Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Aqarius
Skrevet

Nå nettopp har jeg fått vite at kjæresten min er sanndrømt. Hun fortalte det etter at jeg i lang tid har spurt om noe er galt, når hun virker litt rar. Hun sa at hun vet alt hva som skjer med dem vi kjenner godt, så jeg trengte ikke fortelle om ting som skjer med dem.

Å nå når hun fortalte det, sa hun at hun har drømt om en vi ikke kjenner, at hun har drømt om noe som vil skje den person. Etter denne drømmen tok hun kontakt med denne person og har jevlig kontakt per. telefon.

Men i hvertfall så sa hun at hun ville disse drømmene skulle stoppe! Gråtkvalt. Hun visste også at hennes tante var sanndrømt som er avgått med døden. Hun fortalte også meg at hun kun drømmer når hun sover alene. Å at hun ikke drømmer hvis hun legger seg tidlig på morgenen. etter kl. 6 ca. Så dette gjør at hun ikke vil sove, hun blir bare mer og mer utslitt...

Hjelp! noen som vet noe om dette? noen som vet hvordan man kan få dette til å stoppe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Francis Drake
Skrevet

eneste måten og stoppe det på. Er å ikke sove man kan ikke styre drømmer.

Skrevet

Jeg er selv sanndrømt innimellom, men jeg tror det er viktig å forstå at vi ofte drømmer i symboler og at det en drømmer ikke nødvendigvis trenger å skje. Det er sjelden at msk husker en drøm som går i oppfyllelse, når en tenker på hvor mye en faktisk drømmer hver natt. Når en drømmer om en hendelse, er det som oftest en mulig hendelse i fremtiden og ikke noe som allerede er forutbestemt til å skje.

Skrevet
Nå nettopp har jeg fått vite at kjæresten min er sanndrømt. Hun fortalte det etter at jeg i lang tid har spurt om noe er galt, når hun virker litt rar. Hun sa at hun vet alt hva som skjer med dem vi kjenner godt, så jeg trengte ikke fortelle om ting som skjer med dem.

Be henne skrive ned de hendelsen som angivelig skal skje.. ? Hvis tiden går, og man ser at det ikke stemmer, klarer hun kanskje å innse at hun ikke er sanndrømt allikevel ?

Har en kamerat som påsto at han var sanndrømt, Jeg ba han om å gi meg noen eksempler om spesifikke hendelser som ville skje, slikt at det gikk an å sjekke opp om dette virkelig var drømmer som gikk i oppfyllelse. Men det var visst veldig fryktelig, og det ville han ikke gjøre.

Min oppfatning, tar man tak i disse greiene, og løfter dem frem i lyset, så forsvinner mystikken, og man finner ingen sammenheng mellom sanndrømming og faktiske fremtidige hendelser, annet enn tilfeldigheter..

"Beskytter" man slike fenomener, holdes mystikken ved like, og ingenting blir avklart. Dermed får man heller ikke lagt det bak seg.

Skrevet
Be henne skrive ned de hendelsen som angivelig skal skje.. ? Hvis tiden går, og man ser at det ikke stemmer, klarer hun kanskje å innse at hun ikke er sanndrømt allikevel ?

Har en kamerat som påsto at han var sanndrømt, Jeg ba han om å gi meg noen eksempler om spesifikke hendelser som ville skje, slikt at det gikk an å sjekke opp om dette virkelig var drømmer som gikk i oppfyllelse. Men det var visst veldig fryktelig, og det ville han ikke gjøre.

Min oppfatning, tar man tak i disse greiene, og løfter dem frem i lyset, så forsvinner mystikken, og man finner ingen sammenheng mellom sanndrømming og faktiske fremtidige hendelser, annet enn tilfeldigheter..

"Beskytter" man slike fenomener, holdes mystikken ved like, og ingenting blir avklart. Dermed får man heller ikke lagt det bak seg.

Dette var et litt rart svar synes jeg. Du kan nok ikke vite helt hva du snakker om her. Jeg er sanndrømt og vet det på den måten at jeg våkner helt opp etter en slik drøm. Da vet jeg samtidig at det jeg drømte kommer til og skje. Gjennom hele livet har det vist seg å stemme det jeg drømmer, og jeg vet at det som jeg har drømt kommer til å skje. Har aldri drømt om noe som jeg kan avverge, bare drømmer om ting som vil skje. Jeg synes det er plagsomt da det har tiltatt med årene, og det skremmer litt å vite...Jeg tror ikke det ligger noen mystiske greier bak dette, jeg bare registrerer at det skjer og at sånn er det. Prater aldri om det med noen heller, og prøver ikke å bruke det til noe. Bare konstaterer at det er sånn at drømmene jeg våkner av alltid viser seg å stemme og at det er sånn jeg er. Kanskje betyr det noe, og kanskje gjør det ikke det. Jeg bryr meg egentlig ikke noe om det, men hadde helt klart foretrukket å ikke ha disse drømmene.

Gjest Aqarius
Skrevet

Hun sier hun skriver ned hver drøm, og at hun skriver ned hva som skjedde i virkeligheten etterpå. Og hun sier alle stemmer nesten helt med virkeligheten, men noen ganger sier hun at hun har misforstått hva som egentlig skjedde.

Et eksempel er at hun drømte om en kirke og det var folk som gråt, og hun så foreldrene til en kvinne vi kjenner, de gråt også. Så hun trodde dette var begravelsen til den kvinnen. Men 4 mnd. senere giftet hun seg, så hun hadde misforstått drømmen...

Gjest Sand Man
Skrevet

Hvis hun er sanndrømt, kan hun ikke drømme litt om tippe og lottorekken, det er vel mer givende drømmer en hvem som kommer i dødsannonsene....

Skrevet

Har opplevd mye sanndrømming (og våken sanndrømming) da jeg var 13-18 år. Det begynte med små ting som at jeg drømte at mitt månestenarmbånd gikk i tusen knas på gulvet. Husker jeg likte dette armbåndet veldig godt, men så tenkte jg: jaja, bare en drøm. Men uken etter så var jg på skolen og snakket med noen, så banket jeg hånden min tilfeldigvis i veggen så gikk det armbåndet i tusen knas, og akkurat i det kom jeg på at det var fra drømmen.

Mye annet siden da. Var også ganske stresset en periode pga mye inntrykk og begynte å lure på om jeg var normal eller hallusinerte at jeg så ting i min drøm som faktisk skjedde.

Også har det vært etter min stefar døde av kreft (jeg var 15) så drømte jeg at jeg gikk ut av min kropp og inn i kjøkkenet mitt hjemme hos megselv. Så stod han der og sa han måtte snakke med meg... Sa at han hadde det mye bedre og om den "tiden" etter døden. Etter alt det han skulle "fortelle" sa han: foresten din mor kommer ikke i bursdagen din imorgen (var dagen før min bursdag i Oktober, han døde i august) for hun skal til min søster på landet. Da jeg våknet var jeg kjeeeeeemperedd og begynte så å skjelve da jeg tenkte etter på hva jeg hadde drømt (var jo ikke det minste redd i drømmen). Men så skjedde det, mamma ringte neste dag og sa hun desverre ikke kunne komme i mitt bursdagsselskap fordi hun var på vei på landet til hans søster. Da bare måpte jeg....

Mye annet jeg har opplevd, men tror hvis jeg skulle ramse alt opp så ville det blitt en roman, hehe.

Mitt råd, og det som har hjulpet meg, er at hvis du har kontroll på livet ditt og er ellers rolig og har et stabilt emosjonelt liv uten mye stress, så blir disse "drømmene" mye bedre og ikke så negativt ladet. Tror det er der det ligger. Hva du frykter vil kanskje komme til deg. Så ikke vær redd, og bare lær av de nye erfaringene. For det kan være ganske spennende :)

Gjest Corto Maltese
Skrevet
Hvis hun er sanndrømt, kan hun ikke drømme litt om tippe og lottorekken, det er vel mer givende drømmer en hvem som kommer i dødsannonsene....

penger er ikke det viktigste her i verden

Skrevet
Mitt råd, og det som har hjulpet meg, er at hvis du har kontroll på livet ditt og er ellers rolig og har et stabilt emosjonelt liv uten mye stress, så blir disse "drømmene" mye bedre og ikke så negativt ladet. Tror det er der det ligger. Hva du frykter vil kanskje komme til deg. Så ikke vær redd, og bare lær av de nye erfaringene. For det kan være ganske spennende

Fornuftig råd! :rødme:

Skrevet

Jeg tror det vi drømmer er sydd sammen av det vi har i underbevisstheten + bevisstheten.

For de som husker drømmene sine godt er det sikkert lett å innbilde seg at man er sanndrømt hvis man opplever liknende ting av det man akkurat har drømt om .

Hvis man husker drømmene sine godt og drømmene er satt sammen av det man har i bevisstheten og underbevisstheten sin som jo består av hvordan livet normalt sett arter seg , vil man før eller siden greie å sette sammen en drøm som vil være lik en sitiasjon som kommer til å inntrffe uten at det er noen deterministisk forbindelse mellom drømmen og hendelsen .

Jeg tror ikke på at noen mennesker er sanndrømte i annen betydning enn det jeg har skrevet over , dvs at man statistisk sett hvis man husker drømmene sine godt , vil drømme situasjoner som kan være svært like en situasjon som ikke ennå har hendt .

Jeg mener det samme om synske mennesker . Der vil det også være en viss sjanse for å gjette riktig hvis en forestiller seg framtidige hendelser .

Skrevet
Jeg tror det vi drømmer er sydd sammen av det vi har i underbevisstheten + bevisstheten.

For de som husker drømmene sine godt er det sikkert lett å innbilde seg at man er sanndrømt hvis man opplever liknende ting av det man akkurat har drømt om .

Hvis man husker drømmene sine godt og drømmene er satt sammen av det man har i bevisstheten og underbevisstheten sin som jo består av hvordan livet normalt sett arter seg , vil man før eller siden greie å sette sammen en drøm som vil være lik en sitiasjon som kommer til å inntrffe uten at det er noen deterministisk forbindelse mellom drømmen og hendelsen .

Jeg tror ikke på at noen mennesker er sanndrømte i annen betydning enn det jeg har skrevet over , dvs at man statistisk sett hvis man husker drømmene sine godt , vil drømme situasjoner som kan være svært like en situasjon som ikke ennå har hendt .

Jeg mener det samme om synske mennesker . Der vil det også være en viss sjanse for å gjette riktig hvis en forestiller seg framtidige hendelser .

Ser du er et fornuftsmenneske :)

Men det er vel kanskje vanskelig å sette seg inn i situasjonen hvis man selv ikke har opplevd noe lignende. Hadde feks aldri skjønt det om jeg var en utenforstående. Var så vidt jeg trodde på det selv engang....

Det andre som skjedde meg var at jeg snakket med min bror om en søster som hans kompis hadde nettopp fått, og jeg spurte han ut om hva hun het. Han måtte tenke seg om.... Så bare ble jeg lei av å vente så bare spratt det ut av munnen: Laura. Så spurte han hvordan jeg visste det? Men egentlig i den virkelige verden (normale) så visste jeg det slettens ikke. Var som en instinkt.

Så var det en litt annerledes liten hendelse med en venninne av meg. Jeg gikk og la meg mens hun og typen var på hennes rom og drev på med noen greier på PC. Jeg husker det var den dagen min ex hadde slått opp med meg, så jeg var naturligvis helt ifra meg. Var vanskelig å sove liksom, så bare masse ting i synsfeltet mens jeg hadde øynene igjen som drøm mens man er våken. Så stoppet alle de plutselige bevegelsene av det som var og der stod det klart og tydelig et kvinne og mannstegn (venus+mars) om hverandre med tallet 145 inni.

Trodde kanskje det var symbol for et eller annet. Men neste dag var jeg med denne venninnen og en annen venninne. Så jeg begynte å snakke om det jeg "drømte" med de symbolene, så fortalte plutselig hun venninnen jeg bodde med at hun og kjæresten hadde tatt en IQ test på nett som hadde de symbolene. Jeg spurte hun såklart om hun hadde fått 145 på den IQ testen, og det sa hun at hun fikk. Så det var vel svaret på min "drøm". Ikke akkurat at dette er sanndrømming, tror det er noe man kaller telepati?

Så er det flere ganger med bestevenninner at de eller jeg har fortalt om en drøm så forsetter jeg eller den andre på det som skjedde i den, så viser det seg at drømmen var så å si prikk lik samme natten. Merkelig sant?

Har stor tro på at det finnes mye mer mellom himmel og jord ja. Man må bare være obs på det :) Enten det eller så sier folk at vi trenger lege eller psykolog hjelp, hehe.

Skrevet

Hehe...

Hvem sier at jeg ikke har opplevd det?

Jeg har også gjettet riktig i forhold til hva som kommer til å skje i fremtiden av og til , noen har til og med også enkelte ganger spurt om jeg er synsk også :) .

Jeg vet jeg IKKE er synsk fordi jeg kjenner årsaken til at jeg gjetter så bra som jeg gjør , det handler bare om å sette sammen det man vet om hvordan verden virker og ofte så er det jo rett .

Jeg har også av og til opplevd at noe jeg har drømt skjer i mer eller mindre tilsvarende hendelsesforløp som det jeg drømte , men som sagt så tror jeg det er tilfeldigheter .

Jeg har også opplevd å få merkelige forutanelser rett før ulykker inntreffer . Da jeg var barn var jeg på sykkeltur sammen med noen venner , vi kom til en sving og jeg så det var litt sand på bakken , husker at jeg tenkte "hun kommer til å falle" , da vi kom til svingen skled sykkelen til veninna mi , hun falt og fikk hjernerystelse .

En annen gang skjedde det samme rett før vi krasja med bilen .

Har opplevd dette flere ganger før jeg har sklidd og falt .

MEN som sagt så tror jeg bare vi lærer oss å tolke signaler om hvordan verden virker , feks i forhold til hun veninna mi som falt av sykkelen , så tror jeg jeg rett og slett så sanden og vet at det er lett å skli på den .

Mht det du sier om telepati så finnes det faktisk vitenskapelige studier av fenomenet som indikerer at mennesker har en evne til å sende informasjon til hverandre selv om de ikke fysisk kommuniserer med hverandre .

Kort oppsummert gikk dette eksperimentet ut på å stenge en person inne i et avlukke , vise personen et bilde av en figure el , så var det en annen person i et tilsvarende avlukke som skulle gjette hvilken figur den andre så .

Resultatene var at personen som skulle gjette gjettet riktig flere ganger enn det som var statistisk sannsynlig .

Det var ikke så veldig mye mere , men nok til at resultatene har blitt vurdert som signifikante dvs at de ikke kan forklares med tilfeldige fluktasjoner .

Skrevet (endret)

Forstår at du er skeptisk...Væren! :)

Men....det å være sanndrømt er faktisk ikke tilfeldigheter! Jeg forstår tankegangen! La meg fortelle en liten historie om nettopp dette.

Min mor er sanndrømt. For mange år siden drømte hun at hun møtte en søster av mormor...altså mammas tante. Hun sa da følgende i drømmen: Jeg har en trist beskjed, bestefar er død. Kan du gi denne beskjeden til mor di?

Vel, vi visste jo alle at min oldefar var syk, full av kreft. Og vi visste han ville dø, og om ikke så lenge. Så den er grei. Det at det var akkurat denne tanta som kom med beskjeden, var jo i og for seg greit. Men mormor har altså 11 søsken, og alle med like bra kontakt. Så hvem som helst av de kunne kommet med denne beskjeden.

En uke etter ringer da mammas tante, den hun møtte i drømmen. Og hun sier nøyaktig de samme ordene som i drømmen. Jeg har en trist beskjed.....da var mormor hos oss!

Så...greit at vi tar opp ting i vår underbevissthet. Men vi kan ikke ta opp ting som vi ikke har opplevd. Dette med at ting skjer nøyaktig...med same menneske, med de samme ordene...osv. Det kan vi ikke forutse eller gjette!

Endret av Linealuna
Skrevet

Det er vel ikke snakk om at jeg er skeptisk , det er vel heller snakk om at jeg ikke tror på overnaturlige evner .(ja rent bortsett fra telepati) :D

Med tilfeldigheter så mener jeg at noe forekommer såpass hyppig at det ikke lenger er statistisk sannsynlig at det skjer ved en tilfeldighet , ikke om noen noengang har drømt en drøm som er veldig lik en framtidig hendelse .

Med at drømmene våre er laget av det vi har i bevisstheten og underbevisstheten mener jeg at vi har en viss oppfattelse av hvordan ting henger sammen , fysiske lover , forestillinger om hvordan sosiale hendelser forløper , oppfattelse av hvordan andre mennsker er , hvordan de formulerer seg , hva de er lovende til å gjøre og ikke lovende til å gjøre .

Alt det en vet om verden , enten bevisst eller ubevisst , danner på en måte den verktøykassa vi lager drømmene våre med og de over her i tråden som sier de er sanndrømt har ikke til nå referert en sanndrømt drøm i forhold til noe de ikke allerede har kunnskap om fra livet i våken tilstand .

Men dette er i likhet med religion et spørsmål om tro .

Noen tror på det , jeg er en av dem som ikke gjør det .

Skrevet

Hmmm. Jeg vet ikke helt hva jeg tror om slike ting, og hva man kan kalle det. Ordet synsk høres litt rart ut syns jeg, som spåkone nesten.

Men det jeg lurer på er om den som sanndrømmer skaper i sitt hodet det som vil skje, eller om man plukker opp hva som er bestemt på forhånd om hva som skal skje. Kom hønen eller egget først? lol

Skrevet

Om vi skaper det som skal skje oppi hodet vårt, da syns jeg det begynner å være skummelt, hehe!

De som sanndrømmer er gjerne ganske åpne av seg. De fanger opp inntrykk, de føler med sansene og mottar ofte også beskjeder i form av symboler eller også ved at de kanaliserer i drømmen.

Det å være sanndrømt er en fantastisk gave...det betyr at man faktisk kan, om man stoler på seg selv, og jobber med å bli fortrolig med at man ER sanndrømt...hjelpe andre!

Jeg leste over her at noen drømte at hun knuste et kjært armebånd. Jeg tror det starter med slike små ting, for å vise at vi faktisk har evnen. Om man tar det til seg og aksepterer, kan man kanskje bli en kanaliserer, en som får drømmer....som kan være til hjelp for andre.

For det er det åndeverden handler om....Ren og uselvisk kjærlighet! Det å kunne hjelpe hverandre!

Skrevet

Vil også ta opp dette med spåkone!

Desverre er ordet spåkone så bannlyst....man forbinder det ordet med tjetterske sigøynere som sitter og hiver ut av seg allskens svada over en spåkule.

Dette har sammfunnet lagt opp til, og folk som ikke tror! Det at det faktisk finns spåkoner som virkelig kan dette, er det ingen som sjekker ut før de tyter ut at dette er bare svada! (dette er ikke ment som kritikk til deg catgirl, jeg snakker generelt)

Men...selvfølgelig finns det svindlere i det faget også, på lik linje i andre i det dagelige sammenheng! Men man kan da ikke dra alle over en kam!

Det å være syns er ikke det samme som å kunne spå! Når du er synsk ser du ting, enten i drømmer eller i hverdagen, glimt som plutselig kommer! Når man spår, bruker man hjelpemiddler som kort eller kaffegrut. Synskhet betyr jo å se....

Begge to er lik på dette at den ene spår ved hjelp av verktøy, både i fortid, nåtid og fremtid. Den synske gjør det samme, men ser hva som skjer i fortid, nåtid og fremtid!

Skrevet

Det jeg mente var altså at årsaken til hvorfor man av og til tror man er sanndrømt er fordi man har greid å sette sammen en drøm som stemmer så overens med noe som ennå ikke har skjedd pga hva man vet om verden og hvordan denne fungerer .

Hvis man har et x antall drømmer så vil noen av disse likne en framtidig hendelse uten at det er noen forbindelse mellom drømmen og det som kommer til å skje .

Det er det samme prinsippet her som hvis man skal gjette hvilket kort som blir trukket ut av en kortsstokk .

Uten noen som helst overnaturlig innblanding vil man før eller siden gjette riktig hvis man bare trekker nok kort .

Skrevet

Jeg drømte en gang at mamma hadde gått til tannlegen og han sa til hun at hun kom til å miste noen tenner. Neste dag fortalte mamma akkurat dette hva han sa. Umulig akkurat det kan være sånn tilfeldig. Selv om jeg ikke skrev det ned, var jeg fullt klar over at jeg hadde drømt akkurat dette den natten, til og med før hun sa det.

Heldigvis tok tannlegen feil og hun har ikke mistet noen tenner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...