Gå til innhold

Tid til gjestene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange av gjestene våre kommer reisende, og er slekt og venner vi ikke får sett så ofte.

Vi gifter oss på lørdag og skal ha helt vanlig brylllupsmiddag og fest etterpå. Fredag regner jeg med at forsvinner i fiksing av lokaler og klargjøring, mens søndag blir rydde-dag.

Men jeg har så lyst til å bruke mer tid sammen med gjestene våre! Spesielt har jeg mange gode venner som har reist langt og som jeg sjelden ser...

Noen av dere som planlegger "ekstra-events" for å få mer tid sammen med gjestene?? Hva gjør dere? Middag? Frokost? spasertur?

-og hvordan får dere tid det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var gjest i et bryllup i Bergen for snart ett år siden, og der hadde gjesteparet leid en restaurant på fredagen, hvor alle som hadde mulighet ble samlet for å "bli kjent" og få litt mer ut av helgen :)

Det var veldig koselig!!

Skrevet

Vi planlegger å invitere til en uformell lunsj dagen etter.

Skrevet

Vi har også mange tilreisende, så vi har tenkt å arrangere grilling på fredagen (*krysse fingrene for fint vær*). Ordner lokalet tidlig på ettermiddag, også griller vi på kvelden. På søndag tenker vi å ha lunsj :)

Skrevet

Vi skal ha grillfest fredagen før bryllupet. Vi skal ha selve bryllupet på en restaurant, og det er derfor ikke så mye som må ordnes dagen før. Forloverne og vi arrangerer denne dagen. Mange av våre gjester kommer også langveisfra, og vi synes det er fint med en uformell kveld først slik at alle kan bli kjent med noen. Søndag skal vi ha brunsj for alle som har tid og ønsker det. Den krever litt mer jobb, men den nærmeste familien hjelper til. På bryllupsdagen skal alle ha fri så langt vi får det til. Noen praktiske ting må likevel ordnes da. :fnise:

Skrevet

Et bryllup jeg var i hadde kveldsmat hjemme hos foreldrene for dem som kom fredagen, kjempekoselig, også på søndagen var frokost på samme sted for alle. Bodde da på et sted hvor det ikke var servering av noe slag. Da fikk vi en god del mer tid med brudeparet og andre bekjente.

Skrevet

Før et par av bryllupene jeg har vært i, hvor det har vært endel langveisfarende gjester, har det vært en enkel middag/grilling enten hos brudeparet eller foreldrene til en av dem kvelden før. Hos det ene paret ble det servert alkohol, hos det andre hadde man med medbrakt. Brudeparet har også tatt seg tid til å være tilstede her - vet ikke hvordan de organiserer det med å gjøre klart, faktisk, for endel andre jeg vet om har jo måttet bruke kvelden før til å forberede og pynte lokalet.

Som gjest har jeg satt veldig pris på denne velkomsten, i hvert fall, det gir en jo også sjansen til å bli litt kjent med noen av de andre gjestene, og oppdatere seg på venner og slektninger før selve bryllupet, hvor mye av tiden går med på seremonier, taler osv :) Så om dere kan få til et slikt uformelt treff kvelden før, blir det sikkert godt mottatt.

Skrevet

Vi har tenkt på grilling på fredag, men er ikke helt sikker på om gjestene heller vil velge å komme lørdag.

Hvis de fleste gjestene kommer lørdag satser vi heller på brunch på søndag.

Men det kommer også ann på hvor mye vi har til overs på budsjettet. Har tenkt å droppe fri bar til fordel for grilling eller brunch.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...