Gjest Gjest Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Trenger tips til et litt "utradisjonelt" bryllup. Da vi ikke er Norske og ingen av oss er særlig begeistret for tradisjonelle norske bryllup med hestesko og stek til middag, trenger vi hjelp. Helst skulle vi vel hatt bryllupet et av stedene vi kommer fra, men da det er en lang flytur og vi har eldre slektninger i Norge å ta hensyn til blir det litt vanskelig. Men vi er åpne for å ha det i utlandet om flyturen ikke blir altfor lang (altså innenfor Europa). Vi blir ikke så mange, rundt 15 kanskje og har ikke akkurat ubegreset budsjett. Jeg er forvirret.. Hjelp meg?
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Åja, glemte å si at vi begge er kristne og derfor ønsker vi en kristen sermoni. MÅ ikke være i kirken, men vil ha en pastor som vier oss.
-Alvildebrud- Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 ? Selv om dere ikke er norske så bor dere i landet formoder jeg. Og har venner og familie (som du selv sier) i landet. Det fine med DERES bryllup er at det blir akkurat som dere vil ha det. Så om det står i Dubai, eller i Oslo trenger ikke å være avgjørende. Vi har ikke "hestesko og stek", og bryter de tradisjoner vi vil! Du kan ha det på en øde øy i nordland, eller på en eng... Det er DIN fantasi som setter grenser, og siden jeg ikke kjenner deg så er det derfor nesten umulig å gi deg "råd" du vil ta imot...
Saeria Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Det spørs jo hva dere ønsker. Vil dere ha det enkelt, eller mer "storslagent". Selv ønsker jeg og sambo å ha et enkelt bryllup, så for oss blir det få gjester, seremoni på tinghuset, ut og spise og sannsynligvis kaffe og kaker hjemme. Det er mye en kan spare på. En kan kjøpe brukt kjole og annet utstyr som slør og tiara eller leie kjolen, gifte seg i den kirken man hører til eller tinghuset/byfogden. HEF koster litt og en annen kirke enn den man sokner til koster også gjerne ekstra. Mannen kan leie klær. På en restaurant med få gjester trenger en nok ikke mye bordpynt heller.
Pastor Knut Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Trenger tips til et litt "utradisjonelt" bryllup. Da vi ikke er Norske og ingen av oss er særlig begeistret for tradisjonelle norske bryllup med hestesko og stek til middag, trenger vi hjelp. Helst skulle vi vel hatt bryllupet et av stedene vi kommer fra, men da det er en lang flytur og vi har eldre slektninger i Norge å ta hensyn til blir det litt vanskelig. Men vi er åpne for å ha det i utlandet om flyturen ikke blir altfor lang (altså innenfor Europa). Vi blir ikke så mange, rundt 15 kanskje og har ikke akkurat ubegreset budsjett. Jeg er forvirret.. Hjelp meg? 15 stykker er jo helt passe til meget utradisjonelle bryllup. men du må nok si litt mer om hva du tenker på med utradisjonelt bryllup. Det kan være alt fra å invitere gjengen til fallskjermstur og så vies dere på veien ned til en vigsel i en telefonboks. Kan du si noe mer om ha du tenker på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå