Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Hei. Da vi hentet vårt barn i barnehagen i dag fortalte en av de ansatte at barnet vårt den siste uka har sutret og tullet mye ved frokostbordet( de har felles frokost alle de fleste barna). De forhandler ikke med han i disse situasjonen, og han må forlate bordet og vente med å spise til lunsj, noe jeg synes er helt ok. I dag lurte de på om vi fremover har mulighet til å gi han frokost før han blir levert, da de hadde snakket om at det var det at han ikke spiste før måltidet klokka 8.15 som muligens gjorde han så grinete. Jeg sa at det kunne vi godt prøve, men etter å ha tenkt litt på det er jeg ikke så sikker. Burde de ikke heller prøve å løse denne situasjonen i barnehagen? Hva synes dere? Når det er sagt, de er veldig flinke i barnehagen altså, så det hadde muligens funket. Men jeg synes det blir litt "enkelt".
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Synes det høres litt drøyt ut å skulle legge om hele morgenrutinene for et problem som har vart i en uke. Synes også det høres rart ut at de mener det er sultenhet om morgenen som er årsaken, når de velger å løse det med å la gutten gå uten mat til lunsj.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Sånn ca like enkelt for barnehagen, som det er enkelt for deg at han spiser i barnehagen i stedet for hjemme vil jeg tro.
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Gi han en yougurt eller en banan før dere drar i barnehagen. Kanskje de har rett i at han må få i seg litt før kl.08.15. Hvorfor kan du ikke prøve det da? Når står barnet ditt opp om morgenen?
Gjest Gjest_Fjolla_* Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Jeg lurer på når dere leverer barnet i barnehagen? Jeg jobber selv i barnehage og opplever at når foreldrene leverer barnet rett før eller under frokosten kan det være vanskelig, og en del gråting. Har du mulighet, synes jeg dere skal forsøke å levere poden i god tid før frokosten begynner. Da rekker han muligens å roe seg ned før han skal spise. Har han dårlig matlyst om morgenen? Hvor mye mat ligger på tallerkenen? Dersom han har dårlig matlyst kan en hel skive brød virke uendelig mye. Kanskje han kan få en kvart skive i stedet.
Ghost Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Synest du burde gi han litt mat før dere drar i barnehagen. Spørs jo hvor lenge han har vært våken til han blir levert og får mat i barnehagen da. Jenta mi våkner som regel rundt 0700, og hun spiser alltid en brødskive før hun drar dit. Hun blir levert mellom 0800-0830. Da vil hun gjerne sitte med dem andre og spise igjen. Man føler seg mye bedre med mat i magen. Om gutten din er litt trøtt og sulten, så er det ikke rart han er litt urolig. Gi han noe smått å spise på til dere får levert han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå