Knøttet Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Har flere ganger lest om at man må passe sammen biologisk sett for å bli gravid, men har aldri sett på dette som særlig seriøst fordi det i mine ører høres ut som tøys. Men nå har jeg blitt nysgjerrig, og lurer på om noen vet om dette stemmer? Er det noen som vet om dette stemmer, og som har linker som kan bekrefte det ? :klø:
jente 79 Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Jeg leste et sted at det var i 10-25% av tilfellene med barnløshet der de ikke hadde noen forklaring. Alt skal være i orden med både mor og far, men likevel klarer de ikke å bli gravide... Så er nok noe i det...
pippen Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 nedslående lesning... kun 17 % sjans for å bli gravid hver syklus... Ergo er det 83 % sjans for at jeg får mensen om 5 dager
liv Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Svigermor var sansynligvis allergisk mot mannens sed, hun ble gravid gang på gang men fosteret ble frastøtt etter 6-8 uker alle gangene (7 ganger hun vet om) og når hun fikk ny mann gikk det bra på første forsøk
Catgirl Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Moren min har barn med 3 menn. Og hun har ikke hatt noe problem med de 3, selv om 1 av de hadde fått påvist dårlig spermkvalitet. Hun prøvde med en annen for lenge lenge siden i flere år uten å lykkes...Så sånn kan det gå.
LilleMy28 Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Jeg har også kjenskap til par som ikke klarer å bære frem barnet pga genetisk mismatch, og de har også blitt fortalt at det kan også føre til så tidlig abort at en ikke hvet om at en er gravid en gang. Allergi mot sperm har jeg bare hørt om, men han som er legen på Oprah snakket om det og sa at det ville normalt føre til irritert vagina og medisinen var å bruke kondom. Dersom en kvinne som var allergisk mot mannens sperm kunne også støte bort et foster dersom hun ble gravid... Men aner ikke omfanget av dette og om det er veldig vanlig eller ikke...
Umuriel Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 Jeg kjenner noen som i flere år prøvde å få barn sammen, men hun ble rett og slett ikke gravid. Etter noen år gikk de fra hverandre, og begge fikk barn med sine nye partnere ganske fort. Så jeg tror at biologisk mismatch kan være en årsak til at enkelte sliter med å få barn.
Gjest imli Skrevet 28. august 2007 #9 Skrevet 28. august 2007 Vet om noen som fikk fire barn - alle døde som spebarn. Tror dette er skjeldent, jeg ville ikke bekymra meg var jeg deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå