeg tror jeg kan lære mye om kvinner og kvinners tenkemåte. Jeg håper å kunne bidra med tilsvarende tilbake, men det krever naturligvis at man reflekterer en smule over de innspillene som kommer, selv om man i utgangspunktet kanskje ikke er enig. Om det betyr noe vet jeg ikke, men jeg synes du skal beholde engasjementet ditt og fortsatt være en bidragsyter her. For at jeg skal beholde interessen, trenger jeg dine meninger også. Og det er fordi dine innspill kan være med på å forme mine oppfatninger og kanskje til og med endre dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå