Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2003 #1 Del Skrevet 23. mars 2003 Er det noen her som har en fast parner og som bruker kondom? Har fått et inntrykk av at kondom blir sett på som :-? blant folk med fast partner. Vurderer å begynne med p-piller (har en pakke Trinordiol og Trionetta), men er usikker på om det virkelig er nødvendig når man kan bruke kondom. Hvorfor ta hormoner 21 dager hvis man bare kan bli gravid 6 av disse og har sex f eks 10 ganger i måneden. Synspunkt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 23. mars 2003 #2 Del Skrevet 23. mars 2003 for det første: fordi jeg ikke har lyst på barn og kondom gir temmelig dårlig beskyttelse mot graviditet sammenlignet med hormonbasert prevensjon. for det andre: sex er bare ikke like digg med kondom. for det tredje: kondomavbruddet gjør ikke underverker for stemningen. for det fjerde: det har noe med rom for spontanitet å gjøre. for det femte: har man sex mer enn to ganger i uka er kondom dyrere. problemet med at man bare kan bli gravid noen få ganger i måneden, er at eggløsningen kan være nærmest når som helst i syklusen. greit at det bare er noen få dager, men det hjelper ikke mye hvis man ikke vet med 100% sikkerhet hvilke dager det dreier seg om... for all del, kondomer har sin misjon, men i et fast forhold er det ikke mitt førstevalg. har brukt p-piller tidligere, men nå skal jeg prøve ut p-ring i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå