Thomasine Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Sønnen min klarte ikke å lukke døra til fryseren skikkelig, og dermed gikk noe mat i søpla og det er blitt masse is... Om vinteren legger jeg all maten i bæreposer og graver hull i snøen hvor jeg legger posene. Dermed tiner ikke maten mens jeg avviser fryseren. Men nå, er det heldigvis lite snø...hvordan gjør jeg det da? Hvordan avviser dere fryseren på denne årstiden?? :klø:
Arwen Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Spiser den opp rett og slett. Planlegger det i god tid og spiser oss gjennom.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Jeg har blitt nødt til å avvise på sommeren flere ganger, og det har alltid gått helt fint. Bare pass på å oppbevare all maten tett sammen, så vil det stort sett holde seg frosset. Er lurt å prøve å gjøre avvisingsprosessen så kjapt som mulig også da...sett ei bøtte varmt vann inn i fryseren, bruk isskrape.
Thomasine Skrevet 20. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2007 Tror det må bli en kombinasjon av rådene fra dere over... Har MYE is, så det vil ta litt tid... Gjerne flere råd på råd avvising...
Gjest Madeline Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Hva med å spørre naboen om de har plass til litt ekstra mat i fryseren noen timer?
Thomasine Skrevet 20. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2007 Hos naboen er det mere enn fullt... Dessuten kjenner jeg ingen som ikke har stappfull fryser, tror jeg... Jo, kanskje rett før harry-handelen...
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Hos naboen er det mere enn fullt... Dessuten kjenner jeg ingen som ikke har stappfull fryser, tror jeg... Jo, kanskje rett før harry-handelen... Lurt å legge matvarerne tett sammen og pakke de inn i f.eks. aviser og ullpledd. Det isolerer jo, og dermed holder de faktisk ganske bra på kulden! Nå har ikke jeg så stor fryser da, så det funker iallefall fint for meg. I tillegg er rådet om varmt vann i fryseren bra. Ellers kan du jo alltids ty til hårføneren hehe
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 Nå har jeg ikke en stor fryser, men jeg pakker matvarene godt inn i avispapir og legger de i kjøleskapet. For å fremskynde avisningen setter jeg inn boller med varmtvann inn i fryseren, skifter de ut med nytt varmt vann så fort temperaturen i vannet har falt, og hjelper også fysisk til med en trespade til å slå løs is med. Jeg gjorde dette for noen uker siden.
Thomasine Skrevet 20. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. august 2007 Jepp, må nok til jeg og... Nå spiser vi opp mye først,tenker jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå