Gjest Lea Skrevet 23. mars 2003 #1 Skrevet 23. mars 2003 Jeg holder på å brenne en CD med små programmer og hjelpemidler. Meningen er at CD-en alltid skal være med i veska, fordi jeg ofte er hos kunder og bekjente som mangler et og annet, har virus på PC-en og som kanskje ikke er koblet til nettet (evt. har problemer med å koble seg til internett). Har lastet ned følgende: *Diverse virusfixer fra Symantec *Win.zip *Win.rar *Acrobat reader *AVG (gratis antivirus-program) *Filer som setter opp PC-er med ISDN eller modem automatisk fra Start.no Jeg er sikker på at det er flere programmer jeg hadde tenkt å ta med på CD-en, men kan ikke komme på noen flere... Vet du om smarte, små gratis-filer/programmer som er kjekke å ha?
jordbær Skrevet 23. mars 2003 #2 Skrevet 23. mars 2003 Winamp/sonique Ad-Aware Smart-ftp RegCleaner PaintShop Daemon-tools DivX-spiller
Gjest Lea Skrevet 23. mars 2003 #3 Skrevet 23. mars 2003 Takk takk! Det gikk opp et lys for meg nå ja... Laster ned og brenner så det suser jeg. P.S. Har plass til mer på CD-en altså...
jordbær Skrevet 23. mars 2003 #4 Skrevet 23. mars 2003 Drivere til PCen din kan være VELDIG kjekt å ha,.. Spesielt hvis du ikke har ISDN-drivere tilgjenglig på CDROM fra før
Gjest Lea Skrevet 23. mars 2003 #5 Skrevet 23. mars 2003 Har en egen CD med alle drivere til min egen PC, men den CD-en jeg lager nå skal være til hjelp når andre har problemer (da har de nemlig en tendens til ringe meg med full panikk). Tror ikke at det er mulig å finne ALLE drivere til alle disse PC-ene og OS-ene. Har forresten lastet ned Open Office.. for de som plutselig finner ut at de ikke har tekstbehandlingsprogram eller regneark :o .
Crazee Skrevet 23. mars 2003 #6 Skrevet 23. mars 2003 * IrfanView (Bildevisningsprogram for alle mulige format, spelar av musikk, brukar ein del photoshop filter, ...) * ZoneAlarm (Brannmur.) * POPFile (Spam filter som lærer å kjenna igjen spam etter kvart.) * StartupManager * BookReader (Effektiv for txt-filer.) * Clean System Directory (Fjerne overflødige .dll-ar) * Adobe Ebook Reader (for .pdf-filer. Grei til meir enn berre e-bøker.) * Diskkeeper LE (Diskdefragmentering.) * ATM Light (Adobe Type Manager) (Om du finn fine Postscriptfontar du vil bruka. XP støttar det kanskje som default?) ----- * MailWasher (Å bounce mail er ikkje alltid så heldig, heller, derfor litt for seg sjølv.) ----- * Opera (Favorittbrowsaren min!) * Eudora (Mykje betre enn Outlook Express, synest eg. Ikkje så utsett for virusangrep, heller.) * Xnews (News er kjekt. Xnews greitt for online newsing...) * 40tude Dialog (...Dialog for offline newsing. Og online.) OpenOffice.org
Ane6 Skrevet 24. mars 2003 #7 Skrevet 24. mars 2003 hvis de ikke er på internett, kan du gå ut ifra at de ikke har virus. Vil du hjelpe noen å komme på internett må du lære deg hvordan, og det er ikke vanskelig. Det viktigste du har i veska er kondomer!, jeg vet....
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2003 #8 Skrevet 24. mars 2003 Phonedisplay Forte Free Agent JPEG Optimizer
Gjest Lea Skrevet 24. mars 2003 #9 Skrevet 24. mars 2003 hvis de ikke er på internett' date=' kan du gå ut ifra at de ikke har virus. Vil du hjelpe noen å komme på internett må du lære deg hvordan, og det er ikke vanskelig. Det viktigste du har i veska er kondomer!, jeg vet....[/quote'] Interessant teori Men det hender ganske ofte at man får litt problemer mht internett når det er virus på PC-en.. Jeg kan koble til internett, men mange av kundene kan ikke/vil ikke/skal ikke. Og hvis jeg skal lære dem det til stadighet, så ville jeg nok jobbet dobbelt så mye til halvparten av lønna. Å gå ut i fra at PC-en ikke har virus når den ikke er koblet til internett hjelper vel ikke så mye. Det går faktisk an å koble en PC fra internett også. Eh.. litt utenom her... Takk for forslag Crazee! Et par av disse er allerede på plass, og et par er til nedlasting nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå