Gjest Gjest Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Hva er folk har så mye i mot bilmerke Lada? Jeg synes det hele tiden jeg hører folk som ler av den, vitser med den, tror til og med jeg har høer sexvitser om den.
skrue Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Hva er folk har så mye i mot bilmerke Lada? Jeg synes det hele tiden jeg hører folk som ler av den, vitser med den, tror til og med jeg har høer sexvitser om den. Har vel litt å gjøre med at kvaliteten og utformingen kanskje var litt under pari for endel år siden (70-tallet ?). Har blitt kjørt rundt med en off-road variant på Island for endel år siden og den var grei nok.
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Jeg latterliggjør ikke Lada, men det er ikke akkurat drømmebilen heller. En av standardvitsene er vel at Lada er mye bil for pengene, men så er den jammen billig også... Vi hadde opptil flere Ladaer når jeg var barn. De fleste Ladaer er billige, driftssikre, starter i sprengkulde, kommer seg frem på glatta og har bra varmeapparat. Komfort og design er derimot bortimot ikke-eksisterende. Og når det gjelder image overfor klassekamerater... tja. Ikke all verden, akkurat. Det er dessuten ikke bilen for langtur, setene er vonde som fy. Dessuten er den relativt rommelig: På vei til korpsøvelser var det plass til 2 voksne, 3 barn/ungdom, 2 euphonium'er, 1 barytonsax, 1 tromme, 1 waldhorn og 5 vesker fulle av notestativer, permer etc. (Dessuten var det litt moro de vinterdagene nabo'n måtte sette Mercedesen nede ved veien fordi han ikke kom opp bakken, mens vi alltid kjørte helt opp.)
Mann 42 Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Min bestefar kjørte bare Lada og Moskovitsj. Veldig driftsikkert og solid, og de kom med et verktøysett som faktisk passet til alle skruer og bolter på hele bilen. Komfortable var de ikke, men de var solide og lette å skru på, og jeg hørte aldri noen gang at de stod på verksted. Dessuten var det god bakkeklaring og de var fremkommelige på vinterføre. Standardvitsen var "Kjøp Lada, da har du bil for resten av livet. Får aldri solgt den." Forøvrig var det enkelte vandrehistorier om Ladaer som var skrudd sammen av 1 mill panserstål, iflg myten pga ujevn materialtilgang til fabrikkene i øst, og at de i perioder bare måtte bruke det de fikk tak i, selv om det ikke var etter spesifikasjonene. En av disse skulle etter historien ha kjørt inn i siden på en buss, med resultat at bussen fikk spjæret hele siden, mens Lada-en bare fikk lakkavskraping og et ødelagt blinklys.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå