emi Skrevet 21. august 2007 #21 Skrevet 21. august 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
venus* Skrevet 21. august 2007 #22 Skrevet 21. august 2007 Jeg synes det er helt greit at det ikke er fri bar på bryllyp. God mat med ok vin setter jeg mye, mye mer pris på MEN. Dere MÅ informere om dette i invitasjonen. Det ville aldri falle meg inn å sjekke hjemmesiden til et bryllup. Gjør folk virkelig dette..?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #23 Skrevet 22. august 2007 Til det at det blir dyrt; nei, stort sett ikke. Har man mulighet til å kjøpe inn alkoholen selv kan du komme godt under 10 000. Mine foreldre brukte i overkant av 10 000 og satt igjen med alkohol til langt utpå våren etter. Skal det holdes et sted man må betale barpriser drikker folk sjelden til de stuper. Dette vet jeg fra mange samtaler med flere aktører i den bransjen Ikke alle har mulighet til lokale hvor man kan bringe alkoholen selv. Vi betaler 30 000 bare for alkohol til maten, det synes vi er nok. Det er faktisk over 40% av det TOTALE bryllupsbudsjettet. Min erfaring er at det blir en morsomere fest om gjestene betaler alkohol selv, da slipper man å tenke på at det blir ufattelig dyrt for brudeparet.
~Minni~ Skrevet 22. august 2007 #24 Skrevet 22. august 2007 Litt rart at svigermoren reagerte på det - fordi det virker cheapt da eller? Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvorfor hun ikke syntes noe om det. Kan hende at vi må ta det med i invitasjonene alikevel Hmmm... litt vanskelig det her
emi Skrevet 22. august 2007 #25 Skrevet 22. august 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
~Minni~ Skrevet 22. august 2007 #26 Skrevet 22. august 2007 MEN. Dere MÅ informere om dette i invitasjonen. Det ville aldri falle meg inn å sjekke hjemmesiden til et bryllup. Gjør folk virkelig dette..? Ønskelisten vår ligger også kun på hjemmesiden vår. Går ikke folk inn på den da og sjekker? :klø: (Vet det er en person som ikke har internett, men henne informerer vi på annen måte) I invitasjonene står det (per dags dato - det er lenge til de skal sendes ut så det er lett å gjøre endringer) kun når det er vielse, middag (og adressen til disse stedene), antrekk, hvordan vi kan kontaktes OG en henvisning til hjemmesiden vår med en kort beskrivelse av hva de finner der (ønskeliste, veibeskrivelser, forslag til steder å overnatte og annen praktisk infomasjon)
emi Skrevet 22. august 2007 #27 Skrevet 22. august 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
~Minni~ Skrevet 22. august 2007 #28 Skrevet 22. august 2007 Jeg vet jo ikke hva andre gjør, men svarer utfra meg selv og de signaler jeg har oppfattet andre gi i forbindelse med bryllup. Mulig folk går inn for å se ønskeliste, eller mulig de dropper det helt. Jeg hadde aldri gått utfra at folk var særlig opptatt av hjemmesiden (med unntak av de jeg skrev) - det er bare sånn det er. Brud og venninner er i skikkelig bryllupsrus, for andre er det ikke det største i verden. At det ikke skal stå i invitasjonen at folk selv må betale for drinker synes jeg altså blir helt feil, som om at man skammer seg over det og forsøker å skjule det. Vær ærlige og skriv at de må påregne utgifter til drikkevarer etter middag. Jeg rengner ikke med at folk skal være opptatt av hjemmesiden, men som gjest hadde jeg lurt på hva brudeparet ønsket seg og tatt enkleste løsning på å finne ut dette. Men det kan jo være interessant å se om folk sjekker hjemmesiden til bryllup. Kanskje jeg bør starte en ny tråd på det...
rusketulla Skrevet 22. august 2007 #29 Skrevet 22. august 2007 Det er mange som av en eller annen grunn ikke kjøper etter ønskeliste
Kykkelikokos Skrevet 22. august 2007 #30 Skrevet 22. august 2007 Vi hadde ikke fri bar. Hadde to bonger pr. person og såklart gratis drikke under middagen (hvor det fyltes på ofte, aldri tomme glass), velkomstdrink og avec til kaffen. Så jeg tror de fleste var relativt fornøyd med det, resten satte drikken på hotellrommet sitt. Nå skal vel kanskje ikke folk overnatte på samme sted hos dere, så da synes jeg det høres ut som en god idé å skrive at det er mulig å kjøpe drikke i baren etter middagen.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #31 Skrevet 22. august 2007 Jeg synes det er helt ok at det ikke er fri bar, men synes det er lurt å informere om dette i innbydelsen, ikke bare på hjemmesiden. Det er kjipt å komme uten penger (eller kort), og det er ikke alle steder minibanken befinner seg i gangavstand fra festlokalet heller. Står det ikke noe om betaling, går jeg utfra at det er fri bar. Og OM man legger viktig info kun til hjemmesiden er det viktig at denne er oversiktlig og ikke består av fire-fem sider med diverse nyttig og unyttig info - da blir det lett at man overser endel opplysninger man ikke vet at man burde lete etter. Jeg har pleid å sjekke hjemmesidene til de som har hatt når jeg har vært invitert, men det er veldig vekslende hvor mye nyttig info jeg har funnet; ønskelista har kanskje vært det viktigste (og den kunne like gjerne vært informert om i innbydelsen). Derfor er ikke hjemmesiden det jeg prioriterer å holde meg oppdatert på, men beholder invitasjonen for å sjekke "fakta".
puls Skrevet 22. august 2007 #32 Skrevet 22. august 2007 Hjå oss var drikke under middagen og avec gratis, mens me hadde bar etterpå. Me kunne kjøpa inn alkoholen sjølv og hadde lave prisar (f.eks. 20 kr for ein øl). Med 95 menneske, der dei fleste drakk alkohol, hadde me ikkje råd til fri bar, sjølv med polprisar. Alle vennene mine som eg diskuterte det med i forkant sa at dei ikkje forventa fri bar, i alle fall ikkje når det gjaldt unge par i etableringsfasen. Me prioriterte mange gjester i staden for. Me gløymte å nevna det i invitasjonen, så då sendte me ein infomail til dei som hadde takka ja 1 mnd før bryllaupet med bl.a. info om at dei måtte ha med seg pengar. Me tok ein ringerunde i tillegg så me var sikre på at alle visste det. Det fungerte veldig fint - alle hadde det kjempemoro!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. august 2007 #33 Skrevet 22. august 2007 Puls, gjorde dere slik at dere faktisk tjente på gjestene deres??
Gjest latterlig utspill!!! Skrevet 23. august 2007 #34 Skrevet 23. august 2007 Puls, gjorde dere slik at dere faktisk tjente på gjestene deres?? Du har nok regnet på hvor mye hver bryllupsgjest koster og deretter på hva fri bar koster i tillegg? Kanskje du skulle spare uttalelsene dine til noe du vet noe om!?
prinsessa Skrevet 23. august 2007 #35 Skrevet 23. august 2007 Må bare komme med et lite utspill; Det er ikke så dyrt med fri bar verken hvis det er selskapslokale-priser eller man kan ta med seg selv. Vi giftet oss for 6 år siden og hadde fri bar til 50 personer, de drakk alle godt og festen varte til kl 04.00 - regningen for drikke kom på 7000,- og da hadde vi masse sprit igjen. Vi kjøpte drikkevarer i Sverige. Kjøpte også kartongvin og helte over på pene karaffler. En annen jeg kjente hadde festen på et fint selskapslokale; regningen var da 40.000 for hele festen inkl. bar og mat, de var da ca 50 gjester og det stengte kl. 2. Det går jo også ann og bare servere vin og øl i baren også. For det er jo gjerne spriten som koster skjorta.. Jeg syns ting som live-band og leie av rådyr bil kan heller utgå og bruke disse pengene til baren. Nå vet jeg jo ikke om dere skal ha disse tingene da. Når det gjelder og skrive på invitasjonen; skal gjestene betale for alt etter middag inkl. brus/øl/vin må dere nesten skrive det. Må de bare betale for spriten kan dere la være og skrive det.
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 23. august 2007 #36 Skrevet 23. august 2007 En annen jeg kjente hadde festen på et fint selskapslokale; regningen var da 40.000 for hele festen inkl. bar og mat, de var da ca 50 gjester og det stengte kl. 2. Sånt varierer. Vi skal ha 50 gjester på et fint selskapslokale og da er det nesten 60.000 for mat og alkohol til maten. Avec og evt. fri bar kommer i tillegg (enten 350 per pers og drikk så mye du vil eller drinker fra 90,-, avec fra 80,- og pils 60,- )
-Alvildebrud- Skrevet 23. august 2007 #37 Skrevet 23. august 2007 Sånt varierer. Vi skal ha 50 gjester på et fint selskapslokale og da er det nesten 60.000 for mat og alkohol til maten. Avec og evt. fri bar kommer i tillegg (enten 350 per pers og drikk så mye du vil eller drinker fra 90,-, avec fra 80,- og pils 60,- ) Det der er dårlig service fra stedet dere holder festen på. Vi betaler kun for det gjestene drikker (og ikke halveflasker som står igjen. De får vi). Altså, vi betaler flaske for flaske.... 350,- er mye mer enn hva en gjennomsnitt gjest drikker!
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #38 Skrevet 23. august 2007 Kjøpte også kartongvin og helte over på pene karaffler. Ikke akkurat slik kvalitet man serverer i et fint selskap.
-Alvildebrud- Skrevet 23. august 2007 #39 Skrevet 23. august 2007 Ikke akkurat slik kvalitet man serverer i et fint selskap. ?? Det finnes faktisk mange ulike "kartongviner"............
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #40 Skrevet 23. august 2007 ?? Det finnes faktisk mange ulike "kartongviner"............ Men kvalitetsviner er det ikke!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå