Gjest frustrert jente Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 før vi bodde sammen, hadde vi det helt perfekt sammen.... jeg er veldig følsom av meg, noe han i grunnen ikke er. men han var da bedre enn han er den dag idag.. før vi bodde sammen savnet vi hverandre og gledet oss til å se hverandre igjen. vi sendte søte små sms til hverandre. og de gangene vi skulle sove sammen kunne vi knapt nok sove for vi lå bare å småkysset og småsnakket hele natten og koset oss..nå er det rett til sengs og et lite nattakyss og ryggen til hverandre.. vi sitter omtrent i hver vår ende av sofaen og leier aldri, eller sjeldent klemmer eller annet. jeg er veldigveldig forelsket i han, og han i meg.. men alt det gode gamle er vekke.. den store gnisten er lissom ikke der lenger....er det vanlig? vi er samboere, ikke gifte-. hvodan blir det hvis vi gifter oss? huff det tørr jeg ikke tenke på engang...
SunC@t Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Hvor lenge har dere vært sammen da, og hvor lenge har dere vært samboere ? Det kan jo hende at dere har kommet over den verste forelskelsesrusen, har landet og begynner å kjenne litt på hvordan hverdagslivet som samboere til tider kan være, Men, når det er sagt, så kan dere ikke forvente at gnisten skal være der hele tiden, man må jobbe både for å vedlikeholde forholdet og for å oppnå noe....Og det er bare dere som kan bryte mønsteret med å sette dere nærmere hverandre og begynne å være mer fysiske. Hvis dere ikke gjør noe med det og bryter mønsteret, vil det jo bare skyve dere lengre fra hverandre. Når hverdagen krever sitt og alt ikke er like rosenrødt som i starten så må man jobbe mer med forholdet i en hverdag hvor man ikke alltid er like opplagt når man ikke er fullt så forelsket mer, for det er jo ofte først da man ser negative sider hos personen man før aldri tenkte over.
Gjest s0l Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Jeg har lagt merke til at det er noen par som flytter sammen som avslutter forholdet relativt kort tid etterpå, fordi de finner ut at de ikke passer sammen o.l. Dette gjelder vel spesielt par som flytter sammen veldig tidlig i forholdet.. Kanskje dette gjelder dere? Noen har kanskje veldig store forventninger til det å flytte sammen, og da blir vel skuffelsen stor når hverdagen ikke er så rosenrød likevel.. Jeg synes du skal prøve å snakke med kjæresten din om hvordan du føler det
caso Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Samboere omgås i sin egen private sektor. Som kjærester omgikk dere hverandre i deres sosiale sektor. Nødvendigvis vil det være kjøligere i perioder, og oppsving i perioder.. men tror nok du kan bli vant til at det ikke "var som før" uansett, sånn er det dog en gang med de fleste forhold..
Gjest Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Å være gift og å være samboer er ikke store forskjellen da.. Men jo da, det skjer nok noe forandringer når man flytter sammen, man ser hverandre ofter, man slipper å savne hverandre og man merker hverandres feil, men det blir jo hva man gjør det til.. Både jeg og sambo er litt trege av oss så ikke alltid vi har det sånn overkoselig sammen, men vi gjør da noe innimellom.. Veldig viktig er å ha hobbyer, ikke være oppå hverandre hele tiden.. Både jeg og sambo trener tae kwon do, å gjøre noe sammen hjelper veldig, samtidig som begge spiller magic og driver med warhammer.. Det hjelper som oftest å gjøre noe spesielt, lage en fin middag og kose seg med massasje etterpå, da på kino og spise middag ute etterpå kanskje. Overraske hverandre er en god ide hvertfall..
Clara1 Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Snakk med din kjære om hvordan du føler det. Man må jobbe sammen for å beholde gnisten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå