Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det tviler jeg veldig sterkt på at du hadde. Dette er en foreldet sak hvor suspensjon uten lønn vil være direkte lovstridig. Jeg er overbevist om at de aller fleste arbeidsgivere ville gitt hvilken som helst person en ny sjanse til å ordne opp og fortsette sin gode utførelse av jobben så fort som mulig.

Jeg har en jobb der det stilles ekstra strenge krav til å holde sin sti ren. Dessuten er poenget at jeg ikke hadde hatt mulighet til å gjøre opp for meg hvis jeg hadde unndratt 750 tusen fra beskattning. De fleste statsansatte har ikke det, og derfor virker det nå som om DS får særbehandling. Hun kan betale seg fri.

Ligningsforhold foreldes etter 10 år, men i mitt tilfelle ville det ikke hatt betydning fordi tillit er alfa og omega i min jobb. Jeg mener at det burte være tilfellet også i Ditlef-Simonsens sak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet
Dette synes jeg det er veldig feil av deg å skrive.

Det er OSLO Høyre som har taklet denne saken dumt, ikke Høyre som sådan. Alle forstår vel at ikke alle ordførere og ordførerkandidater fra Høyre kan gå ut og skrike over seg i media og si hva de mener og ikke mener om saken?

Du har rett - jeg har prøvd å skille mellom Høyre sentralt og OSLO Høyre, da jeg mener Erna Solberg innledningsvis i denne saken prøvde å ta ansvar. Det er OSLO Høyre jeg mener har gjort en særdeles dårlig jobb i denne saken.

Skrevet

Er det bare jeg som tviler på at det er tilfeldig at dette kom ut nå, rett før valget?

Skrevet (endret)

[

Endret av Kosemose
Skrevet
Er det bare jeg som tviler på at det er tilfeldig at dette kom ut nå, rett før valget?

Det kom vel strengt tatt ut fordi datter DS var grådig og ville ha penger av eksmann nr to uten at hennes egne penger i Sveits skulle regnes med og deles på to... tviler på om hun er i allianse med AP...

Skrevet

Timingen i denne saken er vel bestemt av søksmålet DS datter har tatt ut mot sin tidligere ektemann?

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Ærlig talt. Man kan ikke skylde på media for alt og ingenting. Det blir som å skylde på dommeren hver gang man taper i fotball. At PDS ikke forsto før nå at en bankkonto i Sveits ikke er forenlig med jobben som toppolitiker er bare helt fantastisk. Han er ikke blitt fremstilt som Quisling, men mer en som nektet å se konsekvensen av egne valg. Og det var HANS valg alene! Ingen har en bankkonto i Sveits ved ett uhell.

Nemlig, det er akkurat der du blander kortene. En fotballdommer er en dommer. Han skal avgjøre hva som er rett og galt. Og tar han en gal beslutning er det adekvat å skylde på han. Media derimot skal ikke dømme. De skal gjengi. Her har de ikke gjengitt, de har skapt (i.e. dømt). Ikke skapt saken, men skapt saken ut av dimensjoner til det den har blitt.

Skrevet
Om de rike og best posisjonerte i samfunnet unndrar seg skatt er det mye verre enn om den jevne lønnsmottaker gjør det.

Ja, det synes jeg også. Når folk føler seg hevet over det samme lov- og regelverket som de selv har som jobb å administrere så blir det en helt annen greie.

Den største brøleren D-S gjorde, var vel å avsløre at det for hans del var verre å bli avslørt enn å vedkjenne seg skattesnusket. Han burde trukket seg med umiddelbar virkning så snart dette kom for en dag.

Jeg synes det blir skivebom å forsøke å sette saken i et formildende lys ved å spekulere i timingen. Mannen gjorde det han gjorde, tok de vurderingene han gjorde og bommet stygt. Vips - politisk ferdig. Det er det eneste riktige å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...