Gå til innhold

Lite bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det som hadde et lite bryllup?

Trenger tips til annerledes måte å gjøre det på :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde et lite bryllup, men det var kanskje ikke så annerledes akkurat. Vi var kun nærmeste familie, dvs foreldre og søsken + deres evt partnere. Vi giftet oss på Tinghuset, tok bilder i en fin park og hadde etterpå en god middag på restaurant (hadde leid et chambre separée slik at vi kunne være litt i fred). Etter middagen dro vi hjem for kaker, kaffe, champagne osv. Det var utrolig nok (med tanke på den sommeren vi har hatt) aldeles nydelig vær den dagen så vi kunne sitte ute, veldig koselig. En perfekt dag for oss. :hjerte:

Skrevet

Vi hadde også en veldig vanlig løsning. Tok med oss foreldre og søsken til en ambassade og hadde middag på restaurant.

To uker etter hjemkomsten hadde vi en uformell vennefest med ca 20 gjester.

Vi er veldig fornøyd med vårt valg og anbefaler det gjerne til andre :)

Gjest MrsC-ii
Skrevet

Vi hadde også et lite bryllup med foreldre på begge sider og søsken med partner ( i tillegg dukket det opp en håndfull venner i Tinghuset som en overraskelse). Etter vielsen dro vi hjem til kaffe, smørbrød og kaker alle som hadde møtt frem ved Tinghuset. Senere på kvelden var foreldre og søsken med partner invitert til en finere middag på en bedre restaurant ( chambre separee).

Vi overnattet hele helgen på hotell istedenfor i leiligheten da hans foreldre og søsken fikk den. Dagen etter brylluppet hadde vi en lang morgen på hotellet med frokost og så hadde vi en sen lunsj ute med hans slekt. Mine foreldre hadde kjørt hjem på natten etter middagen.

Skrevet

Kan jeg få spørre hvor mye dere betalte for bryllupet?

Sambo og jeg ønsker også en sånn løsning. Bare de nærmeste, vielse i tinghuset, ut og spise og å ha kaker og kaffe hjemme.

Skrevet

Tja, hva det kostet.

Middagen kom på rundt 10.000,- (femretters med full vinmeny og selvsagt kafe avec etc). Da var vi 10 personer. Kan varmt anbefale restuarant Eik i Universitetsgata i Oslo. God mat, serviceminded betjenng og veldig lett kommunikasjon mellom oss og restauranten i forkant av middagen.

Til kaffe, smørbrød og kaker hjemme hos oss var vi 15-16 personer. Hva vi betalte for dette husker jeg ikke, men det hele kan sammenlignes med en bedre 17.mai-frokost til 15-16 personer om det gir en pekepinn på pris.

Hotell kom vel på et par tusen. Vanlig dobbeltrom i Oslo ink. frokost og veldig sen utsjekk på søndag.

Klær: ny dress av dyrt designmerke ca 5000,- og kjole til meg til 2500,-.

Der har du utgiftene i store trekk.

Skrevet

Takk. Regner med prisene er rundt de samme i Bergen, hvor vi blir å gifte oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...