Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp kjøpt en grå vinterjakke på H&M. Det er nr. 3 fra venstre på første siden.

http://shop.hm.com/shop/do?action=viewshop...ept=DAM_OVR_YTT

Den er da i en "behagelig ullblanding", noe som innebærer at halvparten er akryl. Jeg har blandede følelser for dette stoffet, fordi jeg ofte føler meg litt småsvett og klam når jeg bruker det. Spesielt om vinteren når det er veldig kaldt ute!

Er det noen av dere som har erfaring med ytterjakker i akryl? Jeg synes den er veldig fin, men hvis den er ubehagelig å ha leverer jeg den jo tilbake :ler:

Endret av Maddemor
Skrevet

Tror ikke det er noe problem, du har jo andre klær under. Annerledes med gensere osv som man har rett på huden :)

Skrevet

Mulig den ikke er så varm, da, når så mye som halvparten er akryl.

Skrevet

Den må ha vært billig, var det første jeg tenkte:)

Plagg i akryl tilsier ikke god kvalitet. Som du sier er de klamme, dessuten nupper de veldig. Sikkert ikke særlig varm heller.

Skrevet

Enig i deres synspunkter på akryl, skulle ønske H&M ikke var så glade i dette materialet :ler:

Når det er sagt så har jeg god erfaring med H&Ms vinterjakker. Og denne sitter jo som støpt på meg. Så jeg har jeg bestemt meg for å beholde den... tror jeg :ler:

Skrevet

Jakke er jo uansett foret med sateng, aka polyester. Og det er jo stort sett alle kåper.

Så noe klammere blir det ikke. Men muligens ikke like varmt, og det kan hende den nupper lettere.

Jeg skulle også ønske at H&M ikke var så glad i akryl! Og det mest irriterende er at det bare gjelder for dameklær :kjefte:

Skrevet
Jeg skulle også ønske at H&M ikke var så glad i akryl! Og det mest irriterende er at det bare gjelder for dameklær :kjefte:

Jeg vet, hva i all verden er det for noe? De siste par årene har jeg sett mange lange, gode gensere der jeg godt kunne tenke meg å bruke om vinteren (hater glippe i ryggen), men de er jo alltid i minst 50% akryl. :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...