Gjest Anonym nå Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Jeg har noe tullegjeld som jeg betaler på, var en stund jeg oversåg lånet helt dessverre, men jeg har tatt tak i saken nå og har fast trekk hver mnd. Har snakket med Lindorf om det. Like før helgen fikk jeg brev fra Namsmannen om at pga jobbskifte så kom det ett nytt trekk, og denne gangen på 8000 kr i mnd. Jeg hadde noe trekk ang denne saken for noen år siden, men pga flere jobbskifte så sluttet det for over ett år siden, og jeg har ikke betalt på det på ca ett år. Dvs, nå har jeg hatt fast trekk i 2 mnd da. Men en ting er at beløpet er usannsynlig høyt, jeg må jo ta kontakt med det i morgen da. Men jeg synest det var så rart jeg fikk dette NÅ, når jeg faktsik har vært i kontakt med Lindoft og fått avtale med de, jeg har betalt på dette nå i ca 2 mnd. Er ikke dette litt rart?
Gjest Blondie65 Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Jeg har noe tullegjeld som jeg betaler på, var en stund jeg oversåg lånet helt dessverre, men jeg har tatt tak i saken nå og har fast trekk hver mnd. Har snakket med Lindorf om det. Like før helgen fikk jeg brev fra Namsmannen om at pga jobbskifte så kom det ett nytt trekk, og denne gangen på 8000 kr i mnd. Jeg hadde noe trekk ang denne saken for noen år siden, men pga flere jobbskifte så sluttet det for over ett år siden, og jeg har ikke betalt på det på ca ett år. Dvs, nå har jeg hatt fast trekk i 2 mnd da. Men en ting er at beløpet er usannsynlig høyt, jeg må jo ta kontakt med det i morgen da. Men jeg synest det var så rart jeg fikk dette NÅ, når jeg faktsik har vært i kontakt med Lindoft og fått avtale med de, jeg har betalt på dette nå i ca 2 mnd. Er ikke dette litt rart? Klag skriftlig til Lindorff der du henviser til datoen (ca) du snakket med dem om saken. Hvis det er et varsel om utlegg skal det vel holdes et møte, og da må du stille på det møtet og benekte at kravet er rettmessig siden du har hatt kontakt med Lindorff i mellomtiden. Når det gjelder trekk: du skal ha til livsopphold etter at gjelden er betalt. Disse satsene skal Namsmannen oppgi - det får du vite på møtet hvis du spør. Er du enslig er det en annen sats enn om du forsørger din ektefelle og/eller barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå