Gjest Francis Drake Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Min kjæreste har ekstremt lyst og gifte seg. Men jeg har ikke lyst så jeg sa til henne at om hun vil gifte seg så burde hun finne seg en annen som har lyst og gifte seg. Var det galt av meg å si det ? siden det er jo heller ikke riktig at jeg skal gifte meg når jeg ikke vil og det er jo ikke riktig og holde på henne når hun vil. Så ville det ikke vært bedre for henne og finne seg en som vil gifte seg. Siden jeg vil jo ikke stå i veien for henne. siden jeg har sagt til henne at det aldri vil skje. Men jeg tror ikke hun helt forstår det. Så det riktige vil vel være og slå opp med henne slik at hun kan finne seg noen som hun kan gifte seg med.
Gjest Mirina Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Synes det var bra at du sa det jeg, for da er du helt ærlig om dine hensikter og intensjoner. Så da blir det opp til henne om hun vil være sammen med deg vel vitende om at dere aldri kommer til å gifte dere, eller finne seg en annen som ønsker å gifte seg. Synes ikke du trenger å slå opp med henne om du faktisk vil være sammen med henne.
Gjest cammi Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Min kjæreste har ekstremt lyst og gifte seg. Men jeg har ikke lyst så jeg sa til henne at om hun vil gifte seg så burde hun finne seg en annen som har lyst og gifte seg. Var det galt av meg å si det ? siden det er jo heller ikke riktig at jeg skal gifte meg når jeg ikke vil og det er jo ikke riktig og holde på henne når hun vil. Så ville det ikke vært bedre for henne og finne seg en som vil gifte seg. Siden jeg vil jo ikke stå i veien for henne. siden jeg har sagt til henne at det aldri vil skje. Men jeg tror ikke hun helt forstår det. Så det riktige vil vel være og slå opp med henne slik at hun kan finne seg noen som hun kan gifte seg med. Det store spørsmålet er vel heller: Hvorfor vil du ikke gifte deg med henne? Kanskje hun ikke er den du vil leve med uansett, og da er det ikke så galt av deg å si det du sa... Høres jo ikke ut som du tar det så tungt hvis det blir slutt, og da bør dere jo ikke gifte dere!
Gjest Francis Drake Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Det store spørsmålet er vel heller: Hvorfor vil du ikke gifte deg med henne? Kanskje hun ikke er den du vil leve med uansett, og da er det ikke så galt av deg å si det du sa... Høres jo ikke ut som du tar det så tungt hvis det blir slutt, og da bør dere jo ikke gifte dere! Jeg vil ikke gifte meg med noen. Jo jeg vil faktisk leve med henne men jeg vil ikke gifte meg. Og hun vil da synes jeg det er bedre for henne og finne seg noen som vil gifte seg. Og jo jeg vil ta det tungt. Men det er viktigere for meg at hun blir lykkelig og om det er at hun vil bli gift at hun skal bli enda lykkeligere da. Så vil jeg for all del IKKE stå i veien for det. at jeg ikke vil gifte meg har ingenting å si om henne det er rett og slett bare det jeg jeg vil ikke gifte meg med noen for meg holder det av vi er sammen bor sammen. Men hun vil ha mer og jeg kan ikke gi henne det. Da er det jo bedre at hun finner en som kan gi henne det. ikke sant ?
Gjest Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Bra du sa ifra hvertfall.. Selv skal jeg gifte meg, men kun av økonomiske goder hehe..
♥Mirella♥ Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 (endret) Hvis du elsker henne og vil leve med henne, og hun drømmer om bryllup, hvorfor kan du ikke gi henne det? Hva er det som er så farlig med bryllup? Synes det er merkelig grunn at "det holder at dere er sammen og bor sammen". Det holder for deg, det skjønner jeg, men er det virkelig sååå fælt å gifte seg at du heller vil gjøre det slutt? *forvirret* edit: Må legge til at siden det er sånn at du virkelig ikke vil, så er det selvfølgelig bra at du sier det til henne, så hun ikke venter og venter på noe som ikke skjer. Da kan hun ta valget om hun vil leve med deg, uten å bli gift, eller om det er viktigere å bli gift. Endret 20. august 2007 av Tez
Gjest Francis Drake Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Hvis du elsker henne og vil leve med henne, og hun drømmer om bryllup, hvorfor kan du ikke gi henne det? Hva er det som er så farlig med bryllup? Synes det er merkelig grunn at "det holder at dere er sammen og bor sammen". Det holder for deg, det skjønner jeg, men er det virkelig sååå fælt å gifte seg at du heller vil gjøre det slutt? *forvirret* hvorfor kan jeg ikke gi henne det. Tja jeg kan jo spør ville du f.eks giftet deg med en som appselut ikke vil gifte seg ?. Det er ikke riktig og gifte seg når man ikke vil. Jeg kan ikke gi henne det. Jeg synes ikke man trenger å gifte seg bare fordi man er sammen. Jeg vil ikke gjøre det slutt. Men jeg vil ikke gifte meg og vist hun vil gifte seg er det bedre at hun finner seg noen som vil gifte seg,
Gjest Bellatrix Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 nei, det var ikke galt av deg. selv om jeg vil tro hun ble lei seg.
mysan Skrevet 20. august 2007 #9 Skrevet 20. august 2007 Hvis det er viktigere for henne å "bli gift" enn hvem hun skal dele livet sitt med, så går hun vel da... Riktig av deg å være klar på hva du mener om saken i hvert fall. Heller det enn å bare si "ikke ennå" i årevis, så dama blir gående og vente. Nå vet hun at det ikke er noe å vente på, så da kan hun jo gjøre et valg. Deg eller hvit kjole og stort selskap.
Gjest Mann 42 Skrevet 20. august 2007 #10 Skrevet 20. august 2007 Jeg synes heller ikke det er feil av deg å si det. Hvis du har gjort en klar bestemmelse, så er det riktigere å si klart fra om det, enn å prøve å være diplomatisk og unngå å svare. I ditt sted, ville nok jeg også ha sagt det samme. Jeg håper at du ikke mister jenta. Lykke til.
Gjest Cammi Skrevet 20. august 2007 #11 Skrevet 20. august 2007 Det er jo selvfølgelig andre detaljer som spiller inn her også: Hvor gamle er dere, og hvor lenge har dere vært sammen? Man må være moden for visse ting også... F.eks samboeren min ville aldri gifte seg, men da han ble sammen meg, så ville han gi meg det. Jeg vet at han hater store selskap og bryllup så vi har funnet ut at vi skal reise bort og gjøre det alene, bare vi to;-) Man gjør det jo bare for hverandre så hva er vitsen med stort selskap hvis den ene egentlig ikke har lyst? Men jeg sa jo også til ham at jeg ville være sammen med ham uansett om han ville gifte seg eller ikke. Det er da ikke all verden, et bryllup varer kun en dag, mens kjærligheten skal vare livet ut!
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #12 Skrevet 20. august 2007 Min kjæreste har ekstremt lyst og gifte seg. Men jeg har ikke lyst så jeg sa til henne at om hun vil gifte seg så burde hun finne seg en annen som har lyst og gifte seg. Var det galt av meg å si det ? siden det er jo heller ikke riktig at jeg skal gifte meg når jeg ikke vil og det er jo ikke riktig og holde på henne når hun vil. Så ville det ikke vært bedre for henne og finne seg en som vil gifte seg. Siden jeg vil jo ikke stå i veien for henne. siden jeg har sagt til henne at det aldri vil skje. Men jeg tror ikke hun helt forstår det. Så det riktige vil vel være og slå opp med henne slik at hun kan finne seg noen som hun kan gifte seg med. Hvis du virkelig elsket henne, ville ikke det å inngå ekteskap være et stort offer for å beholde henne. Kanskje ville til og med det at hun ville love å bli hos deg livet ut, være en god tanke for deg. (Forutsatt at dere er noenlunde voksne) Hvem vil heller se sin elskede gå nedover midtgangen med en annen mann enn selv å være den som skal leve med henne?
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #13 Skrevet 20. august 2007 Dersom hun ikke betyr så mye for deg at du er villig til å tilby henne ekteskap (selv om det er noe du ikke "synes man trenger det"), så er det absolutt best at dere slår opp så hun for muligheten til å finne noen som virkelig elsker henne.
Gjest Francis Drake Skrevet 20. august 2007 #14 Skrevet 20. august 2007 Det er jo selvfølgelig andre detaljer som spiller inn her også: Hvor gamle er dere, jeg er 24 og hun er 22
Gjest Francis Drake Skrevet 20. august 2007 #15 Skrevet 20. august 2007 Hvis du virkelig elsket henne, ville ikke det å inngå ekteskap være et stort offer for å beholde henne. Kanskje ville til og med det at hun ville love å bli hos deg livet ut, være en god tanke for deg. (Forutsatt at dere er noenlunde voksne) Hvem vil heller se sin elskede gå nedover midtgangen med en annen mann enn selv å være den som skal leve med henne? må man gifte seg for å være sammen livet ut. Uansett så kan ingen vite det. Kanskje er det et stort offer men det er noe jeg ikke kan gi henne. Om jeg hadde giftet meg henne så ville det vært basert på en løgn. Det er ikke riktig og gifte seg med noen når man ikke vil gifte seg. man må strengt tatt ikke gifte seg for å leve sammen. Uansett så skal ikke jeg stå i veien for henne. Om hun bestemmer seg for å finne seg en som vil gifte seg. Da skal jeg ønske henne lykke til
Gjest Francis Drake Skrevet 20. august 2007 #16 Skrevet 20. august 2007 Dersom hun ikke betyr så mye for deg at du er villig til å tilby henne ekteskap (selv om det er noe du ikke "synes man trenger det"), så er det absolutt best at dere slår opp så hun for muligheten til å finne noen som virkelig elsker henne. du tror kanskje det er lett for meg dette her. Ingen i denne verden betyr mer for meg. Men jeg kan ikke gifte meg med henne uansett hvor høyt jeg elsker henne. Eller kanskje du har rett du kjenner nok mine egene følelser for henne bedre en hva jeg gjør. uansett så viste jeg ikke at det er om man vil gifte seg eller ikke som avgjør hvor høyt man elsker en person.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #17 Skrevet 20. august 2007 du tror kanskje det er lett for meg dette her. Ingen i denne verden betyr mer for meg. Men jeg kan ikke gifte meg med henne uansett hvor høyt jeg elsker henne. Hva gjør at du ikke KAN gifte deg? Er du alt gift? I så fall kan du skille deg? Kan ikke komme på noen andre grunner til at en person ikke kan gifte seg. uansett så viste jeg ikke at det er om man vil gifte seg eller ikke som avgjør hvor høyt man elsker en person. Dersom det er viktigere for deg å forbli ugift enn å beholde dama, så sier det faktisk ikke så rent lite om dine følelser for henne.
Gjest bada Skrevet 20. august 2007 #18 Skrevet 20. august 2007 Hva gjør at du ikke KAN gifte deg? Er du alt gift? I så fall kan du skille deg? Kan ikke komme på noen andre grunner til at en person ikke kan gifte seg. Dersom det er viktigere for deg å forbli ugift enn å beholde dama, så sier det faktisk ikke så rent lite om dine følelser for henne. Noen mennesker ønsker rett og slett ikke å gifte seg, og det får du bare respektere. Det trenger ikke ha noe med hvor mye man elsker den man er sammen med å gjøre, men kan f.eks. komme av at man er mot ekteskapet som institusjon, eller at man føler ubehag av å love noen at de skal elske og ære dem for resten av livet.
Gjest Francis Drake Skrevet 20. august 2007 #19 Skrevet 20. august 2007 Hva gjør at du ikke KAN gifte deg? Er du alt gift? I så fall kan du skille deg? Kan ikke komme på noen andre grunner til at en person ikke kan gifte seg. Dersom det er viktigere for deg å forbli ugift enn å beholde dama, så sier det faktisk ikke så rent lite om dine følelser for henne. for å si det på en annen måte. Når hun eller vil bli gift en og beholde meg så sier jo det også noe om hennes følelser nei jeg er ikke gift. har aldri vært det jeg er bare 24. Eneste grunnen er at jeg rett og slett ikke har noe ønske om det.
Kykkelikokos Skrevet 20. august 2007 #20 Skrevet 20. august 2007 Det kan være mange grunner til å ikke ønske å gifte seg. Men trådstarter oppgir strengt tatt ikke en eneste god grunn. For meg hadde det vært en stor kamel å svelge hvis jeg hadde et veldig stort ønske om å gifte meg. Men dette går jo begge veier. Hvis man elsker hverandre, så må man jo kunne ofre litt? Enten det er å godta at man ikke gifter seg, eller å godta at man skal gifte seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå