Gå til innhold

Prostitusjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er gift med en kvinne og har 2 mindreårige barn.

Etter den siste fødselen for 2 1/2 år siden, har vi ikke hatt sex. Kona vil ikke, har ikke lyst. Ikke samleie, ikke oralsex, ingenting. Hun sier jeg må vente til hun får lysten tilbake. Jeg har snakket med min kone 1000 ganger om dette, men hun er urokkelig, svaret er NEI.

Jeg vil ikke skille meg, og jeg vil ikke ha en elskerinne, ettersom jeg elsker min kone.

Men mangelen på sex driver meg til vanvidd.

Hva skal jeg gjøre med dette ? Fortsatt sølibat er det naturlige svaret, men det er vanskelig.

Kan jeg gå til en prostituert..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter den siste fødselen for 2 1/2 år siden, har vi ikke hatt sex. Kona vil ikke, har ikke lyst. Ikke samleie, ikke oralsex, ingenting. Hun sier jeg må vente til hun får lysten tilbake. Jeg har snakket med min kone 1000 ganger om dette, men hun er urokkelig, svaret er NEI.

Jeg vil ikke skille meg, og jeg vil ikke ha en elskerinne, ettersom jeg elsker min kone.

Hva skal jeg gjøre med dette ? Fortsatt sølibat er det naturlige svaret, men det er vanskelig.

Hva er forskjellen?

Hvorfor betale for det nå det finnes masse villige damer der ute?

Begge ting er nå like forkastelig!

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg synes faktisk det er rimelig at din ektefelle tar rev i seilene og søker hjelp for sin manglende sexlyst. Mitt inntrykk er at dette er noe det går an å gjøre noe med. Og et godt ekteskap fortjener at man jobber for felles beste. Det er åpenbart at det ikke er til felles beste at du skal leve i sølibat resten av livet.

Men jeg ville hatt problemer med å råde deg til å gå til prostituerte.

Skrevet
Hva er forskjellen?

Hvorfor betale for det nå det finnes masse villige damer der ute?

Begge ting er nå like forkastelig!

Din løsning er altså fortsatt sølibat..

Da sier vi takk til deg.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg synes faktisk det er rimelig at din ektefelle tar rev i seilene og søker hjelp for sin manglende sexlyst. Mitt inntrykk er at dette er noe det går an å gjøre noe med. Og et godt ekteskap fortjener at man jobber for felles beste. Det er åpenbart at det ikke er til felles beste at du skal leve i sølibat resten av livet.

Men jeg ville hatt problemer med å råde deg til å gå til prostituerte.

ja, hun må finne ut av og gjøre noe med sin manglende sexlyst.

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Pax
Skrevet

Prostitusjon, tømme deg i en hore for å si det med rene ord, er det det du vil? Du får neppe noe deilig sex av en prostituert. Der er det på med gummien, tøm deg og forsvinn. Neste! Kan ikke se at det er løsninga på problemet ditt, tvert om. Du får bare et nytt problem på nakken. Det du vil ha er vel deilig sex med din kone som du elsker? Vel, da er det der du må begynne.

Siden det snakkes så mye om mannens urinstinkter i forbindelse med sex, at de er programmert til å formere seg osv osv., vil jeg herved presentere kvinnens urinstinkter. Hun er programmert til å føde barn, men bare under visse omstendigheter siden det er hun som bærer fram barnet og som må ta vare på det ihvertfall det første året: Er mannens arveanlegg gode nok til å skape et levedyktig barn? Er forholdene trygge nok til å bære fram et barn og ta vare på det? Hva er sjansen for å overleve i det miljøet hun befinner seg i? Er det tilgang til mat, hjelp? I mange tilfeller sier instinktene at det er ikke lurt å ha sex hvis man ikke har energi nok til å få flere barn og ikke har gode nok forhold.

Så nå kan du selv tenke litt på hvilke forhold dere/hun lever under og prøve å finne ut om noe av dette stemmer:

1. Føler hun seg ufiks, usexy og "oppbrukt" ?

2. Føler hun at hun aldri har tid til å tenke en tanke helt ut, pga ungemas og plikter?

3. Avlaster du henne med ansvaret for ungene slik at hun føler at du er verdt hennes gode følelser og oppmerksomhet?

4. Gjør du din del av husarbeidet slik at hun faktisk kan ha krefter igjen til kos og gode samtaler?

5. Er hun blitt en servicestasjon for deg, ungene og andre familiemedlemmer?

6. Sliter hun med sykdommer eller andre plager som forårsaker energilekkasje hos henne?

Jeg snakker nå av egen erfaring; Sex er det første som ryker når forholdene er dårlig. Det er mitt instinkt, og jeg synes det er ganske naturlig egentlig. Mitt råd er: Snakk med din kone, skap en trygg atmosfære der hun føler at hun har tillit til deg, prøv å få på det rene hvordan ting ser ut fra hennes ståsted. Kanskje hun trenger en ukes ferie alene (vel vitende om at ungene er i de beste hender), eller med en venninne som har kommet seg litt ovenpå etter småbarnsperioden. Eller en helsesjekk, hva vet jeg. Hvis ektemenn hadde tenkt litt lenger enn til eget kjønnsorgan, tror jeg mange vanskelige perioder i livet hadde vært unngått. Hva kvinnen burde gjøre, kan vi ta i en annen diskusjon.

Håper dette er til hjelp og at jeg ikke har kastet bort tiden på et forumtroll.

Skrevet

Bøyer meg i støvet for Lady M sitt siste innlegg. Kunne ikke vært mer enig.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Selvsagt kan du det, det er bare å oppsøke de rette stedene, gjøre en avtale, gjennomføre og betale. Fortrinnsvis med sykdomsbeskyttelse.

Mener du om vi synes det kan rettferdiggjøres i din situasjon? Nei fra meg. Uten å gå inn på hva jeg synes om prostitusjon, så er dette feil i forhold til din kone. Du er ikke forpliktet til å leve i sølibat, men hvis forholdet ikke er bra nok for deg, er det du kan gjøre med æren i behold å samarbeide for at sexlivet skal ta seg opp, innfinne deg med situasjonen, eller avslutte forholdet.

Å fortsette forholdet pga de sidene ved livet med henne som du liker, og bedra henne bak hennes rygg samtidig, er ikke greit.

Det er da også ganske innlysende for de fleste, akkurat som det er innlysende at dette ikke er et lurt sted å be om velsignelse til å oppsøke prostituerte på. Lite å gjøre?

Skrevet

Selvsagt kan du det. Det er bare i vår tid at vi har et slikt negativt syn på prostisusjon. I antikken var dette helt normalt. Mange kvinner mistet sexlysten når de har småbarn og mannen går til prostituerte. Hva er galt med det? Jeg har snakket med mange prostituerte kvinner som har langt mer kunnskaper om menns behov enn de fleste gifte kvinner har. At man ikke kan få god sex av prostituerte er bare tull. De driver jo med dette hele tiden og konkurransen er hard. De er interessert i at gode kunder skal komme igjen. Derfor gir de deg gode opplevelser. Helt ærlig kan jeg si at mine beste sexopplevelser er med prostituerte og jeg har i tillegg hatt mange venninder som ikke har tatt betalt så sammenligningsgrunnlaget skulle være i orden. Men et råd! Ikke gå på gata. Søk på nettet og finn kvalitet. Det er i dette markedet som ellers i livet man får det man betaler for. Min beste opplevelse som jeg nevnte kostet omtrent det samme som en bedre helaften på byen med en dame og det varte like lenge. Lykket til!

Gjest Gjest_Kvinne_*
Skrevet
Selvsagt kan du det. Det er bare i vår tid at vi har et slikt negativt syn på prostisusjon. I antikken var dette helt normalt.

Til opplysning for gjest, så lever vi ikke i antikken lenger.

Så det er faktisk ikke en selvfølge at dette er greit. Noen har andre verdier og tanker i forbindelse med det forhold som et ekteskap skal forvalte, og at det ikke finnes rom for prostitusjon burde være nokså åpenbart for de fleste. Det er etter mine begreper noe de færreste kvinner ville være komfertable med.

Så hvis det er av underordnet betydning å komme til bunns i problematikken sammen med din partner, ville jeg vært rettferdig overfor henne og gitt henne mulighet til å bryte. Det er ikke ok å gjøre slik bak noens rygg.

Forøvrig signerer jeg Lady Ms innlegg.

Skrevet

Jeg er enig med de andre som sier at dere må jobbe ordentlig med det for at lysten hennes skal komme tilbake - hva med en sexterapeut?

Dessuten: For meg ville det vært mye, mye verre hvis mannen hadde gått til en prostituert enn hvis han hadde hatt en tilfeldig one-night-stand med en dame fra byen. Det første hadde vært klar grunn til å gjøre det slutt, det andre hadde jeg kunnet tilgi. Men ikke sats på noen av delene, du.

Skrevet
Jeg er enig med de andre som sier at dere må jobbe ordentlig med det for at lysten hennes skal komme tilbake - hva med en sexterapeut?

Dessuten: For meg ville det vært mye, mye verre hvis mannen hadde gått til en prostituert enn hvis han hadde hatt en tilfeldig one-night-stand med en dame fra byen. Det første hadde vært klar grunn til å gjøre det slutt, det andre hadde jeg kunnet tilgi. Men ikke sats på noen av delene, du.

Hvorfor er det mye, mye verre med en prostituert...?

Skrevet

Lady M's svar er sikkert velment, men det er altfor politisk korrekt, idet det ensidig legger "skylden" for den oppståtte sex-mangelen på mannen.

Hvis han bare kan være enda mer oppofrende, snill, gavmild, øm, varm og tøffelhelt, så KANSKJE får han seg et lite nummer av mor. Hvis hun orker å avse 5 minutter av sin dyrebare tid på ham, da.

Norske kvinner er vanvittig kravstore og urimelige, ikke rart vår skilsmissestatistikk er helt i verdenstoppen.

Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hvordan det at du vil gå til prostituerte skal kunne bedre forholdet mellom deg og din kone på noen som helst slags måte. Hva med å ta tak i problemet, framfor å flykte fra det?

Skrevet
Lady M's svar er sikkert velment, men det er altfor politisk korrekt, idet det ensidig legger "skylden" for den oppståtte sex-mangelen på mannen.

Hvis han bare kan være enda mer oppofrende, snill, gavmild, øm, varm og tøffelhelt, så KANSKJE får han seg et lite nummer av mor. Hvis hun orker å avse 5 minutter av sin dyrebare tid på ham, da.

Norske kvinner er vanvittig kravstore og urimelige, ikke rart vår skilsmissestatistikk er helt i verdenstoppen.

Jeg legger ikke skylden på noen, nå må du slappe av! Jeg bare påpeker det aller alminneligste problemet i småbarnsfamilier. Hvis det er med slik lavmåls tankegang du leser og forstår mitt innlegg, ja da er det ikke bare kvinnene som er skylden i å opprettholde "skilsmissestatistikken helt i verdenstoppen" som du hevder. Hvis du i det hele tatt skjønner hva jeg mener....

Og at hvis en klesvask eller å gå ut med søppelposen skulle gjøre menn direkte fortjent til et knull med kona, skjønner jeg supersalget av dildoer! Den dagen du forstår at sex ikke er en tjeneste, tror jeg du får det bedre i din omgang med kvinner.

Hvis du er veldig ung og grønn, uten kone og barn, skjønner jeg din uvitenhet. Ikke meninga mi å skyte mygg med kanon.

Skrevet

Det er noe med holdningene her; Hvorfor skal det være så vanskelig for kona til TS å glede ham ved å gi ham sex ? Hvorfor skal dette alltid foregå på kvinnens premisser ?

Jeg ser på sex-nekt som en ekstremt egoistisk handling fra kona, som jeg aldri hadde tolerert.

Hvis det var HAN som nektet HENNE et sexliv, ville denne tråden vært full av søsterlige råd til henne: Forlat denne tufsen, du fortjener så mye, mye mer !

KG er full av bitre mannehatere.

Skrevet
Jeg legger ikke skylden på noen, nå må du slappe av! Jeg bare påpeker det aller alminneligste problemet i småbarnsfamilier. Hvis det er med slik lavmåls tankegang du leser og forstår mitt innlegg, ja da er det ikke bare kvinnene som er skylden i å opprettholde "skilsmissestatistikken helt i verdenstoppen" som du hevder. Hvis du i det hele tatt skjønner hva jeg mener....

Og at hvis en klesvask eller å gå ut med søppelposen skulle gjøre menn direkte fortjent til et knull med kona, skjønner jeg supersalget av dildoer! Den dagen du forstår at sex ikke er en tjeneste, tror jeg du får det bedre i din omgang med kvinner.

Hvis du er veldig ung og grønn, uten kone og barn, skjønner jeg din uvitenhet. Ikke meninga mi å skyte mygg med kanon.

Poenget ditt er at en kvinne ikke trenger å yte noe som helst. Det kalles egoisme.

Skrevet
Det er noe med holdningene her; Hvorfor skal det være så vanskelig for kona til TS å glede ham ved å gi ham sex ? Hvorfor skal dette alltid foregå på kvinnens premisser ?

Jeg ser på sex-nekt som en ekstremt egoistisk handling fra kona, som jeg aldri hadde tolerert.

Hvis det var HAN som nektet HENNE et sexliv, ville denne tråden vært full av søsterlige råd til henne: Forlat denne tufsen, du fortjener så mye, mye mer !

KG er full av bitre mannehatere.

Og jeg ser på sexpress fra mannen som utrolig egoistisk og korttenkt og tolererer det heller aldri. Så hvor står vi da hvis vi hadde vært et par med disse meningene? Du går til horehuset, jeg kjøper dildo? Hvem blir lykkeligst? (Lurespørsmål)

Jeg har ennå til gode å høre om noen (bortsett fra prostituerte og undertrykte) kvinner som er istand til å "glede ham ved å gi ham sex" uten selv å ha lyst. Og hva får mannen ut av det? Da kan han jo like godt kjøpe kvitte seg med kona og kjøpe seg sex. Men da følger jo selvfølgelig ikke ferdig-middag-på-bordet-når-Mannen-kommer-hjem- eller rene-klær-i-skapet- servicen med. Hva velger du?

Om menn på KG kan jeg si at jeg har inntrykk av at de fleste er her for å krangle med, og motsi kvinnene her.

Gjest Blondie65
Skrevet
Poenget ditt er at en kvinne ikke trenger å yte noe som helst. Det kalles egoisme.

Det vet vi ærlig talt ikke for nå er det den sexfrustrerte mannen som har startet denne tråden. Det kan være at hans frue har stengt butikken fordi hun rett og slett finner sex ekkelt, usmakelig og noe beregnet på å produsere barn. I så fall bør trådstarter finne seg en annen livsledsager.

Men det kan også være at fruen i forholdet er gjennomgående sliten og føler seg ufiks og usexy, ukomfortabel med sin egen kropp pga endringer etter graviditet, lei av alt ansvar for hjemmet alene, eller alt sammen på en gang. I så fall er rådet til trådstarter enten å prøve å komme henne i møte på et eller annet vis eller finne seg en annen livsledsager.

Kvinners seksualitet sitter også i hodet og som LadyM sier er det et overskudds fenomen. Hvis vi ikke har overskudd til det klarer vi det heller ikke. Det handler ikke om sexnekt for sportens skyld.

SÅ når du mener at kvinner ikke yter noe så mener du da at hun ikke yter noe i tillegg til husarbeidet?

Man kan miste lysten. Det man da bør gjøre er å innse at man ikke kan forvente av partneren at denne skal leve uten i all evighet og søke hjelp for sitt problem. Dette gjør man i fellesskap som ektefeller. Å søke hjelp for den ene hos en prostituert fører bare med seg mer frustrasjon og mindre fungerende ekteskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...