MarianneE Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Vi har vel alle noe som kvalifiserer oss til nerd, så kom igjen; Hva er din hemmelige nerde-greie? Jeg synes det er morsomt å se på utenlandske bilskilt, hvor de kommer fra.
Gjest Elastica Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Å skrive innlegg på kg, når man burde vært på jobb. At jeg har et alterego på nettet i det hele tatt. Det er noe som ingen vet om, og jeg er egentlig litt flau over det.
Gjest Catwoman Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Synes det er moro å se på folk i utlandet å gjette hvilket land de kommer fra.... se på folk i det hele tatt og gjette hva slags liv de lever osv. er det nerdete? ok, jeg digger å løse kryssord... Kan kose meg med det i timesvis... kjøper kryssordblader og toppen er lørdagskryssordet i magasinet til Dagbladet.
Gjest Bodillen Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Jeg kan prestere å sitte oppe til halv tre om natta og spille PC-spill...
Miel Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Det er ikke så veldig hemmelig akkurat, jeg har vært åpent nerd i årevis. Elsker matte, kjemi og biologi (og historie, språk... vel, egentlig alt jeg lærte på skolen), kaster meg over alt som ligner IQ-tester fordi jeg synes oppgavene er så innmari morsomme, også har jeg en utdannelse og en jobb som svært mange karakteriserer som "ekkel". Dessuten synes jeg det er kjempegøy med "spesielle" tall på klokken/kalenderen osv., f.eks. når klokken viser 12:21, 22:22, 12:34 o.l. Ehm, ja, tall i det hele tatt, egentlig.
MarianneE Skrevet 22. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2007 Dessuten synes jeg det er kjempegøy med "spesielle" tall på klokken/kalenderen osv., f.eks. når klokken viser 12:21, 22:22, 12:34 o.l. Ehm, ja, tall i det hele tatt, egentlig. Å herregud, det er ikke bare meg!
Gjest Pax Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Jeg elsker alt av sci-fi og fantasy-filmer, det trenger ikke være spesielt bra, en gang.
Gjest su querida Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Jeg synes fossiler og dinosaurer og sånt er kjempemoro jeg. *fremtidig paleontolog*
Gjest Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Jeg digger pc-spill og kan sitte hele søndagen og spille f.eks wow eller sims hehe.. Dessuten er kryssord gøy, ikke sånn kjempegøy, men morro nok..
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Jeg er en "atlas-pugger". Jeg pugger land, beliggenhet, hovedsteder, flagg... Og hver gang jeg har lært meg alt, dukker det opp nye land eller det er hovedsteder som endres. Det finnes alltid urbefolkninger eller nasjoner med egne flagg eller land som deles inn i mindre stater igjen (f.eks. USA) hvor hver stat har en egen hovedstat... Dessuten skiftes navnene på land/byer i større og større grad tilbake til de opprinnelige betegnelsene og ikke de navnene "Vesten" har brukt. Jeg hr altså nok å gjøre!
Tabris Skrevet 22. august 2007 #11 Skrevet 22. august 2007 Spørs hva du mener med nerd... er kanskje ikke så nerdete, men er fullblods geek. Elsker å spille spill - Harry Potter, Sims 2, Backpacker 3, Final Fantasy osv. Har lest HP flere ganger, har skrevet fanfictions om Final Fantasy X, leser fanfiction, diskuterer bøkene og spillene osv osv. :harrypotter:
Tabris Skrevet 22. august 2007 #12 Skrevet 22. august 2007 Jeg kan prestere å sitte oppe til halv tre om natta og spille PC-spill... Dessuten synes jeg det er kjempegøy med "spesielle" tall på klokken/kalenderen osv., f.eks. når klokken viser 12:21, 22:22, 12:34 o.l. Ehm, ja, tall i det hele tatt, egentlig. Signerer disse to.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #13 Skrevet 22. august 2007 Jeg liker også spesielle klokkeslett. Har lagt merke til at jeg ofte ser på klokken når den er "bursdagsdatoen" min (16:04/16 april). Har også en fascinasjon for bilskilt, men min greie er at jeg ser om de kan være datoer (feks 23467/23 april 1967).
Champagnepiken Skrevet 22. august 2007 #14 Skrevet 22. august 2007 Jeg er en "atlas-pugger". Jeg pugger land, beliggenhet, hovedsteder, flagg... Og hver gang jeg har lært meg alt, dukker det opp nye land eller det er hovedsteder som endres. Det finnes alltid urbefolkninger eller nasjoner med egne flagg eller land som deles inn i mindre stater igjen (f.eks. USA) hvor hver stat har en egen hovedstat... Dessuten skiftes navnene på land/byer i større og større grad tilbake til de opprinnelige betegnelsene og ikke de navnene "Vesten" har brukt. Jeg hr altså nok å gjøre! Me too! Og så er jeg ekstrem på lære tekst utenat, enten det er dikt, sangtekster, filmsitater eller andre ting. Lettest hvis det rimer, men det er utrolig hva jeg kan sitere...
Gjest Elastica Skrevet 22. august 2007 #15 Skrevet 22. august 2007 Og så er jeg ekstrem på lære tekst utenat, enten det er dikt, sangtekster, filmsitater eller andre ting. Lettest hvis det rimer, men det er utrolig hva jeg kan sitere... Evnen min til å lære tekst utenat er fullstendig tragisk. Men gi meg en tallrekke.... Jeg husker tallrekker fra årevis tilbake i tid, enten det dreier seg om kontonr, gamle telefonnummer, bilnummer til den første bilen til moren min osv. Fullstendig av skaftet.
Champagnepiken Skrevet 22. august 2007 #16 Skrevet 22. august 2007 Jeg har ikke den greia for tall. Bursdager, forresten - jeg kan stadig bursdagen til hele barneskoleklassen min. Men ellers er det ord og rim og regler for meg.
Gjest beekeeper Skrevet 22. august 2007 #17 Skrevet 22. august 2007 Jeg liker å løse kryssord, også er jeg veldig interessert i tegneserier. Jeg leser masse tegneserier! Også liker jeg å strikke og sånn også (er det nerdete?) Ellers så sitter jeg jo her en del da.. Det er jo veldig nerdete.
Gjest Jenna88 Skrevet 22. august 2007 #18 Skrevet 22. august 2007 (endret) Har dessverre noen jeg også; Jeg staver ord baklengs (jada, jeg er rar), tillegg har jeg en forferdelig tendens til å finlese alt, og irriterer meg ofte over setninger som burde finpusses mer i mine øyne. Sliter derfor veldig med å kose meg med diverse bøker. Jeg husker det meste, og kan gjengi mye som er blitt sagt flere måneder senere, noe som later til å overraske bekjente. Hadde det ikke vært for at jeg har bruk for hukommelsen i jobben som journalist, hadde jeg nok ansett denne evnen for å være ganske belastende. Er dessuten avhengig av å alfabetisere alt fra krydderblandinger til bokhylla. Ellers har jeg ikke så mange flere tror (håper) jeg... Endret 22. august 2007 av Jenna88
Gjest StockDama Skrevet 22. august 2007 #19 Skrevet 22. august 2007 Jeg husker det meste, og kan gjengi mye som er blitt sagt flere måneder senere, noe som later til å overraske bekjente. Kan jeg også =D men jeg er ikke journalist, så jeg får ikke akkurat brukt det til så mye. Ellers går det mye til pc ala spill som guildwars,diablo og starcraft, photoshop, forum... sånn smått begynt å ta over kjærestens konsoller, driver også med foto. Siden vi har droppa alle former for tvkanaler har interessen for å lese bøker blitt mye større. Og jeg elsker vitenskapsblader. Og jeg kan litt for mange George Carlin sitater utenatt..
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #20 Skrevet 22. august 2007 Jeg er skikkelig dårlig til å huske tekst og sitater - og det må være en glipp ettersom jeg er veldig interessert i film og bøker og egentlig gjerne vil briefe med dette Jeg er ikke engang flink til å huske navn eller ansikter på skuespilllere, forfattere, regissører og karakterer i bøker. O skam! Eller, namedropping og slikt er egentlig litt irriterende også Men jeg er nerdete... Skjuler det ikke, men er film-, bok- og tegneseriegeek, og la oss si såpass som at det ikke går i romantiske komedier, norsk krim eller Pondus. Ja, og så er jeg veeeldig flink med frø og planter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå