Gå til innhold

kjole/skjørt og joggesko

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Katerina_*
Skrevet

Hei, Jeg sliter med en lei prolaps for tiden, hvilket gjør at jeg må være veldig obs på hva slags sko jeg bruker. Det beste å bruke er joggesko. Nå er det seg slik at jeg er veldig glad i å bruke kjoler og skjørt, og det er jo ikke alltid at det matcher med joggesko. har nå kjøpt disse joggeskoene som jeg kommer til å bruker en god del http://www.mercadolibre.com.co/jm/img?s=MC...011.jpg&v=P

og disse: http://forbruker.no/pengenedine/pristester...icle1434719.ece

(bare at de er gule istendenfor røde)

Hvor "ille" er det å bruke slike sko til skjørt og kjoler. Vet det kommer litt an på klærne? Hva hadde du tenkt hvis man brukte slike sko til "halvfine" kjoler og skjørt? Sorry at jeg ikke har noen bilder av klær som eks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neeeeiiiiiii. :nei: Kjøp deg noen joggebukser til ryggen er i orden igjen, eller jeans. Men det absolutt styggeste som finnes er joggesko og kjoler eller skjørt. Passer ikke til olaskjørt engang.

Skrevet

Jeg synes ikke det er så ille, med tanke på at du har en prolaps og allting. Kjedelig å måtte begrense utvalget pga noe sånt. Så lenge du føler deg vel synes jeg du burde ha på deg akkurat det du vil :)

Jeg har de Asics-skoene selv, og de er goooode!

Gjest Blondie65
Skrevet

Joggesko kan gå til dongeriskjørt - men det er også det eneste. Pen kjoler krever pen sko. Jeg vet at det ikke var det du ville høre, men det er fakta.

Gjest Gjest_katerina_*
Skrevet
Joggesko kan gå til dongeriskjørt - men det er også det eneste. Pen kjoler krever pen sko. Jeg vet at det ikke var det du ville høre, men det er fakta.

Er forsåvidt enig i det. Er bare det at det plutselig har blitt fint vær ute, så det blir litt varmt med bukser. Får vel la kjolene bli i skapet så lenge, så får jeg vel heller bruke noen av de mindre fine skjørtene mine

Gjest Frk Åberg
Skrevet

De første er lettere å kombinere med skjørt, tenker jeg. Olaskjørt bør hvertfall gå. Og også andre hverdagsskjørt i bomull, med et litt sporty preg.

Ellers så så jeg at popartisten Lily Allen bruker joggesko til ballkjole, så alt går an. Motereporteren mente det ble en morsom kontrast. Det kommer bare an på hvor dristig du tør være.

Skrevet

Må du, så må du... Men ville nok brukt jeansskjørt og ellers sportslige skjørt til sånne joggesko. (Sportslige: skjørt med anoraksnøring og i "vindtette" materialer eller jersey.)

Hva med noen nettere joggesko, som du evt. får plass til en sånn gelesåle oppi? Evt mary-janes med gode såler, som du også får gelesåler oppi? Det vil se litt bedre ut hvis du har mer pyntede / nette skjørt.

Gjest Gjest_katerina_*
Skrevet

Er nesten nødt til å bruke de skoene fordi de har så god demping, noe som trengs siden jeg går så mye på asfalt. Men tror jeg skal gjøre som en del sier her, og la kjoler og de finere skjørtene bli i skapet enn så lenge. Takk skal dere ha!

Skrevet

Til nød så kan de gå til olaskjørt. Men hva med å bruke shorts eller piratbukser i varmen da? Så lenge de ikke er for "fine" så skulle det se greit ut.

Har forresten de skoene fra Asics selv og er kjempefornøyd med de, kjempegode sko! :tommelopp:

Skrevet
Er nesten nødt til å bruke de skoene fordi de har så god demping, noe som trengs siden jeg går så mye på asfalt.

Det går jo ann å ha med skoskift, da. For det er vel ikke akkurat MENS du går på asfalt at folk legger mest merke til klesstilen din.?? Du går med joggesko dit du skal og skifter til andre sko når du kommer frem.

Det ville jeg gjort.. :)

Jeg går ofte til og fra jobb med joggesko og skifter til andre sko når jeg kommer frem.. :)

Skrevet
Hvorfor lage så mange "regler" ?

Helt enig i at man skal gå med det man føler seg mest vel i. Men gjest spurte vel her om meninger rundt det med slike joggesko og skjørt. Jeg synes absolutt folk kan få gå med det om de vil, men så veldig pent synes jeg ikke det er.

Enig med Skya at piratbukser og short nok er finest til slike joggesko.

Gjest Gjest_tiamaria_*
Skrevet
Neeeeiiiiiii. :nei: Kjøp deg noen joggebukser til ryggen er i orden igjen, eller jeans. Men det absolutt styggeste som finnes er joggesko og kjoler eller skjørt. Passer ikke til olaskjørt engang.

eh jo, det kan fint passe til skjørt, så lenge du har de "riktige!" jogge-skoene. så lenge det kombineres riktig altså.

når det kommer til ts sko, så syns jeg også at de kun kan kombineres med bukser. men det er ikke fordi det er joggesko men fordi akkurat de ts viser frem passer mer til et treningsstudio.

Skrevet

Hei. I sommer fant jeg noen "skogsveier" jeg fikk lyst til å gåpå. Joggesko er da naturleg, men jeg hadde ett par jogge/fritidssko. Brukte dem og skjørt der jeg gikk på tur. Noen bukse/ short var ikke aktuell. Bare skjørt eller kjole.

Forstår bare ikke problememet?

Skrevet

Har brukt det jeg vil kalle for “hverdagsskjørt” og joggesko (og noe som mer er tennissko) mye i perioder, men kun gatelangs. Tar av meg skoene og går på strømpelesten når jeg går inn. Har aldri fått noen reaksjoner på det, annet enn at det ser stilig/greit ut.

Har iverfall aldri tenkt på at det er fy-fy, men så er det uansett ikke stort jeg får gjort med det ennå (elendig økonomi og bruker skjørt når det er varmt nok for å unngå å slite på buksene. Ryker de på vinteren og jeg ikke har mulighet til å få tak i nye har jeg et problem.)

Se det an, og helse før forfengelighet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...