Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 25 år og har fått barn tidlig. Har to jenter på 5 og 7 år som er alt på denne jord for meg (selvfølgelig for de fleste mamma`r) Har vært sammen med pappa`n til jentene i snart ni år, hvis man ikke regner med en pause.

Nå begynner jeg å få veldig lyst på en baby, men tenker på hvordan dette vil forandre situasjonen. Har jo fått "store" barn og begynner å få mer frihet. En liten attpåklatt blir jo på en måte ett steg tilbake..?

Hvordan har dere andre der ute erfart dette? Blir det mye med tre barn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Hehe... Mamma klarer seg fint hvertfall :) Hun fikk min eldre bror en mnd. før hun ble 18, meg når hun var 25, lillesøstra mi når hun var 37 og lillebror når hun var 40 :)

Skrevet

Sprek mor du har da :) Har hun aldri sagt noe om at hun lengter etter "barnefri"? Jeg har tre søsken, yngste søstra mi er 13 år yngre enn storebror. Mamma har sagt hun er sliten og råder meg til å ikke få flere barn. Men er jo forskjell på folk da ;)

Skrevet

Det er jo ikke så mye til "attpåklatt" med bare 5 år imellom, da. Dessuten er du fortsatt ung og har veldig mange år foran deg med "voksenliv" etter at barna blir voksne uansett.

Selv har jeg 12 år mellom min første og andre. Fikk den første når jeg var 19 og nr. to når jeg var 31. Ikke noe problem det. Har nå enda ei lita tulle på snart ett år (nå er jeg 34).

Ser at de aller fleste foreldrene i barnehagene til de to minste er på min alder eller eldre, så det er ikke akkurat noe uvanlig lenger å være "godt voksen" mor :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Husk at med så store barn vil attpåklatten få barnevakt og du få større frihet enn med de eldste barna. Så jeg ville ikke stusset jeg om det er et sterkt ønske som dere begge har.

Skrevet

Vi venter nr. 3 og gleder oss masse. Våre barn er 4 1/2 og 6 1/2 og de ser også frem til å få en baby i familien. Hun eldste var jo bare 2 sist hun ble storesøster og hun gleder seg til å få litt mer "ansvar" denne gangen ved at hun får skifte bleier, trille tur, bære litt rundt på babyen etc.

Hun på 4 1/2 gleder seg også masse - endelig blir ikke hun minst lenger!

Jeg gleder meg til å kose meg med en liten baby, de to vi har fra før har blitt så store og klarer mye på egenhånd. Da vi fikk nr. 2 hadde vi ikke så god tid til å kose oss med babyen, da var det jo en 2-åring som løp rundt og krevde mye oppmerksomhet og hjelp. Og når de blir større så kan jo faktisk jeg stikke i butikken mens de store passer den lille :)

Skrevet

Min mamma var 18 da hun fikk meg. 30 da hun fikk min lillebror og 33 da lillesøster kom. Lillesøster bor hjemme med sin datter. - så foreldrene mine har hatt småbarn i huset siden de var 18 ( nå 55) Har aldri hørt snakk om at de ønsket seg "barnefri"

Gjest Gjest_Thapara_*
Skrevet

Aldersfordeligen hos oss er den samme som du beskriver, hvor jeg er eldst. Fungerte kjempefint! (I alle fall for meg som storesøster :D )

---så lenge det ikke plutselig kommer seks neste gang (så en familie med tvillinger som bare ville ha _en_ til, på Dr phil i dag!) *angst* ---

Skrevet

jeg ser ikke helt problemet, må jeg innrømme... du vil jo fortsatt være ung når sistemann forlater redet. hvis du får en til om et par år, mener jeg. og som nevnt tidligere... de eldste vil jo kunne sitte barnevakt når de blir litt eldre (om kanskje syv år...?).

min mor fikk meg når hun var atten, broren min når hun var 24, og en skikkelig attpåklatt når hun var 41 :)

hun savner ikke barnefri i det hele tatt, men folk er jo forskjellige, da.

man angrer jo aldri på de barna man har, men kanskje på de man ikke fikk... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...