Gå til innhold

Din indre nerd!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kan hundeleksikon på rams. Har lest fra perm til perm, og min hukommelse på hunderaser gjør samboeren min skremt.

:ler:

Jah, den kjenner jeg igjen! På ungdomsskolen pleide jeg å be folk om å dekke over den ene siden i hundeboka så kunne jeg si hvilken rase som var på andre siden bare ved et raskt glimt. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min indre nerd:

- Jeg er besatt av å tørke støv og vaske i leiligheten daglig.

- Jeg er lesefrik og leser gjerne flere timer til dagen

- Jeg er besatt av nyheter, og hva som er "siste nytt". Familien kaller meg for radioen... :fnise:

hmm...jeg vet at jeg har noe mer, men kommer ikke på mer akuratt nå :ler::ler:

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

Sci-fiction og fantasy er favoritt- filmer og serier. Jeg husker enormt mange tlf nummer, så det gjør ikke meg noe å miste mobilen (ganske nerdete det også for det har skjedd ofte). Jeg husker også dikt og tekster enormt lett, kan teksten på enormt mange sanger. Jeg har en tendens til å vite hva folk tenker. Jeg ser på en film med et blikk om jeg har sett den før.

Jeg ser ikke forskjell på om det er svensk eller norsk jeg leser. Kan være godt uti en bok eller en film før jeg oppdager at det er svensk. Jeg trives alt for godt alene. Jeg elsker å sitte på cafe og se på folk og skrive, alene. Fantasien min er litt for livlig, noe som gjør at jeg ler helt for meg selv plutselig, hvor som helst. Det kommer av en favorittlek jeg hadde når jeg kjeda meg som liten, jeg så for meg at den jeg så på gjorde noe helt vanvittig og morsomt. Tidligere var det et stort problem, men nå har jeg kontroll (mesteparten av tiden). :ler:

Så ser jeg på bilskilt, jeg ser etter 6. tall.

Endret av Chrizzy
Skrevet

* Jeg er en listeskriver. Skriver lister på alt mulig. Har en egen blokk hvor jeg skriver ned og planlegger ting jeg skal få gjort, og stryker ut når det har gjort det. Skriver liste på hvem som gratulerer meg med dagen hver bursdag, sånn at jeg vet hvem det er viktig å gratulere selv. Skriver liste over hvilke ting jeg har innenfor ulike kategorier og lister over morsomme ting jeg ser osv. osv.

* Jeg samler på kronestykker. Har en lang tråd med ca 700 kronestykker, hvor jeg setter en sikkerhetsnål mellom hver hundre, sånn at det går lettere å telle.

* Jeg samler på avisutklipp.....

* Jeg elsker å rydde, sortere og å kildesortere. Jeg rydder ofte i sokkeskuffen, skrivebordsskuffen osv. (CD-samlingen er selvfølgelig katalogisert. Men DVD-samlinga står oppstilt etter farge.. :flau: )

* Også er jeg en kattenerd da.

Jeg liker også morsomme datoer, klokkeslett osv, men det gjør jo alle! Tenk bare på hvor mange som giftet seg 070707. (Jeg synes 13:37 er et morsomt klokkeslett - om ikke deeet gjør meg til nerd, så vet ikke jeg. :ler: )

Skrevet
Jah, den kjenner jeg igjen! På ungdomsskolen pleide jeg å be folk om å dekke over den ene siden i hundeboka så kunne jeg si hvilken rase som var på andre siden bare ved et raskt glimt. :ler:

:fnise:

Gjest Sesselja
Skrevet

Jeg er nerd etter bokhandelstæsj: penn, papir, bøker. Skolestart er nesten høytid for meg, for da bugner det av allslags bokhandeldill.

Og jeg er spesielt hekta på notatbøker, de har jeg et nesten usunt forhold til. Kan aldri få for mange notatbøker (sa hun som kjøpte 12 stykker i forrige uke...)

--

Hverdagen som frilanser: http://frilansliv.blogspot.com/

Gjest =tentacle=
Skrevet

Jeg er også en listeskriver, men de handler alltid om fremtid, som ting som skal gjøres, hva jeg skal ha med på en reise, eller hva jeg vil bli bedre på. Men jeg mister interessen for listene når de er ferdig skrevet, så nytten er diskutabel. Tror ikke det er håp om avvenning.

Skrevet
* Jeg har alfabetisert CD-samlinga mi

Dette gjorde jeg ganske lenge, men har etterhvert sluttet med det...ble for mye arbeid :fnise:

* Spiller gjerne spill (TP, Geni, Yatzy etc) med meg selv

Samme her :jepp: ¨

Ellers er jeg spillfantast på min hals og kan gladelig sitte oppe helle natten og spille. Er dessuten helt hektet på Internett, forum og chatting og har ingen problemer med å tilbringe hele dagen foran pc'en. Har full peiling på det meste som har med Tomb Raider å gjøre, til og med alt fra Lara Croft's fødselsdato og blodtype til favorittmat og kroppsmål :rodme:

Å pugge atlas og hovedstader er også noe jeg har gjort mye. Da jeg var 13 år pugget jeg en artikkel i et leksikon for å lære meg hovedstaden i hver eneste av de 50 amerikanske delstatene og disse husker jeg faktisk også den dag i dag. Kan også de fleste hovedstadene i Europa, Asia og Sør-Amerika, men Afrika og diverse øygrupperinger sliter jeg litt mer med.

Har alltid vært god på å huske navn(både personnavn og alt annet) og bursdager. Husker så og si alle bursdagene til de jeg gikk i klasse med på barneskolen og ungdomsskolen(men merkelig nok ikke fra videregående). Ja, og så uforglemmelige filmsitater(dog kun fra filmer jeg har sett). Til og med navn og fødselsdatoer som jeg såvidt er borti på jobben kan jeg huske i lange tider.

Jeg er også en lesehest og har hundrevis av bøker i hyllene. Er det en bok jeg liker godt kan jeg lese den minst 123 ganger uten å bli lei. Elsker også å skrive og da går det i alt fra noveller og lister til dikt og dagbøker. Vanligvis blir det med et par sider før jeg begynner på noe nytt....er utrolig rastløs så jeg elsker å begynne på nye prosjekter, men klarer sjeldent å fullføre dem.

Skrevet

Bilkjøring og røyking er mer harry enn nerd. Men en harry nerd, der har du vel meg. Nå har det seg slik at jeg noen ganger liker å røyke i bilen på vei hjem. Men jeg liker ikke å ha folk bak meg når jeg gjør det. Det er litt stress, nemlig.

Så her kommer nerden for fullt: Jeg kjører lokalveien i stedet for riksveien, hvor det er svært få biler, og hvis det skulle slumpe til å kjøre noen bak meg, så kjører jeg inn til siden og slipper dem forbi før jeg tenner røyken.

Skrevet

Kanskje vi skulle døpt om Kvinneguiden til Nerdeguiden?

Skrevet

Star Wars - alle filmene. Jeg het Leia på nettet i årevis. Når jeg forteller det til folk, er det ingen som tror på meg, engang.

But I love it, asså. May the force be with you, lissom.. Ti hi..

;)

Skrevet

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest Ringenes Herre, men jeg har slitt ut to pocketutgaver!

Og så leser jeg dødsannonser fordi det er så mange morsomme navn.... :sjenert:

Skrevet

Jeg også.... :kaffe:

Skrevet
Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest Ringenes Herre, men jeg har slitt ut to pocketutgaver!

Jeg har nylig brukt bortimot 1000 kroner på enda en Ringenes Herre-bok, selv om jeg har den fra før. Det var bare det at denne var illustrert... :sjenert:

Dødsannonsene trenger jeg heldigvis ikke å lese, behovet for å fnise av rare navn får jeg dekket på jobb. :ler:

Skrevet
At jeg har et alterego på nettet i det hele tatt. Det er noe som ingen vet om, og jeg er egentlig litt flau over det.

Samme her.... :fnise: Det er faktisk litt flaut :fnise:

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Det gjør jeg også. Selv om jeg leser aviser på steder hvor jeg ikke kjenner noen, leser jeg dødsannonser.

Sedlene i lommeboken må ligge rett vei, så de må sorteres når jeg får dem. Og så må de største ligge bakerst.

Må vaske hendene etter at jeg har tatt noen i hånda. Håndtrykket sitter "fast" helt til jeg har vasket dem.

Skrevet

Jeg digger mye som media og andre mener at jenter ikke skal like: Dataspill, datamaskiner, science fiction, action-filmer, teknologi, spillkonsoller osv. Liker også historie, særlig antikken, litteratur, gamle språk osv.

Også er det selvsagt ekstra stas når klokken er 13:37 ;)

Jobber som programmerer også. :popcorn:

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jeg sjekker alle bilskilter for å se om tallene kan deles inn og plusses til å bli runde tall, jeg da (f.eks. 10278 = 10+2+78 = 90), og dagen min blir seriøst reddet hvis jeg finner et som blir 100 :sjenert:

Og selvsagt elsker jeg når klokka har morsomme tall :ler: Men på jobben har vi sånn digital som skifter mellom dato og klokke og da kan man finne mye mer morsomme tall!!

Og jeg er helt ekstremt perfeksjonist og vanemenneske. På jobben må jeg gjøre alt i riktig rekkefølge, setter jeg på et klistremerke til feil tid så kan det irritere meg en hel uke etterpå...

Gjest Frysepulver
Skrevet

God blanding av tvangstanker og nerdefaktor her...

Vel, mine nerdeting er;

Sims 2

KG (først nå tør jeg å nevne det til nære venninner)

Kommer sikkert på mer...

Skrevet

kom på en ting til!

Om jeg finner en gammel bok må jeg alltid se når boka ble gitt ut. Jo eldre boka er, jo mer glad blir jeg.

Tydelig lett å glede....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...