Gjest *Snart medlem* Skrevet 22. august 2007 #21 Skrevet 22. august 2007 Synes ikke det er noe å skamme seg over. Jeg er interessert i datamaskiner og teknologi generelt, dataspill, brettspill, rollespill, science fiction og fantasy på film og i litteratur, og synes en fest er topp hvis man kan sitte og diskutere nerdete ting hele kvelden. Er også en stor fagnerd. Av nerdete egenskaper kan jeg nevne en kløpper i hoderegning, liker å leke med ord (endre på dem, skifte om på bokstaver, stave baklengs, osv), blir ekstremt opptatt av enkeltting i en periode, er veldig flink å ha oversikten over venner og bekjentes fødselsdatoer, tendens til å klassifisere, alfabetisere, og organisere alt mulig. Blant annet.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #22 Skrevet 22. august 2007 Oi sann, da. Indre nerd, jeg tror ikke jeg har noen indre nerd, bortsett fra at jeg ser på bilskilt. Men det er bare for å se hvor i landet bilen kommer fra, eller hvilket land. hihi. også er jeg pinlig opptatt av å skrive ord korrekt, leser meg igjennom mange bøker om å skrive korrekt norsk, det er jo morsomt. ;D
Catgirl Skrevet 22. august 2007 #23 Skrevet 22. august 2007 Å lese illustrert vitenskap og alle slike scienceblader. Syns det er gøyere enn cosmo. Litt sjokket over meg selv, lol. At jeg har giddet å sette meg inn i genetikk og sånt, virker som jeg kan mer innen det enn normale folk kan.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #24 Skrevet 22. august 2007 Jo, jeg glemte jo såklart at jeg spiller Warhammer og magic.. Disse to tingene er jo skikkelig nerd..
FrizzleSizzle Skrevet 22. august 2007 #25 Skrevet 22. august 2007 Morsom tråd! Jeg er fullstendig nerd på Melodi Grand Prix/Eurovision song contest. Ikke så hemmelig blant dem som kjenner meg, men ikke noe jeg forteller i enhver sammenheng. Og joda...husker bursdagen til alle i barneskoleklassen. Og leser horoskoper selv om jeg ikke tror på det (er det å være nerd?).
billie Skrevet 22. august 2007 #26 Skrevet 22. august 2007 Jeg spiller magic! (nesten daglig m sambo!) også spiller jeg litt sims2.. dvs spilte d mye når jeg hadde det på pcn, men nå har jeg det bare på playstation2,og da er det ikke like stas. Liker vitenskapsblader og ser heller en dokumentar enn en hollywood film hvis jeg får velge. Også bruker jeg mye tid på nettet da. Er ingen utpreget nerd egentlig..samboeren min er nerd nok for oss begge! hehe
Mann 42 Skrevet 22. august 2007 #27 Skrevet 22. august 2007 Min indre nerd digger science fiction, tegneserier, film og dataspill. Spillene bør helst være 1.persons shooters med speisa monstere. De bør helst eksplodere når man får inn et godt treff. Disse spillene var jeg først helt mot av etiske grunner, fordi jeg syntes at de forherliget unødvendig vold, men etter at jeg prøvde Doom på 90-tallet og oppdaget hvor herlig unødvendig vold er, ble jeg hekta. Bruker ikke tid på dataspill nå, men jeg tror jeg ville likt det likevel. Antakelig så godt at jeg ikke vil ha det i huset. Når det gjelder film og bøker så er jeg egentlig altetende, og før jeg begynte å studere, pløyde jeg meg gjerne gjennom en bok om dagen, og det var likegyldig om det var krim/action, filosofi, science fiction eller Mummitrollet, eller hva som helst annet. Jeg kan ikke se på noe skrevet uten å lese det, og leser et eller annet konstant. Nå om dagen blir det mest fag, og jeg lurer på om ikke det bidrar til å snevre en litt inn. Jeg tror jeg var smartere og mer allsidig før. Jeg har god hukommelse for visuelle ting, og stort sett holder det med 10-12 sekunder av en scene for at jeg skal huske om jeg har sett filmen før. Oftest så husker jeg også hvem jeg så den sammen med, også hvis jeg har sett den flere ganger sammen med forskjellige mennesker. Til stor irritasjon for dem som ikke husker akkurat den kvelden. Derimot er jeg elendig på ansikter.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #28 Skrevet 22. august 2007 Og joda...husker bursdagen til alle i barneskoleklassen. Hvor mange var dere i klassen egentlig, dere som husker alle de andres fødselsdager?
MarianneE Skrevet 22. august 2007 Forfatter #29 Skrevet 22. august 2007 Er så glad det bare ikke er meg med en nerd som ikke har fått sluppet ut enda!
Abraxas Skrevet 22. august 2007 #30 Skrevet 22. august 2007 * Jeg har alfabetisert CD-samlinga mi * Fører lister over alle bøker jeg leser og filmer jeg ser * Husker bursdager til de fleste jeg har gått i klasse med (fra barneskole til videregående blir det ca 70 stykker) * Spiller gjerne spill (TP, Geni, Yatzy etc) med meg selv
Miel Skrevet 22. august 2007 #31 Skrevet 22. august 2007 Ser nå at jeg må legge til et par ting til, ja. Jeg er også uslåelig på å huske bursdager, telefonnummer, kontonummer, hva folk har sagt og gjort og slikt. Kan sitere samtaler fra både måneder og år tilbake, og blir griseirritert ( )hvis noen våger å si meg i mot, for det er uhyre sjelden at jeg husker feil! Har også språknazitendenser, men jeg er ganske god på å holde irritasjonen for meg selv der. Også elsker jeg å sortere ting! Alfabetisk, etter farge, størrelse osv. Jeg er egentlig ikke så veldig ryddig, men orden skal det være, selv i kaoset. :icon_smile: (På russekortet mitt sto det for øvrig: Det er bare de dumme som rydder, geniene behersker kaos. Dét var temmelig nerdete, hehe.)
Gjest Frk Åberg Skrevet 22. august 2007 #32 Skrevet 22. august 2007 Jeg var nok mer nerd da jeg var liten. Kom på det bl.a. i "hvilken lek likte du best da du var liten"-tråden. Jeg lærte å lese ganske tidlig, og leste alt jeg kom over. Etter hvert begynte jeg på leksikon. Men jevne mellomrom satt jeg meg ned og skrev av ting i leksikon som jeg satte inn i en perm, i alfabetisert rekkefølge selvsagt. Løste masse kryssord, og ville alltid ha noen til å spille Mastermind med meg. Og jeg tilbragte en hel del kvelder med å sitte i et tre og skrive ned bilnumre på biler som kjørte forbi. Merkelig at jeg hadde venner i grunnen. Jeg er også veldig glad i å sortere. Alt. Da jeg så Askepott da jeg var liten, syns jeg det så så gøy ut å sortere ertene Askepott fikk blandet. Sorterer helst non-stop i ulike farger, og henger alltid vasken på vaskestativet sortert etter farge. Jeg elsker også morsomme tallkombinasjoner. Og husker selvsagt også fortsatt massevis av bursdager fra folk jeg gikk i barnehage og barneskole med. Hvis noen spør meg hvilket år noe skjedde, enten av personlige eller mer samfunnsmessige ting, så har jeg skremmende god oversikt, så lenge det har skjedd mens jeg har levd. Jeg har detaljerte, visuelle oversikter i hodet hvor alle hendelser er plottet inn. * Jeg har alfabetisert CD-samlinga mi Er det nerdete? Jeg som trodde alle normale mennesker gjorde det Jeg elsker å alfabetisere, og forstår meg ikke på mennesker (eller MP3-spillere) som alfabetiserer etter fornavn.
Gjest mariaja Skrevet 22. august 2007 #33 Skrevet 22. august 2007 Hmm.. hehe, artig tråd;P Jeg kan ALT om en masse diverse TV-serier.. The O.C, One Tree Hill, Friends og så videre! Kan ikke nekte at jeg ser en del tv Har også en fascinasjon, i likhet med mange andre her ser jeg, av å se på utenlandske bilskilt. Ellers bruker jeg en del tid fremfor dataen, og leser mye her inne på KG ELSKER kryssord, selv om alle andre syns det er utrolig teit og "gammel-dame-på-60-år". TULL! Gla i farmoren min som lærte meg å løse kryssord i ung alder :D
Gjest s.n Skrevet 22. august 2007 #34 Skrevet 22. august 2007 Liker Kryssord. Løste endel Soduko da det var topp, men synes nå det er litt kjedelig. Elsker brettspill: kunnskapsspill og strategi (Hater mime-synge-'dumme seg ut' spill)
Ce'Nedra Skrevet 22. august 2007 #35 Skrevet 22. august 2007 Jeg kan prestere å sitte oppe til halv tre om natta og spille PC-spill... Samme her... Har dilla på Civilization IV...
Gjest Bøllefrøet Skrevet 22. august 2007 #36 Skrevet 22. august 2007 Jeg elsker å spille pc-spill. Det går for det meste i WoW, The Sims 2 og diverse adventure-spill. Men kan også spille skytespill i blant Også elsker jeg Buffy og Angel. Det er jo litt nerd.
Mirabella76 Skrevet 22. august 2007 #37 Skrevet 22. august 2007 (endret) Eg veit lynkjapt kor mange bokstavar det er i alle ord. Viss nokon seier eit ord (langt eller kort), så seier eg antal bokstavar, feks 10, omtrent før dei er ferdige med å seia ordet! Det same gjeld når nokon seier ein setning. Idet setningen er fullført, så kan eg seia kor mange bokstavar det er i setningen! Folk blir heilt sjokkerte over den merkelige evnen min. Eg begynte med dette på gøy, då eg var barn. Kvar gang eg såg på eit TV-program som var teksta, prøvde eg å telja alle orda i setningen som stod på skjermen, før den forsvann. Etterkvart vart dette for enkelt, og då gjekk eg over til å telja alle bokstavane i setningane! Til slutt vart eg ein kløppar på dette. Ellers er eg også KG-nerd, diggar MGP og likar å trippelsjekka alarmen på mobilen min kvar kveld. Endret 22. august 2007 av Mirabella76
Betsy Skrevet 22. august 2007 #38 Skrevet 22. august 2007 Kan hundeleksikon på rams. Har lest fra perm til perm, og min hukommelse på hunderaser gjør samboeren min skremt.
Tinelise Skrevet 22. august 2007 #40 Skrevet 22. august 2007 Dessuten synes jeg det er kjempegøy med "spesielle" tall på klokken/kalenderen osv., f.eks. når klokken viser 12:21, 22:22, 12:34 o.l. hehe, ja jeg henger meg på og så er jeg hekta på minesveiper. mer genialt spill fins ikke! og gi meg noe lignende lite spill og jeg kan sitte i timesvis
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå