Gå til innhold

Oppkjøring

-Alvildebrud-

Anbefalte innlegg

Tusen tusen takk for tips dere :)

Jeg grugleder meg sånn!

Tror bare at jeg kommer til å dø av irritasjon på meg selv om jeg ikke klarer det (selv om jeg prøver å overtale meg selv til å si at det ikke er så farlig..)!! Og jeg er ingen hyggelig person når jeg er irritert og sint - er redd for at jeg skal ødlegge hele uka...jeg som skal gifte meg og alt snart...

Bra å planlegge alt på en gang :jepp: )

Hihi, men jeg blir jo så inspirert av å se hvor lykkelige dere blir!! Jeg bare MÅ klare det!

*se mye i speilene

*Titt over skulder ved kjørefelt skifte

*planlegg veikryss, rundkjøringer - slik at jeg har "flyt" i kjøringen

*Si veiskiltene høyt til meg selv (ikke gå glipp av fartsgrenser..)

*Se overdrevent til høyre ved veikryss som har høyreregel.

*Stoppe ved STOPP :ler:

*Vise meg som en "trygg" sjåfør..

Noe mer jeg burde ha med på listen min kanskje?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bli overrasket! Når du kommer til en kryss, kan du tenke at det kommer en bil, ikke at det kanskje kommer. Fordi hvis du tenker at det kommer en bil så kjører du bil etter det, og hvis det faktisk da kommer en bil så er det null problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Neste gang går det nok bedre. :klemmer:

SÅNN :danse::danse::danse: !!!!!!

JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:legrine:

Jeg klarte det!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :juhu: :hoppe::reise:

Den fortjente du!! :klem:

Åssen føles det :-D

Skikkelig letta liksom!!! Lykkelig og letta.. :)

Hvordan går det med deg? Har du kommet godt i gang med kjøringen, alene, i bil... skummelt??

He he, du er sikkert kjempeflink! Selv er jeg litt skremt, kjøre bil aleeeene!!! men åh så herlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg bil for 2 uker siden så jeg har vært en del ute å kjørt. Måtte kjøre i 5 timer bare for å hente bilen..

Alene i bilen de første gangene er skummelt og det er ingen der du kan diskutere med eller som sier noe, men det kommer seg etterhvert og man blir fort vant til det. Jeg begynte å kjøre alene når det ikke var så mange biler uten, da følte jeg det var litt tryggere :Nikke:

Men det er en utrolig stor lettelse ja! Dette skal vi leve på lenge :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Hei! jeg er ganske blåst når det gjelder data, og lurer på hvordan jeg kan lage ett "innlegg" /forum whatever... jeg trenger tips/råd ang oppkjøring! men klarer ikke lage ett "eget" forum hvor folk kan svare meg :P

Håper på svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg visste ikke om jeg burde lage en ny post om dette, men jeg valgte å skrive her. Er det flere som har sosial angst som sliter med å kjøre? Jeg er klar over at det er normalt med nerver i denne sammenhengen, spesielt når man er helt fersk, men jeg gruer meg så sykt hver gang jeg bare skal øvelseskjøre på en pakreringsplass. Jeg prøver å finne ut hva som gjør alt skummelt, men klarer ikke å sette fingeren på det. Jeg kjører med pappa nå og selv det er ille. Jeg tenker på når jeg skal kjøre med en kjørelærer og jeg blir helt dårlig. Er det flere som har sosial angst og sliter ang bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker

Jeg visste ikke om jeg burde lage en ny post om dette, men jeg valgte å skrive her. Er det flere som har sosial angst som sliter med å kjøre? Jeg er klar over at det er normalt med nerver i denne sammenhengen, spesielt når man er helt fersk, men jeg gruer meg så sykt hver gang jeg bare skal øvelseskjøre på en pakreringsplass. Jeg prøver å finne ut hva som gjør alt skummelt, men klarer ikke å sette fingeren på det. Jeg kjører med pappa nå og selv det er ille. Jeg tenker på når jeg skal kjøre med en kjørelærer og jeg blir helt dårlig. Er det flere som har sosial angst og sliter ang bil?

Min opplevelse:

Mann på 27 år som har utsatt alt som har med kjøring og førerkort å gjøre grunnet sosial angst. En god miks av "Har du ikke lappen?!" og ønske om å øke mulighetene for fast ansettelse hos min nåværende arbeidsgiver gjorde at jeg beit tenna sammen og ringte en trafikkskole. Første time var på et industriområde/parkeringsplass. Det var grusomt. Følte meg udugelig, og at alle kikket og dømte. Kvelte bilen, feilgira og rykka til. Andre time hadde jeg fått dreisen på alt jeg sleit med første time, og kjente at mestringsfølelsen dempet angsten. Slik fortsatte det, og i løpet av andre dobbeltime var jeg ute i trafikken. Jeg hadde bestått teorien på forhånd, så jeg hadde god greie på trafikkreglene, selv om det kan være veldig mye å ta inn første gang man er i trafikken.

Nå føler man seg ikke så kul når man må bakkestarte i stillestående kø og kveler motoren, men da hjelper det at det står "skole" bak på bilen, samt å ha en kjørelærer som kan berolige deg, eventuelt ta pedalene for deg.

Alt jeg har gruet meg voldsomt til, som eksempelvis glattkjøring, divserse kurs og veiledningstimer har gått fryktelig bra, og er ikke den reine helvetet som jeg har sett for meg det skulle være.

Begynte det hele for 2 måneder siden, og i morgen skal jeg ha førerprøve.

Mine tips til deg:

Dersom mulig: vær selektiv når det kommer til kjørelærer. Det er deg og dine behov som skal tilfredsstilles, og du betaler i dyre dommer for en lærer.

Husk at man (som regel) ikke kan noe før man har lært det, og at folk (som regel) ikke dømmer en automatisk fordi man ikke kan å kjøre bil.

Nå vet jeg ikke om dette er til hjelp, for jeg vet at slike opplevelser kan være veldig individuelle.

Lykke til

Anonym poster: 52d3ab1b80cc875d24769cdaf6944788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...