Gå til innhold

Skal kjøpe sykkel, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom ejg bor i perfekt sykkelavstand til alt (utenom jobb) vil jeg nå kjøpe sykkel. Har sjekket på finn.no i mitt fylke (gidder ikke dra ut på reise for å finne sykkel) og de jeg kunne tenke meg var solgt. (de fleste var barnesykler og altfor dyre sykler)

Jeg er jo ikke sånn sinnsykt syklejente, men greit å bruke når jeg skal inn til byen, hente pakker, handle og kanskje også ta en sykkeltur med F :)

Vil nok ikke bruker mer en 2000 kr ettersom jeg mener det er nok og så lenge jeg bare har til små turer. Så på biltema, men er det gode/gode nok sykler?

Tenkte da på denne, singlespeed. Den har ikke gir, har noen erfaring med sykler uten gir? De er tunge og trø på? Den var jo fin og billig da :)

Så også på denne, ahwahnee, den er jo litt av det samme da, men dyrere. Jar har lyst på sånn type sykkel.

Jeg har bare skrevet masse nå, men egentlig er spm:

Har noen erfaring med nyere sykkel uten gir? Og har biltema god sykkel kvalitet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med sykkel fra idag uten gir, ei heller sykler fra Biltema, men ville bare si at tror det er fornuftig å sjekke sykler hos flere forhandlere. Det kommer sikkert også noen fine sykkeltilbud utover høsten så da får også mer sykkel for pengene.

Skrevet

Ja tenkte på det, men jeg har jo så lyst på nå :-D

I andre butikker er det så dyrt syntes jeg :(

Men pleier det å komme sykkelsalg på høsten?

Skrevet

Kanskje jeg egentlig burde prøve en uten gir. Det er jo ikke så mange oppoverbakker og det meste er nærems rett frem, men hvis jeg plutselig skulle ut på sykkeltur med F så hadde jeg blitt dritirritert hvis den var altfor tung å sykle :ler:

HUsker jeg hadde en gammel sykkel på barneskolen med 3 gir. Det var så sinnsykt tungtrødd at det var helt forferdelig

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt meg ny sykkel, men gikk litt høyere i pris klasse.

Men så skulle jeg også bruke den til trening.

Jeg ELSKER å sykkle, det er sååå deilig!

Har du sjekket XXL? De er veldig rimelig på sykkler, jeg tror kansje jeg ville gått opp en 1000-lapp og kjøpt en på XXL fremfor Biltema ;)

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Hvis du finner ut at du har råd ttil en litt dyrere sykkel, så anbefaler jeg DBS Locic ... de er bare helt fantastiske å sykle på. Og kvaliteten på DBS er super ...

Gjest Blondie65
Skrevet

Tweek - begge de syklene du har henvist til er veldig tunge. 17,5 og 18 kg. De skal inn i bod og sånt også vet du.

Jeg er selv på jakt etter en sykkel og skal ha en hybrid - dvs. en offroad som er en mellomting mellom offroad og racer eller offroad light.

Disse er selvsagt ikke så "pene" som de du har valgt men til gjengjeld er de ultra lette og også gode å sykle på fordi de har demping i gaffelen. De koster riktignok en god del mer.

Du kan jo se i denne tråden:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=279352&hl=

Skrevet

Jeg ville IKKE ha kjøpt sykkel fra Biltema. Jeg vet ikke noe om kvaliteten på de syklene du linker til, men de har tidligere solgt sykler som har fått brudd i ramma eller hatt hjul som har brutt sammen under sykling, og det kan være livsfarlig, i tillegg til at det selvfølgelig er iriterende med så dårlig kvalitet.

Jeg ville heller ikke kjøpt en sykkel helt uten gir, selv ikke til sykling på flatmark. Tre er et minimum mener jeg, det har mye å si for sykkelkomfort. Om man kjøper en billig sykkel er det ikke lurt med masse gir, det er ofte dårlig kvalitet og mer man kan plages med da.

Som Blondie sier så er det også lurt å se på vekten på sykkelen, det har noe å si både i bruk og når den skal plasseres eller løftes på.

Var nettopp med mamma og kjøpte sykkel, og da kjøpte vi en bysykkel fra DBS. De er virkelig gode, i en klasse for seg. Bruker du litt penger på den nå slipper du å iritere deg over problemer, og du har en sykkel i god kvalitet som varer lenge. Bedre enn å kjøpe noe ræl som du bare får problemer med :)

Skrevet

F skal på hittegodsauksjon hos falck/politiet i morgen for meg ettersom jeg er på jobb da. Jeg vil gjerne ha en sykkel snarest mulig og siden jeg egentlig ikke har penger (har 10 000 men de tells ikke for de er til lappen). Jeg er veldig sånn at nå har jeg bestemt meg for sykkel og jeg vil ha sånn form :sjenert: Litt dumt, men kan ikke for det. Han skal se hvordan det er i morgen og hvis det er noen for meg der så skal ha kjøpe :)

Vi har forresten ikke bod eller et sted jeg kan sette den inn, men vi har sykkelstativ så det er jo også litt kjedelig å kjøpe en sykkel til masse penger som ikke kan stå inne. Selv om dyrere er utrolig mye bedre og lettere ;) Sist gang jeg kjøpte sykkel var forresten på barneskolen så det begynner jo å bli litt siden..

Skrevet
Jeg ville IKKE ha kjøpt sykkel fra Biltema. Jeg vet ikke noe om kvaliteten på de syklene du linker til, men de har tidligere solgt sykler som har fått brudd i ramma eller hatt hjul som har brutt sammen under sykling, og det kan være livsfarlig, i tillegg til at det selvfølgelig er iriterende med så dårlig kvalitet.

Jeg ville heller ikke kjøpt en sykkel helt uten gir, selv ikke til sykling på flatmark. Tre er et minimum mener jeg, det har mye å si for sykkelkomfort. Om man kjøper en billig sykkel er det ikke lurt med masse gir, det er ofte dårlig kvalitet og mer man kan plages med da.

Som Blondie sier så er det også lurt å se på vekten på sykkelen, det har noe å si både i bruk og når den skal plasseres eller løftes på.

Var nettopp med mamma og kjøpte sykkel, og da kjøpte vi en bysykkel fra DBS. De er virkelig gode, i en klasse for seg. Bruker du litt penger på den nå slipper du å iritere deg over problemer, og du har en sykkel i god kvalitet som varer lenge. Bedre enn å kjøpe noe ræl som du bare får problemer med :)

Jøss :sjokk:

Hjul som har brutt sammen under sykling? Det var jo trygt :roll:

Sambo mente også 3 var minimum, minimum. Jeg har jo ikke peiling så jeg hører på den som ga meg informasjon sist :forvirret: Jeg så på de citysyklene fra dbs og de var kjempelekre! Tenk å hatt sånn i rød :sjarmor: Men så er de veldig dyre da, 4000 kr. Det sto ikke hvor mange gir den hadde heller men tenker å en city-sykkel ikke har mange girene.

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du sier med at du har nå bestemt deg for sykkel og vil ha den nå, helst igår...hehe.

Jeg har en citysykkel fra dbs med 7 gir, 28" hjul, lykt, lås, kurv etc, den har alt jeg ville ha på en sånn sykkel. Er veldig fornøyd, super å sykle på, men den kostet 4700,- eller no, kjøpte ifjor, den kom ikke på salg. G-sport hadde salg på en Diamant citysykkel, den kom på 1500,-, prøvdesyklet den, helt ok, men den hadde ikke alt som jeg ville ha så det ble dbs sin. Så ja det er mulig å få sykler på salg som helt sikkert vil dekke ditt behov. G-sport, Intersport og Din Sykkel vet jeg har tilbud etterhvert, men det var det da om du orker å vente :ler:

Be om å få prøvesykle så får du kjent etter om den er god å sykle på, at antall gir dekker ditt behov etc.

Skrevet
Jeg har en citysykkel fra dbs med 7 gir, 28" hjul, lykt, lås, kurv etc, den har alt jeg ville ha på en sånn sykkel. Er veldig fornøyd, super å sykle på, men den kostet 4700

Sykler man til fra venner, butikker, jobb og litt enkel tursykling er det en slik sykkel man vil ha, Har selv en tilsvarende "enkel" DBS-sykkel med pedalbrems, ordentlig kjedeskjerm, solid brett bak, støtte osv til omtrent samme pris. Har ikke angret ett sekund etter at jeg kjøpte den.

Jeg synes det er mange som tråkker rundt på sykler i byen som er ribbet for nesten alt av hva man bør ha på en praktisk brukssykkel (til og med hjulskjermer). Har aldri skjønt hvorfor.

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg synes det er mange som tråkker rundt på sykler i byen som er ribbet for nesten alt av hva man bør ha på en praktisk brukssykkel (til og med hjulskjermer). Har aldri skjønt hvorfor.

For å få dem lettest mulig. Lettere sykkel gir større fart - HVIS det er det man ønsker.

Man kan også kjøpe skjermer og bagasjebrett til disse syklene hvis man har det behovet. Skjermer synes jeg er et must ellers blir man skvettet i hjel med "dritt".

Skrevet (endret)
For å få dem lettest mulig. Lettere sykkel gir større fart - HVIS det er det man ønsker.

Man kan også kjøpe skjermer og bagasjebrett til disse syklene hvis man har det behovet. Skjermer synes jeg er et must ellers blir man skvettet i hjel med "dritt".

Ja, selvfølgelig. Det med vekt skjønner jeg om man trener eller kjører ute i terrenget. Men på en asfaltert gate ser jeg ikke det store poenget med å ha en ribbet sykkel. Selv sykler med alt utstyr veier mye mindre idag enn da jeg vokste opp.

Endret av skrue
Skrevet

Åssen har det gått med sykkelkjøp da Tweek? :)

Jeg er gjerst over.

Skrevet

Jeg har ikke fått noen enda.. Sambo var på hittegodsauksjonen for meg men fikk ikke kjøpt noen. Jeg har tenkt å spørre mamma om jeg kan kjøpe ho sin eller noe siden hun aldri sykler. Hun har en biltema sykkel, men husker ikke hvordan den er.

Skrevet

Jeg har allerede kikket der :)

Ringte 2 stk som hadde sykkel jeg hadde lyst på, men de var solgt :( Og den ene jeg ringte hadde flere sykler til salgs. Mamma ville ikke selge meg sykkelen hennes selv om hun aldri bruker den.

Skrevet

Jeg ville valgt en sykkel med gir.. Man trenger ikke 21, men gir er genital, tenker nå jeg=P

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjøpte sykkel på torsdag forresten. (selvfølgelig dagen etter jeg fikk lappen :fnise: ) Det var en DBS Vanessa i rød. Det var ikke den på bildet med ser helt lik ut. Kjøpte av ei på fnn.no. Har 5 gir, kurv osv. Betalte 300 kr for den, så er fornøyd :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...