Ebano Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 (endret) eeeeee Endret 29. januar 2008 av Ebano
Stine66 Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Det varierer nok litt fra sted til sted. Vi skal betale 2500 for leie av grendehuset, deretter 230 kr pr person for catering (det mer ikke standard-maten, men en vilt-utgave). Servise, glass og slikt er inkludert i prisen på lokalet. Servitører skal vi ha venner til å hjelpe oss, tenkte å forslå å betale 1000 kr pr hodet, samt invitere alle til fest senere. Pynt av lokalet kommer helt an på hva du har tenkt å gjøre ut av det, og duker også. Jeg har tenkt å kjøpe stoff metervis og bruke til duker, og da varierer det jo veldig hva det koster (hva man vil bruke av penger på det). Men er nok store forskjeller hvor i landet du skal ha bryllupet ditt også
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Prøver som tidligere nevnt å planlegge det meste fra utlandet og hadde derfor satt utrolig pris på om noen kan hjelpe meg litt med følgende: Til dere som har feiret bryllupet eller skal feire det på grendehus.... Hvor mye koster egentlig: Servitører? Vi betaler 250 kr timer og renger 10 gjester pr servitør. Catering? 400 kr pr gjest, inkluderer forrett, hovedrett og dessert Pynt av lokale – for å dekke over stygge elementer? Ikke tenkt så langt enda Vask av lokalet både før og etter, dersom man må leie inn noen (kommer til å bo langt unna og rekker ikke vaskingen)? Heller ikke organisert enda Er det vanlig å måtte leie duker, servise, bestikk og glass i tillegg? Hvis vi vil at det skal matche noen lunde så må vi leie dette i tillegg, ca 150 kr per gjest. Duker må vi holde selv. Dersom vi ikke vil bruke penger på å leie så har stedet servise, men det er veldig slitent og glassene er fra x antall forskjellige serier. Hvor mye er leien på et standard grendehus? 5000 kr betaler vi (hvor mange gjester hadde/skal dere ha?)
Ebano Skrevet 20. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2007 (endret) eeeeeeee Endret 29. januar 2008 av Ebano
Kykkelikokos Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Billige duker får du forresten kjøpt på sparkjøp
Stine66 Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Vet du om det er det som er standar pris for grendehus der dere skal gifte dere? Det vet jeg faktisk ikke, vi har ikke undersøkt noen andre steder.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Tror det eneste du kan gjøre er å sjekke med det aktuelle grendehuset, siden priser kan variere veldig... når det gjelder bestikk osv har det noe å si hvor mange gjester dere skal ha, og om det betyr noe at det er likt til alle gjestene.... vi endte opp med å kjøpe damaskduker, høres helt vanvittig ut men det var ikke mye dyrere enn å kjøpe papir, det var tilbud flere steder, kjøpte dessuten stoff servietter på ikea til 19, -. for fire. og kjøpte enkle hvite ved siden av(også på ikea). kunne sikkert kjøpt dyrere papir servietter istedenfor og heller kjøpt flere av disse, men det ble omtrent det samme og jeg liker stoff servietter bedre. Når det gjelder catering fant jeg alt fra ca 290,- per person til 1000,- per pers.. uten drikke selvsagt. i Oslo området. Men dette kan du lett finne ut av se på startsiden.no under C så finner du en laaaang liste over catering selskaper i hele Norge( det var den beste jeg fant på det i alle fall) de fleste opplyser om menyer priser osv.... Vask osv dagen etter må du nesten høre med grendehuset om, siden mange av disse ikke vasker. dvs enten må du be noen du kjenner, eller leie inn noen utenfra... Servitører osv varierer vel også hvis dere får disse fra catering selskapet har jeg sett priser på ca 250,- per person per time, og da regner man vel ca 10 gjester per servitør... en del velger vel også å be folk de kjenner men som ikke blir invitert om å servere, da er det vel å regne som en salgs bryllupsgave, og man betaler ikke fullt så mye. De som serverte for oss fikk 1000,- for kvelden og fikk være med på resten av festen., men det var venner som gjorde det som en tjeneste, og vi kommer selvsagt til å stille opp på samme måte når det trengs... hvis dere ikke bor her kan det jo være vanskelig å gjøre det på denne måten... Pynt kan jo også variere veldig mye... om man gifter seg på sommeren og plukker markblomster eller om man velger å bruke helt andre ting..... Noen grendehus er veldig fine mens andre er fryktelig stygge, så der tror jeg også du må sjekke med det aktuelle stedet først evt få noen bilder.... Men som med de fleste andre ting blir det meste dyrere dersom man ikke gjør det selv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå