Gå til innhold

Rød eller hvit?  

1. 1. Rød eller hvit?

• Kun rødvin
      4
    • Kun hvitvin
      3
    • Begge er like gode
      4
    • Liker begge men foretrekker hvit
      12
    • Liker begge men foretrekker rød
      19
    • Drikker ikke vin
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke typer/merker vin er best synes dere? Jeg er mest glad i hvitvin. Helst hjemmelaget... :D

Gjest Donna
Skrevet

liker best hvit jeg - men kan drikke rød og .....

Skrevet

Drikker ikke vin.

Finnes det ikke noe som heter rosévin også?

Skrevet

Kun hvitvin her i gården. Deinhard Green Label :P

Skrevet

Jeg drikker i utgangspunktet alle typer vin.

Forutsetningen er at den er av god kvalitet, og at den passer til det jeg skal ha den til (enten det er til mat eller som "drikkevin")

Drikker som regel mer hvitvin og rosevin om sommeren, og mer rødvin om vinteren. Men det henger sammen med at matvanene gjerne endrer seg gjennom året. Dermed også hvilken vin jeg drikker.

Skrevet

Kan godt ta meg et glass rødvin til maten, men er mest glad i hvitvin:

Reiler von heissen stein -frisk og halvtørr

Liebfraumilch -krydret fruktighet, rund. Halvtørr

Green Gold -Søtlig, men tynn frukt. Frisk, litt syntetisk

Les "Jenter elsker søte "tyskere": http://www.dagbladet.no/anmeldelser/960315...anm-viner1.html

Skrevet

Ikke alle jenter elsker "søte Tyskere" :-? Blir jeg servert de vinene som er nevnt overfor drikker jeg heller bare Farris.

Skrevet

Om vinteren og høsten koser jeg meg med rødvin, men når solen kommer fram om våren synes jeg det er deilig med hvitvin.

Vinene Livets Datter nevnte er ikke noe for meg, skal jeg drikke hvitvin foretrekker jeg Chablis- eller Sancerreviner. Vil man ha litt perlende terassehvitvin er Esmeralda fra Torres veldig god. Liker også rosevin, så lenge det ikke er Matteus, den smaker magesyre!

Jeg liker det aller meste av rødvin, spesielt Ripassaviner. Liker italienske lette rødviner.

Skrevet
...så lenge det ikke er Matteus, den smaker magesyre!

ENIG!

Skrevet

Liker best TØRR!!! hvitvin, gjerne en sprudlende nord-italiener. TIl mat drikker jeg rød, hvit el rosé, alt ettersom.....Prøv rosé til gresk mat; passer perfekt. Har notert meg at grekerne/kypriotene selv drikker mye rosé. FInnes mange varianter av typen på vinkart fra Kypros og Hellas i motsetning til her hjemme.....

Skrevet

Synes rødvin er best til kjøttmat. Foretrekker en god hvitvin når jeg "bare skal drikke" :ler:

Chapel Hill synes jeg er god.

:wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Drikker franske og italienske rødviner for tiden.Mye godt, nam nam :D Absolutt hater tysk skviphvitvin. De smaker ufyselig alle sammen! Av hvitviner drikker jeg chablis, sancerre, chardonnay og riesling, + endel andre tørre og fyldige hvitviner.

Skrevet

Liker best rødvin, ikke de sure men de som er litt søtere. Sånn som

Egri Merlot den er bare nydelig. :briller:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har til nå bare drukket hvitvin, men har tatt rødvin hvis det har blitt servert. Og nå har det blitt sånn at jeg faktisk syns rødvin er godt!

Men helst til mat. Skal jeg kose meg med vin, velger jeg fortsatt bare hvit...Og den skal være søt og god!

Skrevet

jeg elsker både hvit og rødvin men jeg drikker helst hvitvin hvis jeg skal drikke ahem mye.... 2-3 glass rødvin ved siden av en god middag er superkos men jeg blir dårlig av mer. hvitvin kan jeg drikke litervis av uten å bli syk

Gjest Étoile
Skrevet

Her går det stort sett i hvit, men tar gjerne et glass rød til maten når jeg er på resturant og servitøren anbefaler ditt og datt osv, men kjøper sjelden rød når jeg er på polet selv. For tiden går det mye i Doppf & Irion Gewurstraminer (til mat) og Santa Rosa Chardonnay (god til mat, og som kosevin).

Skrevet

Jeg har da nettopp begynnet å like rødvin etter å alltid ha hatet det..

Har ikke så mye peil, men det jeg liker best er

Valpocelli og Santagostino..

Det er mange viner jeg ikke liker, av dem spesielt dem jeg i alle år har smakt av mine venninner på fest ... Det var vel det som gjordet at jeg aldri likte vin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...