Gå til innhold

Julegave til 6 åring

Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Gjest ¤*Morgensol*¤

Jeg skal kjøpe julegave til en 6 åring. Foreldrene er opptatt av at det skal være pedagogisk riktig.

Det er sikkert mye å finne på til en 6 åring. Men er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøker kanskje? Temabøker f.eks? Vet det finnes bøker som handler om forskjellige emner; kroppen, verden, dyr...etc etc... Om ikke 6-åringen kan lese alt som står i boka er det mange bilder i boka. Vel så interessant og givende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt bøker til alle barn i familien på haugenbok.no. Der er bøkene delt inn etter alder, noe som gjør det lettere å finne noe som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker er kjempeflott å få. Et spill går også an, tegnesaker, tegnebøker og slike ting. Slike gaver gir jeg bort til barn, og jeg er pedagog jeg ;) Slenger gjerne på ei strømpebukse eller noe i den duren hvis jeg synes det blir lite eller jeg vet barnet trenger det. Da får barnet noe h*n liker, og noe nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hva med en barnegitar? Min seksåring ønsker seg det så det tror jeg han skal få så får jeg heller holde ut mens han klimprer på den. Faren hans og flere av besteforeldrene er ganske musikalske så vi får håpe han har arvet disse genene etter dem og ikke sin mor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra Darcy

Jeg tittet på Millionær Junior i går, etter tips fra Annie. Det så kjempefint ut, og jeg kommer til å kjøpe det i gave til flere barn i familien i år tror jeg. Kostet 225 kroner så det er sånn passe pris også, iallfall ift hva vi er vant til å legge i en gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker er naturligvis en super gave, ellers er perlesett, broderisett for nybegynnere e.l. supert for jenter, Lego for gutter (jada, Lego er jenteleke, også, men desverre syns mange jenter i den alderen at Lego er gutteleke. Perlesett eller broderisett er tankegaver, som en liten prinsesse vil sette pris på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lego er genialt, om man kjøper en boks som skal bli noe, altså ikke bare en boks med klosser.

Stemmer :) En annen fordel er jo at lego til småbarn som oftest ender opp som et samarbeidsprosjekt mellom foreldre og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en maurfarm. Det er min seksårings høyeste ønske for tiden, i allefall. Og pedagogisk som bare det. :ler:

Pedagogisk er det ja, men sånne type gaver bør man vel ikke gi uten å snakke med foreldrene først. Er i hvertfall det siste jeg kunne tenke meg å dra inn i huset :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, lego er jo supert! Duplo til småttiser. Og en maurfarm hadde vært veldig interessant å få i huset, bare giveren sikrer den skikkelig. Maur løse i huset er helt grusomt å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill er kjekke gaver. Stigespillet er kjekt - for mindre barn også - og god telletrening. Eller er kortspill som svarte-per enkle å forstå for barn i den alderen.

Hva med brevpost? Så kan de øve seg på å skrive brev (med litt hjelp).

Hva med en dag på museum - lærerikt og kjekt, og så får foreldrene en dag fri også!

Ellers er bøker alltid kjekke, og gjerne noen som de kan lese selv etterhvert.

Ellers er hoppetau og hoppestrikk kjekke gaver som oppfordrer til fysisk aktivitet. Stor stas her i huset for tiden!

Masse kjekt for barn i den alderen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gympose med navn er jo kjempekjekt da.

En 6-åring går jo på skolen, og har gym.

129,- på www.scandinavianlife.no (MonogramService)

Eller sett med sekk og gympose til 199,-? (begge med navn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fi fi la Belle

da jeg var 6 år husker jeg at penner, kule tusjer, dagbok med lås, klistremerker og artige viskelær var noe av det kuleste jeg kunne få. det kan da umulig være upedagogisk?? dessuten er det vel ungen du skal glede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...