Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her synger Kanarifansen for «døde» Maya. Nå jakter de på kvinnen som lurte dem i tre år.

I over en uke har lillestrømfans og medlemmer hos VGs Nettby sørget over at den svært aktive nettbrukeren TurboJenta hadde omkommet. Nå har de fått vite at hun aldri har levd.

LSK-spillerne signerte drakta som Anders Rambekk brukte i fjor. Den ble overrukket til en jente som skulle viderebringe den til TurboJenta på sykehuset.

Den 12. august markerte Kanarifansen «dødsfallet» under en kamp mot Lyn. Et stort banner med «I kveld synger vi for deg, Maya», vaiet blant fansen.

- Vi er skuffa, sinte og såra, og vi føler oss lurt alle mann, sier Yvonne Fagerli i Kanarifansen til Dagbladet.no.

Den fiktive TurboJenta var rundt 34 år. I virkeligheten er hun også i 30-årene, opplyser Fagerli.

Jenta som utga seg for å være død, bor i Bodø.

http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/20/509473.html

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke første gangen det skjer for å si det sånn...

Skrevet

Men hvorfor bruke så mye tid på dette. Hun var visst samme person på mange forum med tusenvis av poster. Hun har visst snakket i timesvis på MSN med medlemmene. Ja, til og med på telefon med enkelte. Og så fake sin egen død da. Kan dette være en form for schizofreni? Eller er det en slags virkelighetsflukt?

Skrevet (endret)

S

Endret av Kosemose
Skrevet

Det finnes nok mange grunner. Kanskje det begynte i det små, hun ville bare late som hun var noen andre, ting gikk lenger og til slutt over styr. Kanskje hun ble lei og ville "bort". Er ikke sikkert dette var planlagt.

Bare en teori. Vet om flere som holder på på akkurat samme måte, men ikke går så langt men bare dikter litt opp her og der.

Skrevet

Hun var vel bare en Milla som tok det enda et skritt videre. Dette er jo langt fra en unik sak, det samme har skjedd utallige ganger i utlandet. Jeg har lest om flere saker i USA hvor tusenvis av mennesker har blitt engasjert i oppdiktede menneskers skjebner. Noen ganger er motivet oppmerksomhet, noen ganger vil de drite ut andre, mens ofte er det økonomisk vinning som driver personen bak nicket. Det skal ikke mye til før man har samlet inn en formue i donasjoner fra litt lettlurte og overengasjerte mennesker.

Skrevet

Verste var kanskje det at hun mottok signert drakt fra de på laget. Uff, der er sånn man ser kreftsyke barn o.l. får... :(

Skrevet

Man har en lignende figur på SOL Kjære dagbok, men han har ikke prøvd å oppnå noe annet enn litt moro med sine bløffer. Det er verre med de som virkelig involverer sine "ofre" både økonomisk og følelsesmessig. :(

Skrevet

Herregud som jeg fikk flashbacks da jeg leste denne saken !! :fnise:

*Tex - Klansfrue*

Gjest ManU-fan
Skrevet

Jeg finner slike ting fascinerende. Litt som lonelygirl på Youtube. Hva er ekte, hva er ikke...

Denne posten fra "Jan Banan" på LSK-forumet viser hvor langt det kan gå:

For min egen del er dette en grusom del av livet mitt. Bortsett fra at jeg er lettet over å ikke trenge å sørge mer føler jeg meg så rævpult at jeg ikke finner ord.

Jeg delte masse med henne, ringte henne i timesvis for å muntre henne opp før en "operasjon hun godt mulig aldri ville våkne opp fra igjen", jeg tok bilder av ting i Lillestrøm som hun savnet og sendte mms, satt oppe halve natten for snakke om alt mulig, fikk ikke sove om natten og gråt lenge da hun "døde".

Nå er hun avslørt som en stor bløff, og en venn jeg stolte på viste seg å være den personen jeg kunne stole minst på av alle.

Er det like gøy nå? Er det moro å fucke opp livet til noen så jævlig?

Hvem du nå enn er - jeg driter i hevn, men jeg håper du får hjelp. Og at du ALDRI voldtar følelsene til andre mennesker på samme måte igjen. INGEN fortjener det.

Skrevet
Man har en lignende figur på SOL Kjære dagbok, men han har ikke prøvd å oppnå noe annet enn litt moro med sine bløffer. Det er verre med de som virkelig involverer sine "ofre" både økonomisk og følelsesmessig. :(

:Nikke:

Det er skummelt og trist hvor lett det er å lure folk på den måten.

Skrevet

Selv om det "bare" er på nett så var jo denne litt drøy. En dobbel-Milla vil jeg nesten kalle det. Her har man jo sørget for draktinnsamling i RL så den har jo egentlig gått litt utovernett også.

Får satse på at det var ment som en uskyldig spøk som plutselig gikk litt over hodet på vedkommende.

Skrevet

Er det noen som vet noe om hvordan kanarifansen har fått vite hvor gammel personen er? Hvordan finner Administratorer ved forskjellige sider ut sånt? Har de kryssjekka informasjon personen har fylt ut? Hvordan kan de få dette uten å gå til ISPen, ettersom alt hun har fylt ut av info også sikkert er fake? Hvordan ser Datatilsynet på en slik hevnoppsporing? :nei:

Gjest Francis Drake
Skrevet

jeg synes faktisk den var litt drøy. Noe det skal mye til før jeg gjør

Skrevet

Jeg synes det er utrolig at folk lar seg lure jeg, når folk har de mest dramatiske historier, som ofte beskrives veldig unaturlig.

Hvor mange innlegg leste man fra Milla før man skjønte at det var fake? Ikke så mange i mitt tilfelle, ihvertfall :P

Skrevet

Kan jo være at dette faktisk VAR Milla da, fryktelig mange likhetstrekk i alle fall. Noen som vet?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hva dere snakker om her da?

Jeg har aldri fått dette for meg selv. Har aldri hørt av om den saken.

Kan noen værsåsnill fortelle meg det?

Beklager, men takk på førsten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...