Gjest Gjest_Berit_* Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Når man prøver å bli gravid uten at det helt klaffer og får stadig vekk spørsmål som: Er du gravid eller? Du ser ut som du er gravid med tvillinger!?? Har ikke dere lyst på barn? Siden dere skal ha ny bil, skal dere ha barn eller? osv osv Jeg har gått så lei av sånne tåpelige og sårende spørsmål! Spesielt de som går på at har man lagt på seg litt etter en ferie med mye god mat og blitt litt rundere, tror noen at man er gravid fordi man har fått litt mer rundt magen! Vet snart ikke hva jeg skal svare til ting lengre. Folk kan ikke bare tro at man er gravid uten at man faktisk har bekreftet det selv. Mange tenker så lite at de tror at har man giftet seg så skal man bli gravid umiddelbart. Men det funker ikke sånn! Vi har vært gift i to år og prøvd å bli gravide i over ett år! Jeg har to kolleger som er spesielt ille med det de sikkert mener er fleip, men hvorfor? Den ene har jo til og med en kone som psykisk sliter pga at hun aldri fikk barn (han er tre fra før). Hva skal jeg svare til slike teite og for meg nå sårende spørsmål og kommentarer? Jeg er gått helt tom....
Rosalie Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Svar: "Det har dere ingenting med," evt hakket krassere, som garantert stopper munnen på folk: "Ikke alle som får det til selv om de vil!" Lykke til med prøvinga!
fiktiv Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 (endret) Hei, ikke noe gøy å lese når noen har det slik... :/ Jeg, for min del, hadde faktisk valgt å sagt-og løyet en hvit løyn til alle(eller de fleste) at vi ikke prøver lenger. - Så blir man spurt "hvorfor det daaa"- og da sier du det har dem ingen ting å gjøre med. (Du kan evt. finne på en annen hvit en som passer bedre til deg) Hehe. Lykke til hva en du finner på =) Endret 20. august 2007 av fiktiv
Catgirl Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Venninner har spurt meg. Jeg er IKKE gravid, og veier liksom 53 kg. lol. Det kan vel skje alle. Jeg bryr meg ikke om det, og blir ikke såra. Barna kommer når de kommer, og vi bestemmer selv Lykke til ja!
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Bare si at hvis dere skal ha en liten en dag, så kommer dere til å velge når og hvordan det skal sies selv, og ingen får snike i informasjonskøen. Dere kan også si at det har blitt veldig mange spørsmål rundt dette, og at selv om det er koselig at folk viser interesse, har det nå gått over til å bli masete fordi det er så mange som spør. Prøv å begrense spørsmålene med et smil. Folk mener ikke å være frekke eller plage dere, de viser bare interesse. Husk at det er egentlig en hyggelig ting å ønske at dere får barn, så går det litt lettere.
Gjest Blondie65 Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Det var en stund jeg ble plaget med dette jeg også. Jeg svarte "jeg er bare feit".
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Når det blir så plagsomt bør du svare slik at de lar deg være i fred.. "Nei, vi kan ikke få barn vi".
Imax Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Begynn å grine når noen spør, så spør de garantert ikke igjen. Jeg hadde en klassisk en, som jeg alltid sa: Ikke på denne siden av jul (og den introduserte jeg på 1. juledag).
Gjest Madden Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Det der er ikke lett...for min erfaring er at enkelte aldri klarer å begrense seg uansett hvor spydig eller kontant man sier ifra! Folk er rare! Enkelte vet bare ikke bedre, og andre har jeg mistenkt er litt mer ondskapsfulle... Vi har fått vår del med spørsmål og kommentarer opp igjennom årene..og med tanke på at vi var prøvere i over 5 år før vi endelig klarte å komme oss helskinnet til 3.trimester så har det vært RIKELIG anledning for tåpelige mennesker å komme med tåpelige spørsmål & kommentarer En må nesten bare bestemme seg for å ikke ta det ille opp..hvis ikke vil en få fint lite å gjøre annet enn å irritere seg og være sår... Men når det er sagt, så er det veldig lov til å si klart ifra at dette har du ikke noe med! For det er tross alt veldig privat! Må bare legge til at nå som vi endelig har klart å bli gravide og strax venter vår første får vi ofte kommentarer som.. "ja, det var jaggu på tide" eller "er dere så pripne at dere må være gifte i sååå mange år før dere stifter familie?" En må jo bare le av sånt..som sagt.. FOLK ER RARE!!!
L79 Skrevet 25. august 2007 #10 Skrevet 25. august 2007 Dette er et veldig ømtåelig tema, og folk klarer ikke å holde seg for å spørre i sin nysgjerringhet.. Mener å huske en tråd tidligere om dette hvor en hadde et passende svar. (Mulig det ikke var i dette forumet en gang..) Svaret var i alle fall noe liknende: Du vet, man kan ikke kjøpe barn på auksjon, så det får man ta som det kommer.. Jeg synes kommentaren var passende og vil tro at det stopper munnen fra noen i alle fall. Desverre har jeg ikke fått noen spørsmål siden jeg leste dette, men kommer muligheten så klarer jeg ikke å la være!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå