Gå til innhold

Gulvteppe

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har lenge hatt lyst på et gulvteppe som kan ligge løst på gulvet, dvs ikke under salongbord eller spisestue.

I den ene delen av stuen min er det mye åpent gulv, og her kunne jeg altså tenke meg et teppe for at det ikke skal virke så nakent og kjedelig.

Men jeg finner ikke ut hva jeg skal ha! Ser for meg at et vanlig firkantet/rektangulært teppe blir litt rart siden det ikke skal ligge under et bord/sittegruppe.

Noen som har et forslag til hvilket teppe som kan ligge løst på gulvet og som er litt kult?

(Har hvite vegger, eikeparkett, mest gamle møbler, enkle moderne lamper, fargerike litografier på veggene og et naturhvitt teppe under salongbordet. Mye lys inn i rommet og ca 40 kvm stue totalt)

Gjest Elastica
Skrevet
Hva med ett kuskinn :tommelopp:

Jepp, skulle til å si det samme.

Mange fine på Bolia.

Gjest teppegjest
Skrevet

Har tenkt på kuskinn, syntes de er kjempekule og er sikker på at et i sort og hvitt hadde passet godt inn.

Men jeg er litt redd for at det er sånt som "alle" har nå. Pleier å skygge unna ting som blir så altfor in - de har det nemlig med å bli ut ganske så kjapt også.

Men dere syntes det er kult altså? Ikke for likt det absolutt alle andre har, både i virkeligheten og i interiørblader?

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg pleier vanligvis å styre unna de opplagte trendene, og heller satse på noe klassisk og varig. Når det gjelder kuteppe, synes jeg dette var et morsomt innslag i et stort rom hvor det ikke var møbler - dessuten elsker hundene å ligge på det. :ler:

Derfor kjøpte jeg det - og syns heller ikke det var så dyrt at jeg ikke kan hive det ut eller gi det bort når jeg blir lei, det ville jeg ikke gjort med et møbel som er av den klassiske sorten.

Noen møbler er varige, andre typisk motemøbler. Jeg tror kuteppe faller inn under den siste kategorien.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg her helt enig, og unnlot bevisst å nevne kuskinn i startinnlegget mitt, rett og slett for å se hva jeg fikk av svar.

Jeg misliker egentlig å kjøpe noe som befinner seg i hver eneste Living reklame-avis som kommer i postkassen, men det spørs om jeg ikke må gjøre et unntak. :ler: (Har f.eks fått fullstendig barokk/rokokko angst)

Gjest Elastica
Skrevet

HÆ! Er det rokokko-møbler på Bohus. *grøss*

Jeg angrer forresten på at jeg ikke kjøpte mitt kuskinn på Bolia - de er finere enn andre jeg har sett.

Skrevet

Hvordan finere?

Jeg kan dra til Bolia, men har litt reisevei...så det hadde vært greit å vite hva som er forskjellen på de som selges der. Så noen på Living for litt siden, men de syntes jeg virket kjipe. Bohus hadde noen som så ok ut, men de var litt langhåret, vet ikke hvor praktisk det er.

Gjest Elastica
Skrevet
Hvordan finere?

Jeg kan dra til Bolia, men har litt reisevei...så det hadde vært greit å vite hva som er forskjellen på de som selges der. Så noen på Living for litt siden, men de syntes jeg virket kjipe. Bohus hadde noen som så ok ut, men de var litt langhåret, vet ikke hvor praktisk det er.

Jeg har et fra Bohus - litt mer upraktisk, men godt for hundene. :ler:

Teppet fra Bolia er større, mørkere og korthåret. Bilde her. Jeg liker best det sorte.

Skrevet

Takk!

Salt & pepper varianten var kul. Må stikke innom Bolia og se om de har den live. (ikke helt live da... :fnise: )

Gjest Elastica
Skrevet

Du kan sikkert bestille på nett også.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Dytter opp denne istedenfor å lage ny.

Noen som vet hvor man kan kjøpe billig, fint og enkelt kuskinnteppe?

Finnes det falske - hvordan er kvaliteten?

Vil helst ha et tynt teppe.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_miamor_*
Skrevet

Heisann

JEg har et forslag....har du sett de mange fine teppene de har på pappelinas?Har ikke lært meg å lage link....:))

Jeg vurderer å kjøpe meg et der.......nydelige mønstre og farger. Ta en titt

Skrevet
Heisann

JEg har et forslag....har du sett de mange fine teppene de har på pappelinas?Har ikke lært meg å lage link....:))

Jeg vurderer å kjøpe meg et der.......nydelige mønstre og farger. Ta en titt

Heia,må flire litt,godt det ikke er bare meg som ikke alltid sjekker datoen, men tror du ikke ho har ordna seg nå Hi hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...