Gå til innhold

Hvordan se om solbrillene er ekte eller fake?

Gjest Vinduskarmen

Anbefalte innlegg

Gjest Vampyra

Jeg har funnet et par D&G solbriller og jeg lurer på om de er ekte eller ikke. Hvordan kan jeg se dette?

De har et slags serienummer, og ser veldig ekte ut... Men det trenger jo ikke være det likevel. Bokstavene har masse steiner, og noen av de har falt av, er dette et tegn på at de er fake? De lå på bakken i en stor menneskemengde og kan ha fått hard medfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillebøll

Har ikke D&G en nettside du kan sjekke opp mot? De pleier jo å opplyse hvordan man skal kunne vite om det er ekte vare eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

:ler: Luringen ;)

Hmm jeg fant noe på nettsiden, men jeg ble ikke noe klokere av det.

Kanskje jeg bare skal stikke innom et sted som selger slike solbriller og sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Kjenn på tyngden og sjekk om de virker skranglete. Jeg har et par Chanel med små, sorte stener i logoen - og et par av disse er falt ut - selv om brillene er ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampyra

Njo de er kanskje litt skranglete, men så har de ligget på bakken blant flere hundre stk så det kan være derfor. Jeg heller nok litt mot at de ikke er ekte, men jeg har aldri eid merkebriller selv så det er vanskelig å vite...

Jeg er god på å avsløre vesker og slikt da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

hmm det som ser mest uekte ut er at det kommer møkk mellom bokstavene og glasset, men ettersom de ikke er limt, men skrudd fast med skrue er det kanskje ikke unngåelig.

Det er en gummiting som skal sitte over nesa akkurat slik som jeg har sett på bilder av de ekte brillene.

I serienummeret står det DG 893-S. . . .

Burde det stått D&G?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes å få en følelse på om solbriller er ekte eller ikke på selve glasset i brillene! Glassene i de ekte Guccisolbrillene mine er liksom av en helt annen kvalitet enn i fake briller (glasset ser veldig "ordentlig" ut - selv om det fort blir riper i de).

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

hmm men det er briller uten ramme, så glasset er ganske myk plast...

kanskje det er beviset på at de ikke er ekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...