Gå til innhold

VIN

Bentebent

Rød eller hvit?  

1. 1. Rød eller hvit?

• Kun rødvin
      4
    • Kun hvitvin
      3
    • Begge er like gode
      4
    • Liker begge men foretrekker hvit
      12
    • Liker begge men foretrekker rød
      19
    • Drikker ikke vin
      4

Anbefalte innlegg

Drikker begge deler, men som oftest hvit.

Liker helst rødvin til mat, og til fest så går det på hvit... En ikke for sur, god hvitvin.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker begge typer - det kommer an på hva det serveres til...

(drakk heter det vel - lenge siden jeg smakte vin nå gitt....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker masse deilig, kraftig, fyldig og smakfull spansk rødvin, men også annen god rødvin. Dersom maten krever det drikker jeg hvitvin, men påstår hardnakket at søt hvitvin er for folk som egentlig ikke liker vin. Unntaket er selvfølgelig en god dessertvin. Dessuten elsker jeg champagne, dersom det teller som hvitvin, men heller ikke den skal være søt. På terassen en varm sommerdag foretrekker jeg kald pils fremfor vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "besteste" som finnes er en god og fyldig rødvin. Gjerne portugisisk. DA blir lilleBRURA glad, da.......... :sjarmor:

Enig med overnevnte om at søte hvitviner er helst for mennesker som i utgangspunktet ikke er alt for begeistret for vin.

(Ellers er jeg også veldig glad i portvin, men det er jo en anna sak...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Jeg ELSKER rødvin...

Beste vinen jeg får er Campo Viejo.. Den med oransje ettikett.. :)

*drømme*

Faustino V er også veldig god!

Billigviner som funker.. Fortino! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Jeg drikker både hvit og rød, men holder kanskje en knapp på den hvite? Synes vel egentlig at det har tatt litt vel av med rødvinskonsum her i Norge, som pr. i dag er det eneste landet som har spesialisert seg på å finne rødviner til torsk - blæ. Da kan en heller la være! Liker ikke "jenteviner", men liker Chardonnayer veldig godt. Liebfraumilch og lignende er i mine øyne noe for jenter som av en eller annen merkelig grunn synes at hvitvin er surt.

Av rødvin liker jeg kraftige tanninviner, helst italienske og litt unge. Ciro er en tanninbombe jeg liker veldig godt. Foretrekker generelt italienske viner, og drikker etter smak, ikke etter pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...