Gå til innhold

Forslag til spennende vri med kyllingfilèt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha kyllingfilet til middag i dag, og kunne tenke meg å lage en liten vri..... Tenkte først på å banke den flat, fylle den med noe godt (ost, urter etc...) for så å rulle den sammen og steke den, men jeg tar i mot gode forslag med åpne armer..... :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Skal ha middag av kyllingfilet selv jeg, men vi lager pastasalat med kylling i. Ellers måter jeg varierer kyllingfilet på er somregel å kutte den i småbiter før steking, koke ris, blande ris og kylling og stekefett tilslutt, nesten som en gryte. Men jeg elsker å bare steke kyllingen og servere med stekte potetbåter også jeg da.

Det du nevner høres spennende ut, egentlig.

Skrevet

Nå skal jeg snart til å lage det, så hvis dere har et godt tips må dere skynde dere........ :sjarmor:

Skrevet

Vet jeg er litt sent ute, men du kan jo evt gjemme dette forslaget til en annen gang :)

Surr filetene i bacon. Det gir en kjempe saftig smak. Dette kan gjøres med alle typer kjøtt. Veldig godt å surre rundt stek, spesielt vilt stek!

Du kan også bytte potet, ris eller chips ut med potetsalat. Veldig godt om sommeren når det er varmt i alle fall!

Gjest Étoile
Skrevet

Det er kjempegodt med litt ost inni "lommen" på kyllingfileten og så surre bacon rundt og feste med en tannpirker.... :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Pleier ofte å banke filetene flate, smøre på store 'dærter' med fyll - creme fraiche, hakket purre, sjampinjong, urter og krydderier, ruller dem sammen, pakker bacon rundt, legger filetene i ildfast form og steker i ovnen til de er ferdig - i min ovn ca 20-30 min

Serverer med enten gratinerte eller ovnsbakte potetbåter, broccoli og en god saus..... NAMMIS!

Gjest Anonymous
Skrevet

Sikkert et teit spørsmål, men hva banker dere filetene med???????????

Hilsen uvitende :roll:

Skrevet

Noe som også er kjempe godt, er og forsteke dem litt i panna, legge dem så i en ildfast form, hele glass med salsa over (ca. 1 lite glass pr. 2 kyllingfilet) og masse ost over.

Stekes på 200 grader i 30min.

Serveres med ris og rømme til!

Sluuuurp.......

Skrevet

Bruk en "biffhammer" til å banke de med, har du ikke det kan sikkert hva som helst tungt brukes, kjevle f.eks.

Skrevet

jeg skal ha kyllingfilet i dag :P

jeg gjør det på den simple måten, vanlig stekt kyllingfilet med salt og epper og ris og en slags pepperkremsaus (minner om béarnaissaus)

typen min må ta seg et stykke biff eller panert griseschnitzel siden han ikke får spise kylling pga gikt

Skrevet
jeg skal ha kyllingfilet i dag :P

jeg gjør det på den simple måten, vanlig stekt kyllingfilet med salt og epper og ris og en slags pepperkremsaus (minner om béarnaissaus)

typen min må ta seg et stykke biff eller panert griseschnitzel siden han ikke får spise kylling pga gikt

Kan kylling forverre gikt?

Skrevet

Dette må dere gjøre!! Kjøp pakken med chicken curry (knorr) og følg oppskriften der, men istedet for å bruke risen som følger med kok heller litt fersk pasta til!! Dette blir deilig kyllingpasta, får vann i munnen bare jeg tenker på det! Men glem ikke å kjøp med creme fresh også da!!

Hilsen Trulta

Skrevet

Det har kommet hvitløksmarinert kyllingfilet nå :P

Mmmm.....

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg håper den er merka klart slik at jeg ikke tar feil da! Noe slikt vil jeg IKKE ha i hus i alle fall.... (Takler ikke hvitløk jeg, liker det bare rett og slett ikke)

Men å krydre med litt av hvert, banke litt på (har ikke noen utpreget "banke ting" jeg da, kjevle har jeg ikke tenkt på, så jeg pleier hamre med baksida av en kniv jeg, som er litt "bred" (altså, "baksida"="oppsida" på en måte, den sida man ikke skjærer med. BRED er den jo ikke, men 3 millimeter eller noe i alle fall.... banker og banker jeg... bedre enn ikke noe. Kanskje jeg skulle vurdere kjevle neste gang....)

Mat er godt!

Skrevet

Kan kylling forverre gikt?

er ihvertfall det vi har hørt... faren hans har også gikt og har fått en liste fra legen om hva han ikke bør spise (feks. kylling, øl, div fisk (sild er verst). jeg er ikke en ekspert på dette men jeg tror det var noe om at disse matvarene inneholdt mye eggehvite eller noe slikt.... kjæresten min har heller ikke fått påvist at han har gikt men det er det de tror det er.

Skrevet

En annen måte er og duppe kyllingfilèn i vispet egg, også vede de i kavring med salt og pepper etterpå. Også steke de i stekepanna.

Til det pleier jeg å ha, båndspagetti som jeg tilsetter fløte, hvitløkspulver, krydder (av det en måtte ønske), oregano også parmasan ost/pulver! La det stå og små koke til fløten blir litt tjukkere.

Ha gjerne loff, rundstykker, baguetter m/u hvitløk til!

Det er knall godt!!!!!!!!!!!

Gjest Bjørk
Skrevet

Kyllingfilet i form

6 stk. kyllingfilet oppi ildfastform ta på salt, pepper og kyllingkrydder

300 g reven ost

2-3 pk. cream fresh. Rør sammen hell over kyllingen

Press 3-4 fedd hvitløk og ha oppi

225 c - 45 min.

Server med ris, salat og tatziki.

Skrevet

Hos oss er det kjempepopulært med tandoori chicken!

Det er jo kanskje ikke akkurat gourmetmat ettersom det baseres på ferdig pakke, men utroooolig godt! Vi kjøper enten TORO sin pakke, eller world of spice som er billigere og sterkere; små poser à la taco krydder, bare at posene er gule. De har dem på RIMI og Meny.

Du trenger creme fraiche til, og det serveres med ris, salat og evt. brød (nan-brød). Det er relativt mektig, så vi har ikke brukt å ha brød til.

Hilsen

Skrevet

Litt sent, men kanskje til en annen gang...

Innbakt kyllingfilè med urtesaus!

*Stek kyllingfilèene litt i stekepannen til de har fått farge.

*Lag urtesaus; Hvit saus med de urtene du liker.

*Kjevle ut butterdeig, legg på kyllingfilèene og ta på litt urtesaus. Lukk igjen butterdeigen.

*Stekes i ovnen ved 220 grader i ca 20 min, eller til butterdeigen er gyllen brun.

Serveres med enten ris eller fløtegratinerte poteter og grønnsaker!

Skrevet

er ihvertfall det vi har hørt... faren hans har også gikt og har fått en liste fra legen om hva han ikke bør spise (feks. kylling, øl, div fisk (sild er verst). jeg er ikke en ekspert på dette men jeg tror det var noe om at disse matvarene inneholdt mye eggehvite eller noe slikt.... kjæresten min har heller ikke fått påvist at han har gikt men det er det de tror det er.

Interessant, jeg har alltid trodd det var svinekjøtt som var den store stygge ulven i forhold til gikt og slike ting. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...