Gå til innhold

Sjablong-motiver


Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg skal male et stykke vegg som er midt i trappa mellom første og andre etasje (en slags "krans" som er 30 cm høy rundt hele trappa).

Vi har bestemt oss for å male bakgrunnen i Magnolia (nesten hvit farge som heller litt mot creme/antikkhvit). Oppå denne bakgrunnen skal jeg lage et eller annet mønster i fargen Glød (dyp/mørk oransje).

Først tenkte jeg på å svampe med Glød i forskjellige nyanser, men fant ut at dette ble litt for rotete. Så hadde vi planer om å male brede striper vertikalt.. men det passer heller ikke inn hos oss. Det blir for stramt på en måte.

Nå har jeg bestemt meg for å lage en sjablong med et enkelt motiv, men skulle gjerne hatt litt inspirasjon. Gjerne noe som har litt " østen-preg", da Glød passer fint til denne stilen. Det kan godt være innslag av brunt, mørk grønn eller sennepsgult også.

Noen som vet om noen sider med slike motiver eller har forslag til hva jeg skal finne på?

Motivet må være så enkelt som mulig. Hos oss passer det ikke med små, ros blomster akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tegn et sånt sjablongmønster selv, da, vel, så får du akkurat det mønsteret du vil ha!! :wink:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er DET jeg har tenkt, men jeg må ha litt inspirasjon... og gjerne noe å vise sambo, slik at han går med på dette.

Han tror nemlig at sjablonger bare kan ha motiver av Ole Brum og stjerner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå......... :oops:

Leste ikke akkurat det i innlegget, jeg, da... :lol:

Da har jeg ingen tips...

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har jeg bestemt meg for å lage en sjablong med et enkelt motiv, men skulle gjerne hatt litt inspirasjon. Gjerne noe som har litt " østen-preg", da Glød passer fint til denne stilen.

Hva med kinesiske tegn?

Hvis du går inn på http://www.kinesisk.no finner du ei ordbok der du kan oversette de orda du evt vil ha til kinesisk. PC'n din må støtte kinesiske skrifttegn. Kopier de tegna du vil ha over i tekstbehandleren, øk fontstørrelsen til du synes det passer og tegn av på sjablonpapir/kontaktpapir/overheadplast.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...