Smørblomsten Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Håper noen kan hjelpe meg! Hvilke av følgende produkter MÅ jeg ha av MD Formulations for at akne-huden min skal bli bedre? (har ikke STORE problemer, men alltid 3-4 kviser på gang!)...Har en fet hudtype, begynnende rynker og er 32 år gammel -Facial Cleansing Gel -Vit-A-Plus Anti-Aging Eye Complex -Vit-A-Plus Anti-aging Serum -Continuous Renewal Serum (Replacement for:Facial Lotion, Daily Rejuvenation) -Moisture Defense Antioxidant Treatment Masque -Moisture Defense Antioxidant Lotion -Vit-A-Plus Night Recovery -Total Protector Color 30 Medium Tint (hva er egentlig dette?) SVÆRT takknemlig for svar! Dette koster jo en del, så lurer litt på hvillke produkter jeg MÅ/BØR gå for, og hvilke av dem jeg kanske kan kjøpe i andre billigere merker...
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 her vil du få mange forskjellige svar, tror jeg. men, det som har hjulpet meg, er rensen for oily skin, Facial Cleansing Gel. denne er jeg avhengig av. slutter jeg med den, så popper det ut. jeg har også brukt glykore lotion en gang i tida, men den funka ikke. tror det heter noe annet nå.. øyekremen liker jeg ikke, men venninna mi elsker den. ansiktekremer som er gode for fet hud, er: *kanebo sensai silk, lett type *matis, grønn krukke, er også ok sum-sumarum: det som har fiksa huden min er altså md-rens og krem fra kanebo. og jeg hadde ikke 3-4 kviser, men 40-50...
Parfumfreek Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 -Total Protector Color 30 Medium Tint (hva er egentlig dette?) Det er en farget solkrem, men finnes også uten farge! Jeg får vanligvis både eksem og kviser av sola - nå i sommer ungikk jeg dette ved å bruke denne. Liker den veldig godt, og den gir samtidig naturlig gyllen farge. Kan bli for mørk for mange (finnes i lys farge også) Ellers har jeg ikke prøvd noe i dette merket, men kommer nok til å gjøre det
Smørblomsten Skrevet 22. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2007 Ingen flere med tips? Har tenkt å bestille det over nett, men avventer til jeg vet litt mer om hva jeg virkelig bør gå for (og hva som er unødvendig)
Banshee Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Jeg har en regel som jeg følger: Det produktet som er på huden i lengst tid, bør være av høy kvalitet (og derfor ofte dyrest;)). Derfor bruker jeg mindre penger på rens enn ansiktsvann og fuktighetskrem. Jeg ville derfor valgt å kjøpe en dagkrem, nattkrem eller et serum. (Ser jo at gjest er veldig fornøyd med rensen, men slik ville jeg altså gjort det.) Jeg prøvde selv MD Formulations for 3-4 år siden, men følte ikke at det virket så mye. Jeg prøvde Facial Cleansing Gel, Glycare Lotion, Glycare Acne Gel og solkremen (uten farge). Helt greie produkter, altså, men ikke noe for meg. Lykke til!
Smørblomsten Skrevet 22. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2007 Jeg har en regel som jeg følger: Det produktet som er på huden i lengst tid, bør være av høy kvalitet (og derfor ofte dyrest;)). Derfor bruker jeg mindre penger på rens enn ansiktsvann og fuktighetskrem. Jeg ville derfor valgt å kjøpe en dagkrem, nattkrem eller et serum. (Ser jo at gjest er veldig fornøyd med rensen, men slik ville jeg altså gjort det.) Jeg prøvde selv MD Formulations for 3-4 år siden, men følte ikke at det virket så mye. Jeg prøvde Facial Cleansing Gel, Glycare Lotion, Glycare Acne Gel og solkremen (uten farge). Helt greie produkter, altså, men ikke noe for meg. Lykke til! Takk for svar, ja det høres jo ikke så dumt ut det med å gå for billigere produkter av det som ikke skal være "lenge på huden"... Av gammel vane innbiller jeg meg at jeg må ha dagkrem, nattkrem, øyekrem ELLER serum (?) og ansiktsrens/vann Men det jeg ikke har skjønt enda er; hva er hva? Altså hva er det som er dagkrem, nattkrem, øyekrem og ansiktsVANNET?? Takknemlig for svar!
Banshee Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Takk for svar, ja det høres jo ikke så dumt ut det med å gå for billigere produkter av det som ikke skal være "lenge på huden"... Av gammel vane innbiller jeg meg at jeg må ha dagkrem, nattkrem, øyekrem ELLER serum (?) og ansiktsrens/vann Men det jeg ikke har skjønt enda er; hva er hva? Altså hva er det som er dagkrem, nattkrem, øyekrem og ansiktsVANNET?? Takknemlig for svar! Mener du hva som er hva av de produktene du listet i den første posten, eller bare generelt? Jeg synes ikke det er nødvendig å ha alt mulig av produkter, men jeg er kanskje litt gammeldags slik... Jeg klarer meg med rens, fuktighetskrem og "spesialprodukter" til hudproblemer (jeg sliter med kviser, og bruker et ansiktsvann mot dette, sammen med ansiktsmasker osv.). (Jeg bruker ikke lenger MD, altså.)
Smørblomsten Skrevet 23. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. august 2007 Mener du hva som er hva av de produktene du listet i den første posten, eller bare generelt? Jeg synes ikke det er nødvendig å ha alt mulig av produkter, men jeg er kanskje litt gammeldags slik... Jeg klarer meg med rens, fuktighetskrem og "spesialprodukter" til hudproblemer (jeg sliter med kviser, og bruker et ansiktsvann mot dette, sammen med ansiktsmasker osv.). (Jeg bruker ikke lenger MD, altså.) ja utfra mine opplistede ting i listen... Skjønner ikke hva som er ansiktsvann, og hva som er dagkrem....
Banshee Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 ja utfra mine opplistede ting i listen... Skjønner ikke hva som er ansiktsvann, og hva som er dagkrem.... -Facial Cleansing Gel: Rensegelé for ansiktet -Vit-A-Plus Anti-Aging Eye Complex: Øyekrem -Vit-A-Plus Anti-aging Serum: Serum for ansiktet -Continuous Renewal Serum: Serum for ansiktet -Moisture Defense Antioxidant Treatment Masque: Ansiktsmaske -Moisture Defense Antioxidant Lotion: Ansiktskrem -Vit-A-Plus Night Recovery: Nattkrem -Total Protector Color 30 Medium Tint: Farget solkrem Hvis jeg var deg, ville jeg lest om produktene på www.mdformulations.com eller gått til en hudpleier og spurt hva du trenger. Jeg vet ikke om du misforstod meg, men jeg tror ikke MD har noe ansiktsvann... Men Continuous Renewal Serum er veldig tyntflytende og kan vel sees på som et ansiktsvann, antar jeg.
Ce'Nedra Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Ville valgt ansiktsrens, dagkrem, nattkrem og solkrem for ansiktet.
Smørblomsten Skrevet 23. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. august 2007 tusen takk for svar! har hørt at -Vit-A-Plus Anti-aging Serum: Serum for ansiktet er mest for eldre hud (40+), dvs eldre enn meg på 32 år...stemmer d? trenger jo bare ett serum men hvilket er d da!? hmmm. derimot: Continuous Renewal Serum: Serum for ansiktet Dette skal visstnok være DAGKREM som tidligere het Facial Lotion! Så da har jeg ikke noe serum lenger..forvirrende!!! Bør kanskje oppsøke en MD selger i Oslo....
Banshee Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Facial Lotion var ikke en dagkrem, og Continuous Renewal Serum er akkurat det samme, bare med et nytt navn (se hjemmesiden, der står det). Det kan kanskje høres ut som en krem på navnet, men det var like tyntflytende som vann, og jeg hadde aldri klart meg uten fuktighetskrem oppå. Brukte det som et serum før fuktighetskremen.
Metis Skrevet 24. august 2007 #13 Skrevet 24. august 2007 For min del er det continuous renewal serum som er det absolutt aller viktigste for å holde huden i sjakk. Men elsker de fleste av produktene..... Har alltid i badehyllen fra MD: facial cleansing gel og continuous renewal serum! ! forhold til fukt og masker, bruker jeg både MD sine produkter og Dermalogicas. For tiden Dermalogica. Og ja, dette funker som bare f..på huden min!
Smørblomsten Skrevet 24. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 24. august 2007 Idag oppsøkte jeg en MD-selger i Oslo. Fikk vite følgende: Jeg bør kjøpe ansiktsrens (facial cleanser), serumet (continuous renewal serum)og solkremen (total protector faktor 30)!!! That's it! Syntes det var rart at hun ikke anbefalte meg en dagkrem, men hun sa at solkremen i seg selv var dagkrem nok DERSOM serumet ikke holdt, dvs hvis huden føltes tørr!! Har dere hørt lignende?? DERSOM jeg fikk behov for en dag/nattkrem anbefalte hun meg heller å bruke Dermalogica's Active Moist, er denne bra? En aktuell øyekrem for å forebygge rynker var visst Decleor Experience de l'age... Svæært takknemlig for svar, for jeg må innrømme at jeg ikke ble særlig klokere av MD-dama!!
Gjest Alou Skrevet 25. august 2007 #15 Skrevet 25. august 2007 Glycare Lotion (har den også byttet navn?) er bedre til uren hud en det serumet du har tenkt å kjøpe. Billigere er det også. Jeg har god erfaing. Bruker Acne Gel på verre omåder i visse perioder. Blir ikke så tørr i huden av den som av Vit-A- Pluss skin clearing complex. Rensen er super bra - absolutt verdt pengene! Kan forresten også anbefale Kanebo Oil Control Wash and mask rensen for uren/fet hud. Dyr, men den varer nesten evig - lenger enn md.
Metis Skrevet 25. august 2007 #16 Skrevet 25. august 2007 (endret) Jeg personlig ville ikke latt være å bruke fuktighet selv om du bruker solkremen. Jeg bruker først facial cleanser fra MD, så continuous renewal serum fra MD, så active moist fra dermalogica. Og når det er sol bruker jeg total protector fra MD. Denne bruker jeg også de dagene jeg vet jeg skal være mye ute. Hvis jeg bare skal være inne på skole/trening hele dagen gidder jeg ikke bruke solkremen, fordi jeg synes den er litt klissete..... Active moist er min favoritt fuktighetskrem, og jeg har samme type hud/hudproblemer som trådstarter. Men nå er den myyyye bedre, og det er veldig sjelden jeg får kviser nå. jeg ville aldri kuttet ut fukt når du har acne problemer, dette fordi det er noe av det viktigste å tilføre huden for å få bukt med acne på!!! Endret 25. august 2007 av Metis
Gjest hufse-tufsa Skrevet 25. august 2007 #17 Skrevet 25. august 2007 Jeg har solkremen til MD, uten farge. Fikk beskjed fra hudpleier at den ikke ga noe særlig fuktighet, så jeg har serum, dagkrem + solkrem. uten dagkrem følte jeg meg tørr i huden. lykke til. it's a jungle out there..
Smørblomsten Skrevet 25. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 25. august 2007 Jeg personlig ville ikke latt være å bruke fuktighet selv om du bruker solkremen. Jeg bruker først facial cleanser fra MD, så continuous renewal serum fra MD, så active moist fra dermalogica. Og når det er sol bruker jeg total protector fra MD. Denne bruker jeg også de dagene jeg vet jeg skal være mye ute. Hvis jeg bare skal være inne på skole/trening hele dagen gidder jeg ikke bruke solkremen, fordi jeg synes den er litt klissete..... Active moist er min favoritt fuktighetskrem, og jeg har samme type hud/hudproblemer som trådstarter. Men nå er den myyyye bedre, og det er veldig sjelden jeg får kviser nå. jeg ville aldri kuttet ut fukt når du har acne problemer, dette fordi det er noe av det viktigste å tilføre huden for å få bukt med acne på!!! Ahhh! AKKURAT slik jeg har tenkt å gjøre det! ENDELIG har jeg kommet frem til hva jeg har tenkt å gjøre, og det er slik du skriver Eneste forskjell blir at jeg vil gå for GEL cleanser siden den skummer så godt iflg hudpleier på Magic. MÅ man ha solkremen til MD tro? har nettopp kjøpt ny solkrem for ansikt (faktor 25) og vil jo helst bruke den, men hvis det er noe om at MD solkrem skal brukes utenpå MD produkter så må jeg vel kjøpe den.... JA det er en jungel!!
Ce'Nedra Skrevet 25. august 2007 #19 Skrevet 25. august 2007 Det eneste med solkremen til MD er jo at den inneholder det samme som de andre MD-produktene og ikke gir kviser i ansiktet. Det er jo det som er problemet med en del andre solkremer. Hvis du har en god solkrem for ansiktet, kan du like gjerne bruke den. Som et lite tillegg: en del av mineralsminken gir også solbeskyttelse, så solkremen er ikke like viktig om du bruker det.
Smørblomsten Skrevet 26. august 2007 Forfatter #20 Skrevet 26. august 2007 Det eneste med solkremen til MD er jo at den inneholder det samme som de andre MD-produktene og ikke gir kviser i ansiktet. Det er jo det som er problemet med en del andre solkremer. Hvis du har en god solkrem for ansiktet, kan du like gjerne bruke den. Som et lite tillegg: en del av mineralsminken gir også solbeskyttelse, så solkremen er ikke like viktig om du bruker det. Ja d var bra du sa, for jeg bruker jo mineralsminke og der skal det være solbeskyttelse! Da sparer jeg de pengene på å ikke kjøpe MD sin solkrem og heller bruke den jeg har fra Cliniderm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå