Gå til innhold

Er han for gammel

Fremhevede innlegg

Gjest pippi langstrømpe
Skrevet

jeg er 23..

Jeg er forelska i han og har mistanker om at han liker meg også, bør jeg satse?

Er det noen her som har erfaringer fra forhold med mange års skille??

Jeg tenker litt på i forhold til barn, tenker på om han blir gammel, før vi eventuelt får, jeg vet at barn er ett sterkt ønske fra hans side, og jeg har sett at han er flink med barn, ser at han rett og lett bare elsker den lille jenta til bror sin...

Når synst dere man blir for gamle til å bli forelder?

Jeg bare startet en ny tråd jeg, så blir det ikke så mange misforsåelser, var ,liksom litt missvisende med Pippi Langstrømpe som emnetittel :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg er 23..

Jeg tenker litt på i forhold til barn, tenker på om han blir gammel, før vi eventuelt får, jeg vet at barn er ett sterkt ønske fra hans side, og jeg har sett at han er flink med barn, ser at han rett og lett bare elsker den lille jenta til bror sin...

Jeg bare startet en ny tråd jeg, så blir det ikke så mange misforsåelser, var ,liksom litt missvisende med Pippi Langstrømpe som emnetittel :sjenert:

Enkelte menn kan vel få barn når de har nådd pensjonistalderen, så for gammel er man ihvertfall ikke i 30åra. :)

Han er jo ung jo.

Skrevet

Jeg syns ikke han er for gammel så lenge dere vil være sammen!

Min samboer er 11 år eldre enn meg! Og det går helt fint og jeg angrer ikke i det hele tatt, og vi kommer nok til å prøve å få barn når jeg er ferdig med skolen :rødme:

Gjest pippi langstrømpe
Skrevet

Takk for svar dere to :)

Jeg vet vertfall at jeg vil ha han, har vert med han del, og det er veldi god stemning mellom oss, han er sjenert sjøl, men han tar likevel iniativ til konatkt, har spurd om jeg vil komme på middag alene, nettop, men desverre så måtte det avlyses, av gode grunner, men han ringte meg da, og sa at vi kunne avtale ny tid:)

Skrevet
jeg er 23..

Jeg er 6 år eldre enn deg, og har kjæreste med samme aldersforskjell, altså der din kjæreste er om 6 år. Vi ser at vi får en livsfasekræsj, og at vi må bruke tid på å se at ikke spriket mellom ønsker blir for stort. Jeg ønsker f.eks å etablere meg med barn innen etpar år, han ønsker at disse barna helst skulle vært født for noen år siden slik at han får flest mulig år med småbarnsfri før han blir gammel. Han ser også at han ikke har samme energien til barn som han hadde for 10-15 år siden. Muligheten til å spre barna litt utover forsvinner, og også muligheten for en attpåklatt eller for å få mer enn to barn. (Helst vil han kun ha ett til, han har et fra før.)

Mens jeg blir ferdig med utdannelse nå og skal starte karrieren, er han på høyden av sin og begynner å få tanker om å hoppe av kjøret og realisere seg selv på andre måter. Da blir livene våre mer ulike igjen, noe det er både fordeler og ulemper ved. Han får mer tid disponibel og kan være mer med barna våre, samtidig synes han at det er for intenst å være veldig mye sammen med barn, og har nok med å bruke noe av sin vanlige fritid til det. Jeg derimot kunne tenke meg å ha stillingsprosent på 80 for å være mer hjemme for barna.

Å få unnfanget barna er ofte ikke et issue før mannen blir gammel, fysisk sett. Mentalt er han gjerne om få år klar til å legge på hylla en god del av ting som kommer til å være viktige for deg de nærmeste 15-20 årene.

Mitt råd er å bruke tid og holde øyne og ører åpne. Ikke lag barn før dere vet at dere har et godt fundament for det.

Gjest marihan
Skrevet

Hvis dere er forelska, så burde ikke alderen stoppe dere :)

Gjest Bellatrix
Skrevet

hvorfor ligger denne på generell debatt?

Skrevet

Synes aldeles ikke at han er for gammel! Kjæresten min er hele 20 år eldre enn meg, nå er vi forlovet og gifter oss til neste år!

Vi har det fantastisk sammen og så lenge man er på samme nivå mentalt og ønsker det samme så ser jeg ingen problemer.

Skrevet

Det viktigste er hvordan dere har det sammen, så kan resten av verden ha nok med seg sjøl! :Nikke:

Gjest Catwoman
Skrevet

Vi har samme aldersforskjell som dere - jeg er 24 og han 37. Vi har vært sammen i tre år nå, og har det helt fint :) Aldersforkjellen merker vi aldri noe til.

Så vil du satse på han, så la ihvertfall ikke aldersforkjellen være et hinder. :)

Skrevet
Jeg er 6 år eldre enn deg, og har kjæreste med samme aldersforskjell, altså der din kjæreste er om 6 år. Vi ser at vi får en livsfasekræsj, og at vi må bruke tid på å se at ikke spriket mellom ønsker blir for stort. Jeg ønsker f.eks å etablere meg med barn innen etpar år, han ønsker at disse barna helst skulle vært født for noen år siden slik at han får flest mulig år med småbarnsfri før han blir gammel. Han ser også at han ikke har samme energien til barn som han hadde for 10-15 år siden. Muligheten til å spre barna litt utover forsvinner, og også muligheten for en attpåklatt eller for å få mer enn to barn. (Helst vil han kun ha ett til, han har et fra før.)

Mens jeg blir ferdig med utdannelse nå og skal starte karrieren, er han på høyden av sin og begynner å få tanker om å hoppe av kjøret og realisere seg selv på andre måter. Da blir livene våre mer ulike igjen, noe det er både fordeler og ulemper ved. Han får mer tid disponibel og kan være mer med barna våre, samtidig synes han at det er for intenst å være veldig mye sammen med barn, og har nok med å bruke noe av sin vanlige fritid til det. Jeg derimot kunne tenke meg å ha stillingsprosent på 80 for å være mer hjemme for barna.

Å få unnfanget barna er ofte ikke et issue før mannen blir gammel, fysisk sett. Mentalt er han gjerne om få år klar til å legge på hylla en god del av ting som kommer til å være viktige for deg de nærmeste 15-20 årene.

Mitt råd er å bruke tid og holde øyne og ører åpne. Ikke lag barn før dere vet at dere har et godt fundament for det.

:klappe: Veldig fornuftig og godt svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...