Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg deler nå leiligheten min med ei venninne. Hun fikk nylig flytte inn hos meg og jeg har vært grei da hun får bo her for en billig penge og hun får bruke alt i leiligheten som hun vil bortsett fra soverommet mitt. For å gjøre det kort: jeg har funnet ut han hun bruker senga mi og soverommet mitt også! Og det har jeg ikke sagt er greit! Soverommet mitt er bare mitt rom og hun har ingen av tingene sine der, og senga mi vil jeg har for meg selv. Men når jeg er ute av døra om morgenen, tar hun og kjæresten hennes ibruk senga mi! Og jeg finner senga rotete og full av hår og you name it når jeg kommer hjem fra jobb om dagene. Og må holde på å skifte og skifte på senga for å ikke ligge i inntørket svette og gudene vet hva. :spy: Nå skal jeg si fra til henne, men syns dette skulle vært unødvendig. Folk gjør bare ikke sånt, det har med respekt å gjøre... Er mildt sagt sjokkert over dette her... Hun har sin egen seng å ligge i sånn at det er sagt. Hvorfor er folk så frekke? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, siden jeg er helt lik deg sånn sett. Hadde kokt over hos meg, spesielt om jeg faktisk hadde sagt fra at lån av seng var uaktuelt på forhånd.

Kanskje grensene hennes er annerledes der, noen tenker bare ikke så mye over slikt, og er kanskje mindre teritorielle.. ;)

Skrevet

Æsj, nei dette hadde jeg ikke likt!

Men, som sagt over her, noen har ikke like tydelige grenser som andre....

Håper det ordner seg når du får gitt tydelig beskjed om at dette er noe du IKKE godtar :)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Hun fikk låne senga en gang da hun spurte, men før hun spurte hadde jeg hatt mistanke om at hun hadde lånt senga mi. (Og ja, det hadde hun) Og en kveld da et par venner lå over, så var alternativet at de lå i senga mi eller jeg og henne, så da fikk hun jo det. Men etter det har hun tatt det for god fisk å kunne sove i senga mi... Så jeg har sagt fra til henne nå men da sa hun at jeg har større soverom enn henne(!) og at hun ikke har den ordentlige senga si der enda. Jeg har gjort alt jeg kan for at hun skal være fornøyd, gjort alt for å gjøre det mest komfortabelt hos henne og hun betaler under halve husleia og hun valgte jo selv å flytte inn. Jeg syns det blir så feil, føler det som at hun har "tatt over" leiligheten min, for jeg føler det ikke som mitt hjem lengre... Og så syns jeg hun er frekk og utakknemlig nå, for jeg har ofret mange kvelder med å hjulpet henne med å flytte inn tingene sine og vasket ned forrige leiligheten hennes osv. Ok, det er jo det venner gjør, men det har gått på bekostning av ting jeg selv måtte gjøre. Nå har hun et rom på ca 9-10 kvm. Det skal vel ikke gå utover meg at hun ikke har fått hit senga si hit enda, og at hun sover på en midlertidig seng? Syns det hele er ekkelt...

Skrevet

Frekt, uten tvil !

Si klart ifra at din seng er det du som skal sove i, og lås gjerne rommet om du har mulighet.

Skrevet

Æsj...jeg hadde ikke likt det. Om du låser døren din så er det vel en universalnøkkel i leiligheten, dvs at nøkkelen går til alle dørene - så hun kan jo bare låse opp om hun er den frekke typen (som det virker som hun er). Men å låse vil ivertfall vise henne at du virkelig mener det.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Si fra til henne klart og tydelig, og gi henne beskjed om at hennes oppførsel ikke var forutsetning for at hun fikk bo der. Lås evt. døren til rommet, og hvis hun ikke respekterer reglene dine om ditt eget soverom, truer du med utkastelse - noe du selvsagt også gjør dersom hun stadig ikke hører på deg.

Gjest Mayamor
Skrevet

Enig med Pax; slik romvenninne ville ikke jeg hatt...

Gjest =tentacle=
Skrevet

Venninner skal behandle hverandre med respekt, og å låne sengen til den andre uten tillatelse og etterlate den full av restene etter sex på laknene, er usjarmerende og lite taktisk av en som mottar en vennetjeneste.

At hun ikke fatter det er vanskelig å begripe. Har hun så lite antenner er det kanskje vanskelig å nå inn med argumenter.

Skrevet

Er det noe galt med hennes egen seng? Utrolig merkelig oppførsel spør du meg... :forvirra:

Skrevet

Hun hadde fått en klar melding fra meg, og hadde jeg oppdaget at hun brukte sengen igjen ville jeg vært behjelpelig med å pakket sakene hennes. Om jeg ikke hadde pakket de med en gang, for det der er så frekt at jeg tviler på at jeg ville delt leilighet med en sånn person.

Når hun kan gjøre noe slikt, hva annet kan hun gjøre?

Skrevet

Nå har jeg sagt fra til henne at det ikke går at hun bor her. Jeg sendte henne en sms siden hun er på jobb nå. Jeg er hjemme fra jobb idag for jeg har ikke sovet ordentlig en eneste natt siden hun flytta inn og er helt utslitt. For hun har "overtatt" hele leiligheten nå og jeg føler meg ikke hjemme lengre i min egen leilighet. Igår skrudde de (hun og kjæresten) av varmen på badet og sa at jeg ikke må ha varmen på. En kveld jeg skulle snakke med kjæresten som for tiden er langt borte, på msn, skulle de sove og kom og slo av lyset i stua mens jeg satt der så da kunne jeg ikke snakke med han... Inatt ble hun sur fordi jeg sto opp og gikk forbi stua da jeg skulle på badet fordi kjæresten hennes satt i stua. Og jeg prata i telefonen igårkveld og da dunka hun i veggen til meg, selv om jeg snakka lavt. Det er som om hun har overtatt leiligheten min, mens hun setter opp regler jeg må rette meg etter akkurat som det passer henne. Tilmed boden vil hun rydde ut av og kaste tingene mine slik at det blir ekstra plass - til henne... :roll: Hun tar ikke hensyn til at jeg har hund, og har vinduet åpent på vidt gap og jeg bor såpass høyt oppe at om hunden hopper ut så dør hun. Igår kveld var den på vei ut vinduet så de som satt like ved, gjorde ingenting men bare sa fra til meg så jeg hadde ikke rukket å gjort noenting om hunden hadde hoppet ut. Alt dette viser bare at det ikke går å dele leilighet med henne. Hun virka helt normal, men det der er jammen ikke særlig normalt!

Skrevet

Og så er det rett og slett heslig og ekkelt å finne senga si i uorden når jeg på forhånd hadde slengt masse av klærne mine over senga slik at hun skulle forstå at hun ikke kan bruke senga mi, og for så å komme hjem og finne klærne mine på gulvet, senga i uorden, toalettrull på nattbordet og inntørka sperm nedover veggen... Nei, det her er ikke tull... Og jeg gjør ikke annet enn å vaske sengeklær og skifte for å ligge i en ren seng... :tristbla:

Gjest beekeeper
Skrevet

ÆÆÆSJ!!!!

Jeg hadde kastet henne rett på dør!!

Gi henne en frist til å komme seg ut. Jeg synes ikke hun skal få en sjanse til for å skjerpe seg, jeg synes det sier seg selv at det ikke funker.

Skrevet

Ut med henne og avslutt "vennskapet" samtidig, en slik type hadde jeg kastet ut på timen.

Skrevet
ÆÆÆSJ!!!!

Gi henne en frist til å komme seg ut. Jeg synes ikke hun skal få en sjanse til for å skjerpe seg, jeg synes det sier seg selv at det ikke funker.

hadde ikke gitt henne noen frist engang... ut på dagen.

Skrevet
ÆÆÆSJ!!!!

Helt enig, men jeg ville ikke gitt henne en frist. Hadde rett og slett ikke villet hatt et slikt menneske i mitt hus lengre, og hadde vært veldig behjelpelig med å få pakket tingene hennes samme dag. Hun er jo frekkere enn det er lov til å være

Og ts, om du nå gir henne en frist, så fortell henne at du gjør faktisk hva du vil i DIN egen leilighet. Enten det er snakk om snakke i telefon eller ikke, og skulle hun så mye som banke i veggen en gang til fikk hun pakke sine saker der og da, uansett om det så var midt på natten.

Skrevet

Jeg har sittet og tenkt på dette idag, har ikke fått noe svar på meldingen jeg sendte. Det går jo utover livet mitt rett og slett å ha henne boende. Og trivselen. Og igår da jeg så noe på tv, så var det noe hun ikke likte så da sa hun bare "kan vi se på noe annet?" og så var det bare å skifte til noe hun ville se. Igjen. Ikke verdens største problem, men også lørdagen da jeg endelig kunne sove ut etter en hard arbeidsuke, så sto hun opp klokka åtte om morgenen og begynte å dra møbler bortover gulvet og flytte om på rommet sitt (som er veggivegg med mitt rom) og da ble hele lørdagen ødelagt for min del for jeg sov mesteparten av dagen da hun endelig var ute og det var stille nok... Ingen som gjør slikt vel? Det er jo normalt å ta hensyn til folk. Og jeg trenger ingen venninne som ikke unner meg å ha senga mi ifred engang... Det virker nesten som at planen hennes var å overta leiligheten til å bli sin egen. Med på lasset kom kjæresten, for hun får ikke sove over hjemme hos han og han deler med en kompis, kompisen hans nekter han å ha henne der. I really wonder why... :ironi::roll:

Gjest beekeeper
Skrevet

Slutt å klag på henne, kast henne ut.

Du blir jo gal av å ha henne i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...