Knøttet Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Mannen min har begynt å snuse, til min store irritasjon Heldigvis skjer det bare på fester, og da blir det snus maks en gang i måneden, noen ganger snuser han flere ganger på samme dagen når han først snuser. Er snus like skadelig som røyk? Er snus like skadelig nå når vi er prøvere, som røyk, selv om han gjør det så sjeldent?
Bokormen Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Snus er absolutt ikke like skadelig som røyk, det er vel sånn at man faktisk ikke kan påvise sammenheng mellom snusbruk (daglig) og kreftfare. Man tar opp langt mindre nikotin enn ved røyking, og får ikke de samme skadelige effektene på lungene, med tjære ol. En stor fordel med snus er jo at det ikke er skadelig for andre, da det så og si er null annenhånds eksponering. MEN snus ER skadelig, særlig lokalt i munnhulen. Det vil også gi systemiske effekter av nikotin, som økt blodtrykk osv. Om det vil senke sjansen for at dere blir gravide, vet jeg desverre ingen ting om.
fiktiv Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 (endret) . Endret 22. august 2007 av fiktiv
fiktiv Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 (endret) . Endret 22. august 2007 av fiktiv
fiktiv Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 (endret) Snus er ikke bra for sædproduksjonen, men man må snuse mye for å få så redusert sædkvalitet. Endret 22. august 2007 av fiktiv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå