Gå til innhold

Alkohol

Gjest Gjest_kine_*

Fremhevede innlegg

Skrevet
Men kvalitetsviner er det ikke!

Jeg skjønner at slike kvalitetsmennesker som deg selvfølgelig må ha vinflasker som minst koster 160..

Men mange av oss, selv om vi vanligvis er veldig glad i god vin, forstår at de fleste ikke har ubegrenset budsjett og at de derfor må prioritere.

Men skikkelig kvalitetskommentar, det skal du ha! :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men mange av oss, selv om vi vanligvis er veldig glad i god vin, forstår at de fleste ikke har ubegrenset budsjett og at de derfor må prioritere.

Selvsagt og da er det mye bedre å kutte den frie baren slik som TS og heller satse på GOD mat og drikke. For det er tross alt stort sett mat, drikke og stemingen som gjestene husker fra et bryllup.

Heller kvalitet enn kvantitet!

Skrevet (endret)

*rydde*

Endret av emi
Skrevet
Trådstarter spør om de bør nevne noe om at folk må betale for drikke selv eller om det holder å skrive det på hjemmesiden deres - hun spør ikke om synspunkter på fri bar eller ikke.

Start heller (enda) en ny tråd for eller mot fri bar.

Tror du burde lese HELE tråden før du svarer.....

Mange gode råd her. Jeg tror jeg skriver det i invitasjonen, evt følgesbrev. Er enig med de av dere som skriver at gjestene bør få vite at det ikke er fri bar. Skulle så ønske at vi kunne hatt det, men nå er det ikke slik. Hva syns dere om å ikke ha fri bar i et bryllup, ville dere ha reagert på det? Valgets kval...
Skrevet (endret)

*rydde*

Endret av emi
Skrevet (endret)

*rydde*

Endret av emi
Skrevet
Selv om det virker som om det er veldig vanlig at gjestene betaler drinker når man leser her inne - så er det faktisk ikke det irl.

Det kommer vel helt ann på! Jeg har aldri opplevd fri bar bortsett fra et i Trondheim hvor det ble servert div ulovlige varer.

Skrevet

Jeg ville ikke reagert på at det ikke er fri bar. Det er nå helt opp til brudeparet selv å bestemme både mht økonomi, hvor stort selskap...

Å få all drikke til mat og kaffe, øl, vin, avec er jo mye drikke i seg selv. Om man da får et bar bonger eller må kjøpe seg det man vil ha er nå helt greit. Syns liksom ikke det er alkoholen som står i sentrum, det er ikke en fyllefest heller, det er ikke alle som skjønner det!

Skrevet

Jeg er også veldig usikker på om vi skal ha fri bar eller bonger/betale selv. Vi skal i utgangspunktet ha en uformell fest, som ikke skal koste all verden. Vi trodde vi kunne kjøpe inn drikke selv, og ha med på stedet vi skal ha det, men det kunne vi ikke likevel, så nå sitter vi uansett med masse alkohol som vi ikke kan bruke... :forvirra:

Skrevet

Den drikken du ikke bruker mener jeg du kan levere tilbake på polet så lenge ikke forseilinga er brutt selvfølgelig

Skrevet (endret)

Gjelder vel bare vin, såvidt jeg vet.

Endret av Kykkelikokos
Skrevet

Vi levere inn sprit men det er vel 2 år siden, hadde kvittering.

Gjest Brud2008
Skrevet (endret)
Gjelder vel bare vin, såvidt jeg vet.

Jepp, du kan ikke levere sprit tilbake til polet. Nye regler vet du.

Endret av Brud2008
Gjest Frysepulver
Skrevet
Ikke alle har mulighet til lokale hvor man kan bringe alkoholen selv. Vi betaler 30 000 bare for alkohol til maten, det synes vi er nok.

Det er faktisk over 40% av det TOTALE bryllupsbudsjettet.

Min erfaring er at det blir en morsomere fest om gjestene betaler alkohol selv, da slipper man å tenke på at det blir ufattelig dyrt for brudeparet.

Har mulighet? Det er da langt billigere å ha et lokale der man kan medbringe ting selv enn å ha det et sted hvor alt må kjøpes der?

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet
Det der er dårlig service fra stedet dere holder festen på.

Vi betaler kun for det gjestene drikker (og ikke halveflasker som står igjen. De får vi). Altså, vi betaler flaske for flaske....

350,- er mye mer enn hva en gjennomsnitt gjest drikker!

Vi synes også 350 kr er mer enn hva gjennomsnittet drikker for (spesielt når den ene siden av slekta er ganske måteholdne og de får jo tross alt velkomstdrink og vin til maten). Derfor har vi ikke lyst til å betale for dette alternativet. Vi kan sannsynligvis også betale for kun det gjestene dikker, men unasett blir det jo en del med 100 kr for de fleste drinkene.... Vi får se hva vi tar oss råd til ;)

Skrevet
Du har nok regnet på hvor mye hver bryllupsgjest koster og deretter på hva fri bar koster i tillegg?

Kanskje du skulle spare uttalelsene dine til noe du vet noe om!?

Jeg vet hva prisen for mat i bryllupet vårt var, prisen for fri bar, og totalprisen på hele bryllupet hvis det er det du lurer på.

Hvis du ser på innlegget mitt, er det spørsmålstegn etter setningen, det var altså et spørsmål og ikke en uttalelse. Spørsmålstegn indikerer vel at man lurer på noe?

Jeg vet ikke hva dere betalte for ølen, men mange typer øl koster under 20 kr flasken i butikken. Hvis dere tok 20 kr flasken av gjestene deres, og dere hadde kjøpt den billigere i butikken, tjente dere penger på den flasken. Det var spørsmålet mitt.

Skrevet
Jeg vet hva prisen for mat i bryllupet vårt var, prisen for fri bar, og totalprisen på hele bryllupet hvis det er det du lurer på.

Hvis du ser på innlegget mitt, er det spørsmålstegn etter setningen, det var altså et spørsmål og ikke en uttalelse. Spørsmålstegn indikerer vel at man lurer på noe?

Jeg vet ikke hva dere betalte for ølen, men mange typer øl koster under 20 kr flasken i butikken. Hvis dere tok 20 kr flasken av gjestene deres, og dere hadde kjøpt den billigere i butikken, tjente dere penger på den flasken. Det var spørsmålet mitt.

Ja, me tjente på alkoholen i baren etter middagen. Men me hadde gratis drikke til middag og avec til 95 stk, så alt i alt kom me ikkje i pluss ndg alkohol. Eg ser ikkje på det som å "tjena på gjestene", men som ein måte å kutta kostnader på. Me ville heller bruka pengar på f.eks liveband, og gjestene våre syns det var ei god prioritering. Som andre her, så er verken eg eller min krets vant til fri bar, og alle syns det var eit mykje bedre alternativ enn bryllaup på hotell der prisane i baren er minst dobbelt så høge som dei me hadde. Alle har ulike meiningar, det viktigaste er at brudeparet og gjestene er fornøgde med måten festen blir arrangert på.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Da fikk jeg svar på det jeg lurte på :)

Ja man har ulike meninger, og det viktigste er at alle har en fin dag.

Skrevet

Det er veldig greit hvis det blir opplyst om at det ikke er fri bar. I et bryllup vi var i nylig, visste vi ikke om på forhånd at det ikke var fri bar (her måtte man også betale for mineralvann/brus). Verken mannen eller jeg hadde tatt med oss penger, baren tok ikke kort og siden vi begge hadde drukket vin til middagen, var det ikke bare-bare å komme seg til nærmeste minibank heller. Så vi endte opp relativt tørste utover kvelden (godt over 30 grader i lokalet, og vi hadde ikke penger til brus engang - snek meg inn på kjøkkenet og fylte opp et glass med vann).

Skrevet

I kommunen vi skal feiere bryllup har alle selskapslokaer blitt pålagt permanent skjenkebevilgning, dette vil si at alle som vil feire bryllup der må handle alkoholen gjennom lokalet. Prisene ligger da på 2-3 ganger vanlig pol/butikk pris.

øl koster til under 20 kr flasken er ikke akkurat god!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...